Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 464 ggr
[oroligkaninägare]
0

Fråga inför gymnasiet busskort

Jag ska gå mitt andra år och har tänkt på detta är det så att även vi som har busskort. För skolan får åka gratis till skolan som första året utan kort har det hunnit gått ut nu på sommaren ? Eller måste jag stämpla kortet detta året när jag åker bussen? Bor i Småland kan jag även säga!

Halvdansken
1

Det där är nog olika från kommun till kommun, så ta kontakt med dem. Eller be dina föräldrar ringa o kolla.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[rumelle]
3

Jag har ingen aning om vad du faktiskt frågar efter, men om det är något som gäller skolbusskortet så borde du kunna ringa till skolan och fråga. Det brukar finnas personal där någon vecka innan skolstart.

Kadoor
0

Menar du att du fick ett gratis kort eller att ni som gick i skolan fick åka gratis utan att behöva betala med en typ av ett busskort ?
Sedan beror det ju lite på vilken skola man går på och i vilken kommun & stad den ligger i, på skolan jag ska gå i så troor jag att jag kommer få ett busskort eftersom att vi har apl veckor & praktikdagar och det ska skolan stå för, eftersom att man måste ta sig till ställena via buss osv. Har ingen koll på övriga dagar dock.
Det borde ju vara något liknande som gäller för er. Vet dock inte säkert, det enklaste är väl att fråga, eller om skolan har en hemsida, eller själva kommunen? Kanske står där! Hittade info om busskortet på min blivande skola på hemsidan nyss så. ^^ annars har du fått bra hjälp av de andra så

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -