Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 763 ggr
NordicSunset
0

Inte lika glad

Uh, detta känns konstigt att skriva egentligen, jag skulle helst vilka vara anonym men skitsamma. Detta är ett skriva av mig inlägg, jag har bara skrivit mina tankar för mig själv och en kompis förut men nu vill jag se om det är fler som känner igen sig och kan ge mog lite tips. Detta sommarlovet har varit ett av de tråkigaste sommarloven jag har haft. Det enda jag gjort har varit att kolla på serier och film. Vilket verkar påverka mig något otroligt. Jag har kollat en del på "övernaturliga" filmer /serier och de får mig att inse hur tråkigt det riktiga livet är, iallafall för mig. Jag såg på Divergent för några dagar sedan, och jag är seriöst fast. Den filmen är ju så förbannat bra och deras lovestory och ALLT, det får mig att bara vilja gråta. Jag är inte avundsjuk (haha, sen är det ju en film också men) men jag vill också att mitt liv ska vara så. För sådant som händer där händer ju bara på film, det existersr ju knappt sånna killar och sånna händelser händer ju inte. Och i alla serier så verkar folk så lycköiga och ha saker att göra hela tiden. Jag VET att det bara är film, men jag får den uppfattningen.. Sedan planerar jag nästan HELA tiden, jag planerar vad jag vill bli när jag blir stor, vad som jag vill ska hända, vart jag ska bo, osv osv. Och sist så vill jag hela tiden agera, jag vill hjälpa folk som blir mobbade, jag vill hjälpa barn som är sjuka, jag vill massa saker men inget blir av. Jag satt och skrev en text i kanske 1 timme om mina tnakar om mobbning och allt men bara för mig själv liksom. Jag har alltid varit glad och lycklig, men nu börjar jag ifrågesätts mig själv och bara "vad är det i mitt liv som egentligen gör mig lycklig?". Det är svårt att beskriva egentligen,, men nu på sistone har det blivit jättemycket. Mina känslor och allt bara hsyskxllsp :( Förstår någon vad jag menar och har själv varit med om det? För att det känns som att det bara är jag som har sånna tankar och att jag vill att det ska hända något i livet. är det hormoner eller något? Eller vad kan det vara som gjort mig såhär helt plötsligt.. Ber om ursäkt för ett deppigt och konstigt inlägg, men jag behövde verkligen skriva av mig, :)

Be the best version of you.

• Zoella
Halvdansken
2

"det riktiga livet" kommer att bli mer spännade än det du ser på tv. Just pga att det är "riktigt".  När du blir föräskad. När du köper hus/bostad. När du väntar ditt första barn. När du håller honom eller henne i dina armar första gången….
Alla har tänkt som du, sen upptäcker man att verkligheten överträffar dikten.

Se fram emot alla kul saker som väntar dig därute.  Och kolla på serier under tiden om du vill (jag älskar G of T och TWD mm) , men tänk på att det är nån som skriver manus, regisserar och jobbar som skådisar för att du ska se det du ser.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

NordicSunset
0

#1 Ja, mend et händer ju ingenting nu. :( Jag vill bli äldre men ändå intr ha bråttom. Allt på film verkar så mycket roligare!

• Zoella
Flöffo
0

Känner igen mig till 100%. Ser mig själv i allt du skrivit. Har också suttit och kollat på massa filmer och har blivit väldigt fast vid Draktränaren, sitter och önskar att jag kunde gå in i den filmen och ha en egen drake och allt… Så bara så du vet är du inte ensam för jag känner precis likadant just nu.  ((:

//Flöffo

Kadoor
0

Känner igen mig precis.. Jag läser mycket, älskar Harry Potter & vill typ leva som de på hogwarts bara för att mitt liv är så jäkla tråkigt liksom..
Mitt sommarlov har bestått av att sommarjobba en månad, åka in till stan ibland och sedan kolla på film/serier resten av lovet. Har inte gjort någonting alls förutom att jag sommarjobbade lite. Har dessutom slutat med hästarna då det inte är lika kul längre där jag red nyss. Men funderar på att testa någon ny sport, och vill även lära mig åka skateboard/longboard bara för att det verkar kul. Vill även dansa så.
Du kanske också kan börja med något nytt? Om du vill då :P
Förstår precis hur det är, har inte heller särskilt många vänner att umgås med heller så det blir ju automatiskt att man sitter hemma. Jag blir så himla olycklig när jag sitter hemma, det blir liksom inte bättre för mitt mående, får värre ångest & börjar bli deprimerad igen. Så ao.. ://

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[MARWAKE]
0

Känner också igen mig. Man villl ha ett annat liv som i en film , men samtidigt kunna gå tillbaka till det riktiga livet när man vill. Typ gå in i filmen. Vi vill ha äventyr! Som i filmer! ;3

NordicSunset
0

Åh vad skönt att det inte bara är jag. Det är tråkigt att andra har det "problemet" men ändå så är det skönt att veta att jag inte är ensam omd et. #3 Ja, ush.. Det är så jobbigt tycker jag! :/ menmen. #4 Ja det har du rätt i! Jag har ju mina kaniner som jag är med och så, det är mitt största intresse, sedan cyklar jag och är ganska aktiv, men ändå så känns mitt liv tråkigt. Men jag har börjat att läsa nu och tycker att det är väldigt kul! Ja precis, sedan är jag ingen som är speciellt förtjust i att hänga med kompisar heller. Så det slutar ändå med att jag sitter ensam och gör onödiga saker. Hoppas det ordnar sig för dig också! #5 Precis så! I filmer händer slltid det som man vill ska hända. De som gillar varandra blir tillsammans, och får jättefina "kärlekshistorier" och så har de slltid något att göra. Sp sitter jag och gör ingenting om dagarna. Känner att filmer och sånt verkligen påverkar mig.

• Zoella
NordicSunset
0

Jag kom på en sak vad jag kan göra! Just nu är jag i Danmark, men när jag kommer hem. Jag kan göra en lista på 100 saker jag aldrig har gjort förut som jag ska göra på obestämd tid och kanske skriva om det lite för mig själv. Det kanske är kul? :D

• Zoella
nottheonly
0

Jag känner också igen mig! eller jag kände så när jag var yngre. Jag var verkligen HELT besatt utav Twilight, både utav böckerna & filmerna och jag vart nästan helt deprimerad över att det inte var på riktigt. Kommer ihåg att jag till och med låg och grät ibland över varför mitt liv inte kunde vara så spännande & romantiskt typ. Nu när jag tänker tillbaka på det så kan jag skratta lite åt det, men då var det verkligen jobbigt! men det var bara en period det var så, sen gick det över 🙂 sen så önskar man ju ibland att det kunde vara som i böcker och på film/serier ^^

00eme05
0

Känner såååå igen mig, livet är så tråkigt speciellt sommarlovet! Men antar väl att de är hormoner :/

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

NordicSunset
0

#8 Ja det är så för mig med, när jag lydsna rpå någon musik typ som påminner mig om filmen/serien/boken har jag lust att gråta. Hoppas verkligen det går över för mig också! :) #9 Ja ellerhur. :( Jag bara längtar tills det ska hända något kul men så gör det inte det ..

• Zoella
Flöffo
0

#10 Så är det för mig också. Så skönt att man inte är ensam! Trodde seriöst det var något fel på mig, finns ju så många som är med om värre saker medans jag sitter och deppar över att jag inte kan vara med i en film… Men nu mår jag bättre när jag vet att det finns fler som känner som jag. :)))

//Flöffo