Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettjösses-vad-bra-jag-är
Läst 749 ggr
MissanTissan
2

En historia av MOI

Pang!    (del 1)

Det var ljudet jag aldrig kommer glömma. Ljudet spelas om och om i mitt huvud. Men det värsta, var skriket innan smällen. Veckan innan hade redan sett för jävlig ut.. Och nu det här! Min flickvän hade lämnat mig.. Min katt hade dött och.. Nu..

Jag klev ur bilen och tog ett djupt andetag. Jag tog några långa och bestämda steg mot kroppen som låg i diket på andra sidan vägen.

Vart fan hade hon kommit ifrån?

När jag väl kommit fram, så såg jag direkt att hon var död. Ryggraden hade gått sönder på mitten och hade gått igenom skinnet, det var blod överallt och hennes livlösa kropp låg böjd i diket. Jag började gråta, sprang bort och spydde. Efter en stund så tog jag upp telefonen och ringde polisen. "Jag.. Jag.. Råkade köra på någon.." "Okej, lever personen? Har du tagit puls?" "Det behövs inte.. Hon är död.." "Hur vet du säkert, behövs en ambulans?" "Hennes rygg har gått av.." Jag började gråta okontrollerbart och svimmade sedan. Jag hade slagit i mig ordentligt, huvudet hade dunsat in i ratten och tre revben hade gått sönder. Jag hade en allvarlig hjärnskakning. Tydligen hade min airbag inte funkat. Jag vaknade en stund senare av att jag blev buren, när jag öppnade mina ögon såg jag att hela vägen var avstängd, jag kunde räkna mist 3 polisbilar och två ambulanser. Jag låg på en bår, men hörde inte ett knyst. Jag såg en ambulansförare som pratade, men hörde inte ett ord hon sa. I diket låg ett skynke över kroppen där dom väntade på att flytta kroppen. Jag kunde smaka blod. Sen blev det svart igen, måste ha svimmat.

_
Skriven av moi, Miranda._

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
0

(Kritik förväntas, även dålig.)

00eme05
0

Vet inte mycket om att skriva menjag tyckte den var bra, :) personligen skulle jag mer skrivit vid "jag började gråta, sprang bort och spydde" istället "jag började gråta, sedan sprang jag bort och spydde." Men jag tyckte du gick in på detaljerna väldigt bra och förklarade saker och ting så man förstod! Jätte bra text :)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

MissanTissan
0

#2 Okej! Ska tänka på sånt i framtiden! Tack så mycket! :D