Vikt?
Nu blev det ett till inlägg här. Jag är som sagt 13 snart 14 år. Jag väger 50 kilo. Jag är 157 cm lång. Dock så har jag rätt mycket muskler. Speciellt benen;P. Men jag vill väga ca 45 kilo. Tycker ni det är normalt?
Tänk inte på din vikt. Du växer än och utvecklas.
Och vikten förhållande till längden säger ingenting egentligen… Sånt kan skilja mycket.
Så var dig själv och tänk inte mer på det 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
strunta för helvete i vikten, du är 13 bast. Du växer så det knakar fortfarande. Lev ditt tonårsliv med glädje, inte oro! Åh framförallt inte på några sketna 5kilo.
…man blir ju bara förbannad….
// Paltfan
Jag tycker att du absolut inte ska gå ner i vikt. Du har en bra vikt! Och eftersom du har så mycket muskler så tycker jag det inte är något att tänka på! Det viktiga är ju att du mår bra! Så strunta i vikten den spelar ingen roll!
Men vad tycker ni då? Bra eller dålig vikt?
ja du har en bra vikt.
Bra vikt. Inget att oroa dig över.
~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~
Jag tycker att man ska bry sig om sin vikt och om att äta hälsosamt och röra på sig. Vardagen blir så mycket lättare när kroppen mår bra. Du har en hälsosam vikt till din längd enligt BMI så det borde inte vara någon fara. Ät nyttigt och rör på dig minst 30 minuter varje dag så att kroppen mår bra inifrån, för då ser den också bra ut utifrån om du nu bryr dig om det.
#4 Läs vad jag skrev i #1, det är omöjligt att säga-
Samt fokusera inte på din vikt!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Aja, okej. Tack för svaren. :)
Problemet med att fokusera på sin vikt för mycket är att man riskerar att svälta sin kropp, vilket när man är i din ålder kan göra att du slutar växa, inte utvecklas som du "ska". Om du ska fokusera på något, är det att du ska må bra.