17 år, letar efter lägenhet, har frågor
I december blir jag äntligen myndig, dock vill jag flytta ut så fort som möjligt. Det har jag velat göra sedan jag var 13 årig pojke. Jag har alltid varit väldigt självständig och ansvarsfull.
De senaste veckorna har jag börjat leta efter en andra hands kontrakt lägenhet. Jag vill helt flytta ut innan min födelsedag pga anledningar som jag ej vill gå in på. Men, kan jag skriva på ett kontrakt, andra papper och betala räkningar om jag inte har fyllt 18 år? Om inte, hur ska jag göra?
Saken är att jag inte vill ha en rumskompis eller dela ett ställe med någon annan än min katt, eller min pojkvän.
Jag postar inlägget här eftersom tif brukar ju alltid handla om alla möjliga saker, och det finns några äldre medlemmar här.
Betala räkningar kan du göra oavsett vilken ålder du har. Däremot kan det bli svårare att hitta någon som vill hyra ut till någon som är omyndig. Ett alternativ kan ju vara att dina föräldrar står på kontraktet fram tills du blir myndig.
Tror också det är svårt att få ett kontrakt som omyndig.. Har du ett jobb? Om du har det är det nog lättare, har du ingen egen inkomst känns det svårare :/
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.