Sår i underlivet..
Har dom senaste dagarna fått små sår i början av dom yttre blygdläpparna. Det kliar inte, utan svider bara lite då trosorna nuddar såren eller så. Det kan omöjligt vara herpes eller något liknande då jag är oskuld, men samtidigt så är jag orolig över att det ska vara något allvarligt. Det är kanske fyra, fem pyttesmå sår, aldrig haft detta tidigare.. Tacksam för alla svar jag kan få, är som sagt orolig.
Ring 1177 och fråga annars?
#1 - Mjo, men tänkte om någon här varit med om liknande. Annars får jag ta och ringa.
Känns det som typ skavsår? I så fall, sov utan trosor, använd inte spets/string utan snälla bomulltrosor och tvätta INTE med tvål (det ska man aldrig göra) utan bara med vatten och då inte för ofta. Blir det inte bättre kan du som #1 sa ringa 1177 eller gå till apoteket och rådfråga :)
Om du rakar dig där så kan det bero på det
svamp?
#4 Det tror jag också. Kanske några inåtväxta hår?
Inåt hår?
Inflamerade hårsäckar är dock inte som sår, utan mer som finnar.
Jag gissar också på skavsår?
Skulle tro skavsår. Rider du? Cyklar? Allmänt rör dig mycket? Kan va att det är för tajt med trosorna eller om du har spets som gnider imot? Lätt hänt när det blir varmt och fuktigt att man får skavsår lite här och var. Min killes fötter ser ut som ett krigs fält och jag hade värmeutslag mellan låren ett tag. Gör som #3 sa eller rådfråga som sagt om du är orolig. Annars tror jag det läker ganska sanbbt! 🙂