Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 2023 ggr
[weer]
0

Mens?

Hej! Jag är 11 år blir 12 år (29 november ) jag har fått ont i nedre delen av magen och det är en molande värk har även ont i ljumsken (låren) ibland ryggen har haft värk i magen i 4 dagar nu. Har pratat med min mamma och hon tror det är mens på gång. Jag har haft flytningar i 2 år ungefär. När jag torkar mig så får jag ofta röda prickar på pappret som idag fick jag en mycket mörk prick i trosan alltså en liten prick. Vad tror ni är det mens eller? Blir så jobbigt att gå runt och tro någonting vill höra vad ni tror, tacksam för svar

ennycc
2

Låter som att det är mens :)

[weer]
0

Okej tack för svaret. Ni får gärna skriva om er första mens!

[weer]
0
[Mathildaqdt]
2

Jag fick min första mens nyss, typ 20 minuter efter att jag läste det här XD!!!

Mannez
0

Det låter som mens ja.

Jag hade turen att få min mens väldigt sent, det var förra året den 8 augusti och jag var 15 år gammal (Skulle dock fylla 16 den 23 augusti).

Det var mitt i natten och jag skulle precis gå på toaletten och när jag torkade mig så var det något ganska ljust rosa på pappret tillsammans med flytningar. Dock trodde jag inte att det var mens och gick och la mig och sov. Dagen där efter skulle jag vara själv med mina syskon och vara barnvakt medan mormor var i stan. Gick på toaletten och såg en liten blodfläck i trosan och förstod direkt att jag fått min mens.

Ringde mormor och bad henne köpa hem mensskydd och under halva dagen så fick jag gå runt med papper i trosorna. Men som tur var så kom min kompis över på eftermiddagen och hon hade med sig bindor och fick ett par av henne.

Sedan fick jag några olika typer av bindor av mormor när hon kom hem och hittade de som jag tyckte var bekvämast.

Sedan var det inget mer med det. 😃

Hälsningar Amanda och kaninerna

[weer]
0

Haha lite små roligt.. 😊 och här ligger jag med någon värme sak och har ont 😞 hade du ont tidigare #4

[weer]
0

Okej #5 kan det va bra att prata med mamma att hon köper hem bindor? För hon har dom som är som binder men är typ inte det?

[Mathildaqdt]
0

#6 Nej jag hade inte ont innan och inte än som tur är :) Hoppas du mår bättre snart!

Mannez
0

5# Nu förstår jag inte riktigt frågan 😉

Hälsningar Amanda och kaninerna

[weer]
0

Okej tack! Är lite bättre lycka till du med!  #8

[weer]
0

Menade att mamma har trosskydd men kanske är bäst för mig att jag har binda? #9

[weer]
0

Så ska jag fråga mamma om hon kan köpa hem bindor senare? #9

silverfiisk
0

#12 om ni inte har bindor hemma så kan det vara bra att köpa. Så att det finns när det väl behövs :) blöder du bara lite så kan det räcka med ett trosskydd, men det är som sagt bra om bindor finns hemma, ifall att det behövs.

[weer]
0

Okej #13 det är så att jag har bara haft små prickar av rött också så har jag molande värk ( låren ibland ryggen. Värken har varit i 5 dagar men ska prata med mamma imorgon. Idag är jag på dag 5 och nu ikväll så har jag haft extra ont på båda siderna nedre magen så imorgon kanske nått händer! Tack för tipset

[Tuulikki]
0

Min mamma köpte hem 3 olika sorters bindor när jag fick min första mens. En var utan vingar, en var med vingar och sista var nattbindor. Var bra att prova olika så visste man vilka man tyckte bäst om. Och nattbindor är skönt att ha så man är mer säker att man inte blöder igenom när man sover :)

Yukionna15
1

Fick min när jag var11 men hade aldrig varken flytningar eller ont, jag vaknade bara en morgon och pang så hade jag mens, satte lite papper i trosan och bad pappa sen när han vaknat att åka till affären och köpa några bindor, han tyckte det var hur pinsamt som helst men jag sa bara att nöden har ingen lag haha xp

marta01
0

min första mens kom i skolan så jag fick använda toa papper en halv skoldag inte skoj

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

[weer]
0

Okej! 😃

[weer]
0

Jag har haft ont nu i 5 dagar är det någon som har haft att man har värk i ett antal dagar och sedan blödd? När börjar det blöda?