Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 5326 ggr
[Tilde]
0

Era tatueringar

Nu vet jag att många här på TiF är minderåriga, men ni som är 18 eller äldre och har tatueringar får gärna visa upp dem! 😃

Är så taggad inför min egna och vill se andras fina mästerverk. 😉

1zzabella
7
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min största tatuering😃 

Men tyvärr hade jag inga bilder på de andra 😮

[Tilde]
0

#1 Åh, vilken snygg! 😍 Någon viss tanke bakom den? Hur lång tid tog det att få den gjord? :)

knugi
7

Här är min

Jesperlinden97
18

#3 ''Stjäl inte fy dig'' Hahaha

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Jojaton
34

Här är min första, och hittills enda tatuering, i mamma och pappas handstil. Det är inte den snyggaste eller fräckaste - men för mig betyder den mycket! 😊

Johanna - Instagram

Jesperlinden97
3

#5 Tyckte den var jättefin faktiskt! 👍

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

1zzabella
3

Jag har haft specifika anledningar till mina andra tatueringar, men denna har inte det egentligen. Gillar bara den killens konst, och jag har alltid velat ha en sjöjungfru. Sjöjungfru i old  school tatueringar betyder kvinnans makt och styrka om man ska förenkla det. Jag älskar old school tatueringar men denna är dock en new school variant 😃

Den tog 4 timmar och 40 minuter :)

Halcyon
7

#5 Så sjukt fin! Älskar sånna där små och men ändå så betydelsefulla tatueringar. Grymt fin!

we're always chasing that paradise

Cahira
0

Har inga än men många planerade! Får se när jag har pengar över som inte går till djuren eller räkningar. 😛

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Jojaton
0

#6 & #8 Tack så mycket 🙂

Johanna - Instagram

[Tilde]
0

#7 Jaha ^^ Ja den var riktigt snygg i alla fall! 👍

#5 Jättefin idé! Någon att tänka på inför tatueringar i framtiden när man har barn kanske 😃

#3 Vad fick dig att välja motivet? :)

Splitter
0

Tänkte bara fråga, går det att ta bort tatueringar? 🤔

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Cahira
0

#12 Ja genom laserbehandling men sällan speciellt lyckat och man får fula ärr. Det är smärtsamt och dyrt. Alternativ är en coverup där man tatuerar in en annan tatuering över gamla tatueringen.

nottheonly
2

Det här är mina! inte de bästa bilderna, alla tatueringar var nygjorda när dessa bilder togs. Har faktiskt inte tänkt på att ta nya 😛

Rosen gjorde jag samma dag som jag fyllde 18 (oktober 2011), det är en cover-up på en mindre tatuering. 

Texten på foten gjorde jag i Januari 2013 och texten på armen i December 2013. 

🙂

knugi
0

#11 En polare som inte var tatuerare då men hade skum stil fixade motivet så tatuerade jag mig i gävle! (nu är han tatuerare själv i tokyo)

Jag frågade om han kunde rita något "psyk" och det kunde han

Buspejfli
1

Min första tatuering som jag gjorde under Peace  & Love 🤔

Buspejfli
1

Min andra tatuering som jag gjorde efter att min sambo och jag varit i Paris 😇

Buspejfli
7

Min tredje tatuering, av konstnären Rik Lee

Jetaime
8

Jag har bara en än så länge. Men planer på fler… inte pengar till det just nu bara :)

Gammal bild, men här syns den rätt bar iaf.

Afturelding
3

Jag har två, och en tredje är i planeringsstadiet (det har jag sagt de senaste tre åren men nu har jag faktiskt motivet klart, och det blir nog av i april).

Detta är min första som gjordes strax efter att jag fyllde 18 2011.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Afturelding
0

Och det här är min andra som också gjordes 2011.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Tilde]
0

Oj så många som är tatuerade! Vad kul att se alla konstverk 😃

Itchy
9

mina råtttassar som pryder min högra hand, som symboliserar min eviga kärlek för råttor, trots att jag numera inte har några kvar

You can't spell Bitchy without Itchy

Itchy
4

och mina 2 nyaste jag har på vardera handled

båda symbolerna är från spelet Skyrim, och betyder en del för mej personligen

Björnen symboliserar "stå för vad du tror på och låt ingen annan säga annat & trycka ner dej"

Näktergalen "mörkret är din vän, var inte rädd" 

*jag har en till, men den är så hemsk pga en inkompetent tatuerare så den visar jag inte upp*

You can't spell Bitchy without Itchy

[erikam]
3

Kul att se, så himla roligt att se andras tatueringar och historier bakom.

Jag har en dikt på ryggen, dikten fick jag av min farmor i en ram när hon fick cancer. Min andra tatuering sitter på vänster underarm och är ett EKG från när jag fick min hjärtinfarkt. Just nu ligger jag allt för trött i sängen och orkar dessvärre inte med processen att fota och lägga in på datorn 😃

hugoochip
7

Fick min första tatuering gjord igår. Är supernöjd!

SLCH
1

En av typ 10 haha

idagranskar
5

#26  Gjorde det ont att tatuera på handleden? Har en liten tanke att tatuera in T.H.I.S   I.S  S.H.I.T  som är vi alla fyra syskons initialer. T för Therese, H för Henrik, S för Sara (mitt ända helsyskon) och sen jag I för Ida.

www.alifeasme.devote.se

My friend thinks he's smart. He said onions are the only food that make you cry. So i threw a coconut at his face. :)

Fridaaaa
0

Åh vill tatuera mig! Men vågar inte samt priserna sen 😕

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jessicahagstrom94
0

Jag ska tatuera in min katts tassavtryck :) men jag ska bara våga först😂

Sedan har jag börjat tänka på att ha en större tatuering i ryggslutet som kan dölja mitt stora operationsärr.. har dock inga bra idéer.

[Tilde]
2

#29 Skaffar du en liten brukar det bar kosta runt 500 kr :) Inte alls dyrt med tanke på att det är permanent konst på kroppen ;)

Fridaaaa
0

#31 Beror på vart man tatuerar sig också, de brukar ju i regel ta per timme men ja vissa tar en viss summa oavsett tid. Men det jag vill ha är inte en liten så 😛 Vill att det ska synas 🙂

[Tilde]
0

#32 Många har ett startpris på ca 500 kr om tatueringen är liten. Annars brukar det vara 1000 kr/timme (alltså 500 kr/halvtimme) om man inte kommer överens om något annat t.ex. om man har ett stort motiv. Jag skulle ha betalat 2500 kr (danska) för min, men fick den 500 kr billigare då tatueraren var sen. 2000 kr för en relativt stor tatuering är det helt klart värt! Även om det hade varit 2500 kr så är det ju inget man ångrar så länge man tänker igenom motiv och placering. 😃

Det är ju bara att spara ihop eller önska sig i present. Spela roll om det tar ett år att spara ihop, det kanske bara är bra så man vet ett år in i framtiden att man fortfarande vill ha tatueringen. :)

Fridaaaa
0

#33 Jo det vet jag om 🙂 Just lite så jag skrev i #32 😉
Ja visst är det värt det: Om pengarna finns och man vågar 😉 Jag kommer inte våga det då jag inte klarar smärta så bra, sedan är det så många olika motiv mm jag vill ha xD

Spara finns det långt ifrån möjlighet till, sparandet går till nödvändiga saker vilket jag inte räknat tatuering till 🙂 Samt annat jag hellre vill köpa. Men gör inget eftersom jag ändå inte vågar 😉
Alla prioriterar vi olika och jag prioriterar annat som jag tycker är viktigare så 🙂

Men beundrar andra som är modiga som vågar. Min sambo har några tatueringar också.

Scorpio97
0

Har ingen tatuering. Skulle dock gärna ha två-tre schackpjäser och eventuellt pappas dödsdatum under (han dog i mars i år). Vi spelade alltid schack, och det var även då vi kunde prata på riktigt. 

Annars har jag funderat på en skorpion. Mitt stjärntecken är skorpion, och även min mammas och min morfars stjärntecken. På mig passar det utmärkt och dessutom gillar jag skorpionen som symbol. Eventuellt ihop med en röd ros, för att få lite färg i det och som är symbolen för kärlek, vilket blir en fin kontrast.

Placeringen skulle nog bli på skuldran eller armen, så att det är hyfsat lätt att dölja om jag skulle vilja det. 

Smärtan eller pengarna skulle nog inte bli något större problem. Jag lever med kroniskt huvudvärk så jag har rätt hög smärtgräns. Och pengar kan man ju alltid spara ihop, även om det kanske tar ett tag. 

Däremot har jag världens sämsta läkkött, och får infektioner i alla sår. Så jag vet inte om jag skulle våga tyvärr :/ Med min otur får jag väl blodförgiftning eller nåt, haha.

//Jessie

[Tilde]
0

#34 Ja ok om du prioriterar annat så är nog tatuering inget för dig. :) Vet att det är svårt att spara upp när man har många djur och sånt också.

#35 Får du lätt infektioner så hade jag också tvekat. Inte kul att få en infektion och sedan förlora massa av färgen i tatueringen. :/

Jojaton
0

jag har också dåligt läkekött, men min tatuering har läkt fint! brukar dock inte få infektioner, jag hade nog pratat med en tatuerare för att höra vad de säger om riskerna och så.

Johanna - Instagram

Cahira
0

Jag vet att jag vill tatuera mig men jag kan inte riktigt bestämma mig vart och exakta detaljer hur jag vill ha det så jag väntar på att bestämma mig jag. :) Har för många ideer och måste sålla ut vilka jag vill ha för jag vill inte ha för många. 

Vet att jag vill tatuera in mitt favoritcitat och min hunds tassavtryck till, Qui me amat, amat et canem meum. Love me and you also love my dog.

Fridaaaa
0

#36 Tatuering kan ju visst det vara något för mig men inte så länge jag studerar och inte vågar 😉 Betyder inte att man inte kan fixa det i framtiden när jag fått jobb och så 🙂

neasfotografier
0

Har en tatuering på revbenen. Som gjorde fruktansvärt ont när man kom fram på magen. Alltså början på båda raderna "I'm happy" gjorde ondast. På sidan och bak på ryggen kändes det inte så mycket mer än vibrationer. Tyckte i alla fall jag! Är inte så nöjd med den tyvärr då hon som tatuerade kört alldeles för djupt med nålen så det blivit som nån slags ärrvävnad och den står ut. Har även flutit ut färg på vissa ställen. Den här bilden är från när jag tatuerade den. Fyllde i den en gång till en månad eller så efteråt. Det är svårt att få med hela tatueringen på bild eftersom den går bak på ryggen också men det står "I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am". Funderat på att omringa den med blommor eller liknande för att "dölja" att den blivit så ful men det gör så ont så jag vill nog vänta med det några år till :p Vill göra flera men vet inte vad just nu. Men senast i november blir det en ny :)

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

neasfotografier
0

neasfotografier
0

Här är en bild där man ser hur den står ut.

[Tilde]
2

#42 Tråkigt att det blev så! :( På min har färgen flutit ut lite på några blad, men för mig gör det inget. Jag tycker det ser lite extra snyggt ut faktiskt på det gröna, haha. Men jag hoppas att det inte blir mer än så! Sen har min tappat färg så jag ska dit och boka tid för påfyllnad, speciellt i den översta blåa rosen. 🙂 Eller, ingen smiley, ser INTE fram emot smärtan igen! xD

Planerar dock en till tatuering, men väntar till efter min födelsedag med den i alla fall. Det är en liten en, men jag vill vara helt säker på motiv och storlek först.

[sessie98]
0

#5 hur lång tid tog den att göra? Superfin!

Tessan01
0

#43 åh vad fin tatuering du har =)

[Tilde]
0

#45 Tack så mycket! :) Bilden blev väldigt stor dock, haha. Svårt att ta in hela när det blir så inzoomat. 🤪

Jojaton
1

#44 Tack :) jag och en kompis tatuerade oss samtidigt, vi var hos tatueraren i typ en timme, men själva tatueringen tog bara 5-10 minuter!

Johanna - Instagram

nlinds
1

Jag skäms lite över min tatuering, trodde allvarligt att jag gick till den "bästa" tatueraren i Göteborg. Han f#ckade upp den totalt… Men ja, förra året gjorde jag den till min första hund Melwin, tyvärr fick han springa över regnbågsbron i Maj…

Ska även göra mina andra 2 hundars tassar så småning om..

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

nlinds
2

Sen lät jag min underbara sambo tatuera in ett hjärta på fri hand, och han lät mig göra det på honom. Mest för ett minne. Lite gulligt, synd bara att hjärtat jag fick ser ut som en missbildad trekant 🤐😇😂

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi