Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1058 ggr
Minea2
0

Ont mellan benen!

Duschade nyss och tvättade mig intimt och då känner jag hur det gör ont mellan benen. Det syns inget och är inget ytligt, är liksom längre in under huden. Är inget stort område och nyss pulsera det som om något satt och peta rak på det onda stället. Har inte gjort något alls som kunnat göra så det gör ont. Borde jag oroa mig? Vad kan det vara?

[rumelle]
0

Vad tvättade du dig med? Det är ett känsligt område och helst ska man undvika att använda vanlig tvål där då det kan vara för starkt parfymerat och även torka ut. Det finns speciellt tvål som man kan använda (t.ex. Lactacyd), annars kan man tvätta med olja, t.ex. vanlig olivolja eller kokosolja. 
Vet annars inte vad det kan bero på, men om det inte börjar bli bättre inom någon dag, eller om det blir sämre så kanske du ska kontakta vårdcentralen, annars tror jag inte att du behöver  vara orolig.

Rumblebee
0

Håller med föregående. Förmodligen har du fått in tvål eller schampoo. När det gäller tvått intimt så räcker det med vatten, såvida man verkligen inte har behov av att använda diverse intimtvålar.

Minea2
0

Alltså jag använde lactasyd som jag brukar. Idag har det blivit en bula där jag har ont… :"( den sitter under huden innanför ena blygdläppen. Vet inte vad jag ska göra. Börjar bli sjukt orolig

Minea2
0

Kan inte vara en inflammerad hårsäck eller finne för den sitter får långt in under huden

Pinglan00
0

#5 är bulan hudfärgad? Hade en sådan ett tag men den försvann. Vänta ett tag och se vad som händer. Jag trodde jag stött på cancer men cancer ska inte göra ont så det blev uteslutet.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

[rumelle]
0

Vad jag har förstått så är det inte helt ovanligt att få bölder där nere. Det brukar inte vara farligt men kan vara obehagligt och göra ont. Det du kan göra är att ringa 1177 och be om råd. Skulle tro att de tycker att du ska vända dig till ungdomsmottagningen eller vårdcentralen.