är det smart?
Är det smart att lägga sin skåp nyckel med sin hem nyckel? Eller är det inte bra? Hur gör ni med era skåp och hem nycklar?
You can not judge me unless you know me.
Har alla mina nycklar tillsammans…fast hos mig ska man inte ta några råd haha :D jag är den som alltid behöver klippa upp låset… Hehe
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Jag hade i samma nyckelknippa när jag hade skåp i skolan.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej! Ska nog också ha dom tillsammans
Jag hade alla nycklar tillsammans, men jag fick ju klippa upp låset 3 gånger på en termin också…
Portal Is Love, Portal Is Life.
Så det är bättre att ha dom tillsammans?
Jag tycker inte dus ka ha dem på samma! Tappar du bort skåpsnyckeln tappar du bort hemnyckeln också.
Be the best version of you.
- Zoella
Det finns väl inget "rätt" i den här frågan. Gör så som du känner för. :) Jag har både hemnycklar och skåpnycklar tillsammans eftersom jag aldrig hade orkat hålla koll på två nyckelknippor. Men samtidigt har #6 rätt - om du skulle tappa nycklarna försvinner ju allt.
Så du får helt enkelt göra vad som funkar bäst för dig.
Vi hade inte hänglås på våra skåp samt att man kunde låna en reservnyckel som man lämnade tillbaka samma dag 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker inte att du ska ha dom tillsammans! För om du tappar bort skåpsnyckeln så tappar du också bort hemnyckeln och då måste ni byta låset hemma så att ingen kan ta sig in. Det gör ju inget om du tappar bort skåpsnyckeln för du kan säkert få en ny mot en liten summa (för oss är det 200kr), så det är bättre om du har hemnyckeln inlåst i skåpet. ;)
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
Har man en stor nyckelknippa kan det vara skönt att slippa bära runt på den och låsa in den i skåpet. Ha skåpnyckeln i en liten kabinhake eller något på nyckelknippan så du inte tappar bort den när du inte är i skolan och ta av den när du låser in hemnycklarna i skåpet. Sen brukar man ju få med tre nycklar när man köper ett hänglås, så mitt tips är att ha en extra i nyckelskåpet hemma ifall du redan på morgonen inte hittar skåpnyckeln och den tredje i en kompis skåp ifall du tappar nyckeln under dagen.
Att ha en reservnyckel i min kompis skåp räddade mig från att behöva klippa upp låset säkert fem gånger. Se också till att ha ett extra hänglås i skåpet ifall det skulle vara så att du ändå står utan nycklar och måste knipsa, så du har något att låsa med.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Hmm fast vi får lås av skolan sägs det. Jag har lås och aa det är 3 små nycklar men tänkte ha nyckelband. Har ni någon ide vart dem brukar finnas?
skåpnyckel i fickan och hemnyckel i väskan som är i skåpet. Och om du har mer nycklar så är d smart att ge en till kompis elr lärare.
Jag som är typ vimsigast i världen hade en nyckel i en kompis skåp, en hemma som reserv och min egen i en tofs runt handleden i högstadiet. Hemnyckeln hade jag på mammas jobb och fick cykla dit varje dag eller se till att min bror var hemma först - för jag alltid tappade bort dem annars🤪
I gymnasiet hade jag alla nycklar ihop. Men fortfarande reservnyckeln hos nån kompis :)
Jag har alla nycklar på en karbinhake som jag hänger på byxfickan, då rasslar det när jag går, så så fort det inte rasslar så vet jag att jag har glömt/tappat dem, och sedan har vi våra extranycklar inne i lärarrummet.
Det är inte alltid ett jättebra system som många andra har påpekat, men för mig som får panik så fort jag inte vet exakt på millimetern vars jag har grejer så är det jätteskönt att alltid ha de viktiga grejerna på mig :)
Det går nog bra men se till att du har en extra nyckel hos t.ex läraren eller någon kompis eller så. Själv tycker jag att du ska låsa in din hemnyckel, ha med dig din skåps nyckel och ha en extra nyckel. Men du väljer själv.
//Flöffo
jag kan bara säga att jag tappade nyckeln så många gånger så nu har jag både kod lås till cykeln och skåpet:p
Gud vad bra jag stavar…
Jag har min extar hos en kompis med kodlås och de går super bra
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Har alla nycklar tillsammans. Blir så jobbigt om varje nyckel man har ska ha en egen nyckelknippa tycker jag 😛
Min nya skola är i andra plats av dem bästa skolorna i min stad så kanske därför får vi lås av skolan men ska ha nyckelband och lägga nyckeln där.
Jag har min nyckel till skåpet och hemnyckeln på samma. Dock har jag alltid koll på var jag lägger nycklarna och tappar aldrig bort dem haha. 😛 Fast det känns rätt smart att låsa in hemnyckeln, ifall man råkar tappa nycklarna liksom. 😃
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Jag har olika små nyckelknippor (en för jobbet, en för hemmet, en för mina föräldrars hem osv) och har dessa på liten karbinhake. Då kan jag lätt ta bort de nycklar som jag för tillfället inte behöver. Så nu till helgen när jag ska till mina föräldrar hakar jag bara enkelt av jobbnycklarna och lämnar dem hemma.
Men det gäller ju också att man har koll på var man lägger sina nycklar (jag har en skål i köket) och att man aldrig glömmer att ta med de man behöver när man går hemifrån.
När jag gick i skolan hade jag bara hemnyckel, cykelnyckel och till skåpet i skolan så då hade jag bara en knippa. Brukade lämna den i jackan, väskan eller i skorna när jag kom hem. Då kunde jag inte glömma dem. :P
Frågade min komis syster o hon går i den skolan hon sa att våra skåp e speciella det e som en dörr med nyckel. Så vi får en nyckel till skåpen och det e inte som lås och nyckel utan bara nyckel.
Jag har alla mina tillsammans och har aldrig slarvat bort dom. Är man en riktig slarver så kan man ha nyckeln separat i en hårsnodd på armen ;)
Jag har inte mina "privata" nycklar tillsammans med låsnycklarna då jag ser varje dag när min kära vän tappar bort sina nycklar hela tiden. :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
#24 … känner jag dig?
Gud vad bra jag stavar…