våga vara dig själv!
Jag vill ta upp något som väldigt många ungdomar är rädda för att göra, att våga vara sig själv.
Minns själv för ca 3 år sedan då jag var en ynklig liten skit som knappt kunde räcka upp handen i klassrummet för jag kände blickar på mig, och att folk skrattade åt mig utan någon anledning. Jag var rädd för att våga.
Jag har alltid varit lite annorlunda, nu menar jag inte mitt utseende utan mina personligheter och att jag alltid har haft mina egna åsikter om saker och ting som oftast är helt olika ifrån vad andra tycker.
Jag insåg för tre år sedan att jag vill våga visa mig, och kanske hjälpa andra genom detta, eftersom jag själv har gått igenom det. Folk började kalla mig för emo, och andra skit saker, men jag brydde mig inte längre. Det började med att sminkade mig med eyeliner som sedan gick vidare till mörka färger på mina kläder som SEDAN ledde mig till att färga håret lila.
Jag känner mig så hemma i detta nu, jag har kunnat hjälpa folk genom detta, väldigt många av mina kompisar har tackat mig för att jag har hjälpt dom (?!?) vet inte hur men hjälpt dom hitta sig själva. Jag kan räcka upp handen i klassrummet utan problem, men jobbar fortfarande på detta med att kunna redovisa inför en hel klass..
Vet inte riktigt vart jag vill komma med denna texten, men våga vara er själva, det kommer ta er långt. Nu menar jag inte att ni ska gå och färga håret lila utan t.ex om du har svårt att räcka upp handen i klassrummet tänk inte på vad de andra kommer tycka om dig när du svarar på en fråga läraren har ställt er. Utan var stolt över dig själv, du finns av en anledning, göm dig inte för i själva verket gömmer du dig bara för dig själv och ingen annan.
våga vara dig själv
Skickar med en bild där du kan jämföra mig, hur jag såg ut för tre år sedan och.. nu :-)
Med vänliga hälsningar
Jättebra text, och hehe du ser hög ut på första bilden ;) snyggt hår också!
Jag är den jag vill vara. Jag står på egna ben och har egna åsikter. Ingen ska säga till mig vad som är rätt och fel och inte heller påpeka hur jag ser ut (på gott och ont) Jag är mig själv
+1 👍
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
+10000000
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Meow
Du är riktigt snygg btw.
Vad fin du är, gimme your hy tack..
Tack för en bra pepp-text!
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Tumme upp!
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Jag hade det exakt samma sak nu mitt första år i min nya skola, jag var någon jag inte var för att passa in. Men nu under skolåret har jag färgat mitt hår rosa, kollat runt en massa på kawaiishop, köpt massa kläder från japan. För att jag är jag
Vad kul att ni gillar texten! ❤️
Kul att det faktiskt finns folk som har samma "tankesätt" som jag!
Med vänliga hälsningar