Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: böcker-film-och-musik
Läst 7281 ggr
[Malleh]
4

Tips på skräckfilm?

Någon som har tips på bra skräckfilmer? Kan handla om typ vad som helst! Skriv gärna vad dom handlar om isf :)

deleteduser
0

Jag är löjligt förtjust i alla SAW-filmer! Sen är Martys, the shining, the fourth kind, dead silence och the exorsist också grymma!

Thildalulu
0

The Ring är toootally awesome. Se US remakesen isf^^ Inte så läskig men jag tycker inte direkt att några skräckfilmer är de. Men annars THC eller Saw.

[Tilde]
1

Hostel 1 och 2 tycker jag är riktigt bra (speciellt 2:an)! Även REC, men då endast den första filmen.

Såg också Stake land och tyckte den var svinbra! Den är lite som The walking dead, fast om "vampyrer". Handlar om en ung kille och en gammal man som är vampyrjägare och tar sig genom det öde USA för att komma till en fristad i norr (om jag minns rätt). Dock stöter de på problem på vägen - och inte bara på grund av vampyrer! 

Det är väl ingen typiskt skräckfilm, utan det är thriller/drama/skräck. Rekommenderar verkligen den! :)

Juliaskaniner
0

THE WOMAN IN BLACK

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[Tilde]
0

På tal om ovanstående… The woman är bra! :D

Duvethon
0

Martyrs och Gothika är ett måste! :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[Tilde]
0

#6 Såg Gothika först när den kom ut och älskade den, men såg den härom dagen och tyckte inte alls att den var bra. :/

[Noxblood]
0

Jag hade samma problem med Djurkyrkogården… Vart skitbra när jag var liten men nu när jag såg den för nån månad sedan var den bara meh-.-….

[Malleh]
1

Kom med mer förslag ! :D Tycker själv att Sinister är asbra, haha ^^

Duvethon
0

#7 ja, de flesta skräckfilmer blir annorlunda andra gången man ser dem. Såg Shrooms och älskade den, ett halvår senare såg jag på den och stängde av filmen för att den var så dålig. Men back on track, annars tycker jag att Gothika är bra :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Essentials
0

Boogeyman, The haunting in connecticut och The Grudge :)

lisora
0

#9 sinister var så &#!## äcklig! ville gå ut ur biografen, fyyyy!!

annars är The Fourth Kind rätt intressant :) kunde inte sova på ett halvår efter den.

[Tilde]
0

#12 Jag tycker inte alls att den var läskig! haha

[Noxblood]
0

Så vitt jag har hört så ska Handen som gungar vaggan vara bra…

rasmus_98
0

Sinister bästa skräckfilmen jag någonsin har sett!😃 och Mama den också väldigt bra😉

Fridaaaa
0

Tänk vad olika man kan tycka om samma filmer hehe

Håller med Tirin, tyckte inte heller Sinister var äcklig.
Mama var itne direkt bra hller 😛 Men beror kanske på vad man är van vid och vad man gillar?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Noxblood]
0

Tack… gillade inte sinister (dålig på för många sätt..) och jag sotter och tittar på Mama just nu så jag får se vad jag tycker:P

Revolt
0

livar upp tråden lite :P

Saw-filmerna

The orphan

Barnhemmet

Bereavement!!! 

Woman in black

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

[Odde]
0

Silent house är grym :D jag blir sällan och aldrig skrämd av skräck filmer men den var skruvad:D  Evil dead såg jag precis den funkar väl men var mäst vidrig typ som saw :D

hahael
0

The woman in black 

The ring 

Evil dead 

Case 39

Orphan

Barnhemmet (lite mer åt thriller hållet skulle jag tycka)

Mama (också mer thriller fast otroligt sorglig)

Det finns många bra skräckfilmer, tyvärr är det sällan man hittar dom :l

Klart att laxen ska ha en jolle

[Tilde]
0

Vad bra att denna tråd har väckts till liv! Jag vill också ha tips! Gärna zombie/seriemördar/thriller-aktig film. 😃

[GerbilLooover]
0

Jag vill också ha tips på skräckfilmer! Vet någon som liknar Saw haha? :3 Annars tycker jag Sinsiter var ganska bra, fast skrattade lite åt den :P

[liisssaaaa]
0

MaMa :)

[Tilde]
0

#22 Hostel! Hostel 1 och 2 är awesome! 3:an suger dock apa…

Michaela-N
0

Såg nyss för bara några minuter sen en film som hette The midnight meat train. Riktigt usel skräckis, kändes inte läskig överhuvudtaget, var dåligt filmad och handlingen var helt poänglös. Rekommenderas ej!

[Tilde]
0

#25 Har också sett den! Jag tycker den var jättebra liksom tills man kom till slutet och vad som faktiskt hände där. Då blev den extremt dålig och man utbrast ett besviket "ÖÖÖHHH…." 😛

[GerbilLooover]
0

#24 Tack 🙂

darkness
0

Grave encounters1 & 2 (stavning?) Tyckte personligen inte att den var så läskig, skvatt te några få gånger men den var endå bra :)

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Cazzos
2

Titta på min mamma… Haha nej, jag skoja 😊

Jag personligen tittar inte så mycket på skräckfilm, typ aldrig, men Evil dead ser kuslig ut. Den går ju också på bio nu 👍

HejPåDig
1

Usch, såg en fruktansvärd film igår! Klarade faktiskt inte av att se den och jag är verkligen en hårding när det gäller skräckfilmer, så se den INTE om ni inte vill ha mardrömmar (Vilket jag fick)

Nalle Puh.

:holmgreen:
0

Tips på fler skräckisar? Just nu letar jag efter någon som är så läskig att man mår dåligt efteråt/gråter.

emiliahok
0

PARANORMAL ACTIVITY 1-4

Arthedain85
0

Tucker & Dale vs Evil och Army of Darkness gillar jag men det är nog mer komedi än skräck. Annars finns ju Devil, Drag me to hell, The hills have eyes, Wrong turn to dead end och The conjuring. 

#31 The mist

:holmgreen:
0

Jag rekommenderar Oculus. Den var psykiskt läskig.

Tove.Engdahl
1

let me in är bra

viktoria91
1

The Conjuring är bra, väldigt bra.