Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1156 ggr
[oroligkaninägare]
1

(X) Min kille är hotad !

Min kille får skickat på sms och kik av en som döljer sitt rätta namn och det han skriver är jag ska stycka dej din bögjävel. Jag har själv denna kille på kik och sagt till han att jag kan polisanmäla han för hot och vidare. Själv klart blockar jag han med men nu är det så att han vet min killes adress och sådant. Så han är livrädd varje dag och han har redan glömt namn och då nytt namn. Hur kan man få stopp på det man vet ju inte om det blir verklighet av hoten även jag är jämt rädd att de händer min älskling nått !. Går det att polisanmäla detta trots inte de äkta namnet det ända vi vet är att han bor i samma stad som min kille Vill ju polisanmäla han !!

Cindy S
2

Ring polisen och fråga om råd. De vet alktid bäst och det är deras jobb att ge råd och hjälpa. Jag är osäker på ifall de kan spåra honom, men det är ju hatbrott och mordhot.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Fridaaaa
0

Ett (X) i rubriken hade varit mer passande.  Så bra om du sätter dit det (finns känsliga).

Ja det går att anmäla till polisen, ge dem bevisen också.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

catcult
6

Självklart kan ni anmäla honom, men ärligt talat hade jag bara blockat och gått vidare med mitt liv. Det är med  största sannolikhet tomma hot från någon uttråkad stackare och dessa kväver man på samma vis som troll, d.v.s. ignorera.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[oroligkaninägare]
0

Ska prata med han den när han vaknar sover nu :)

[Yllhilda]
4

#3 Det kan du ha rätt i, men att trakassera någon är straffbart, även om man inte ens vet vem man hotar "på skoj".

[oroligkaninägare]
0

Aha undra hur jag ska få min kille att anmäla han:/ Vill ju så klart det även han men han vet inte hur :/

Semper_Solus
2

En vän till mig ringde 11414 när hon ville polisanmäla hennes ex-kille.
Om du eller din kille ringer det så kan ni prata med en polis och få hjälp (:

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

Semper_Solus
2

Läs här för mer info: http://polisen.se/Kontakta-oss/
114 14 är för anmälningar och tips :)

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

Fridaaaa
0

#6 Vill han inte anmäla är det upp till honom. Hans val.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.