Dela ut reklam för sdr
Tänkte höra med er vad ni tycker om att dela ut reklam för sdr. Kollade runt på internet i en månad och alla sa att det var dåligt betalt. Mamma ringde till dom för jag ville ändå höra mer som kom direkt från dom. Vi fick förslag på ett område so ligger 10 min från oss och vi kollade vart alla huset låg. Sen igår så åkte vi på ett möte där vi skulle få reda på mer om det. Då fick jag reda på lite om lönen och så. Lönen jag skulle få för de 426 hushållen (lägenheter) var minst 250kr varje vecka, det blir ju minst 1000kr i månaden. Jag har en minimi lön på 250kr i veckan men jag kan ju ändå få mer när det är mer reklam. 1000kr kanske inte är så mycket för de flesta men för mig är det ganska mycket iallafall. Men det jag undrar är då, har ni några erfarenheter av sdr? Skulle ni har gjort det för lönen eller inte?
Om du är i behov av pengarna och tror att jobbet skulle vara ok så varför inte? Det är ju ingen superlön precis men bättre än ingenting. Och det är aldrig fel att ha lite meriter inför framtida jobbsök.
Det var det jag tänkte också och sen får man ju lite motion också. Men det jag blev mest förvånad över att när jag läste på internet det andra skrivit så sa de att de fick 400 kr i månaden för lika många hushåll som jag har.
Jag har jobbat för sdr men sluta för att det var för mycket jobb för den summan pengar jag fick. Det tar även lång tid att sortera och sedan dela ut. Sen bodde jag också på 3 olika ställen så tiden räckte inte till.
Jobbade med en kompis på hennes jobb för sdr och det var skit jobbigt. Kul att vika men hon delade ut till lägenheter vilket var hemskt… Men jag ska ändo kanske ta jobbet (blivit erbjuden) för pengarna. Men delar du till trapphus så rekomenderar jag inte… Men ett tips är att lyssna på musik så går de snabbare :)
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Jag har iallafall bestämt mig för att testa några gånger och jag kommer, som du sa lyssna på musik undertiden :)
Har jobbat där från 2010, och slutade nu 2014. Dåligt betalt ja, men helt klart värt de om man behöver pengarna. Man jan även ta extra distrikt, vilket gör att man får mer för det :) Hoppas det går bra!
// MT ♥
Vi fick hem all reklam nyss. När vi gick igenom den så saknades det två buntar så vi får ringa i morgon. Lite synd att det saknas nu första gången när det tar längre tid att blanda :/
Min kompis har jobbat för sdr och hon fick väldigt dålig lön för allt arbete. Hon fick sitta i flera timmar på fredagar och lördagar för att sortera allt. Det var inte värt för henne att slösa bort så många timmar för dom pengarna.
#2 anledningen till att vissa tjänar mer än andra på lika många hushåll är för dem även mäter "svårighetsgrad". Ju svårare jobb ju högre lön. Att det är svårt räknar dem med typ lägenheter som man måste springa upp och ner i.
Jo, men de skrev ju också att de hade ca 450 hushåll som då också var lägenheter som mig. Men ändå så fick de så mycket mindre. Men jag får se hur det går i morgon och dela ut allt.
Lönen beror på hur många kg allt är. Iallafall så va det så här..
// MT ♥
Många år sen jag jobba för dom men sluta efter 2 månader för det för mycket jobb för pengarna. Kanske bättre lön idag. Fick ibland bara 90kr i veckan. Och max 130kr.
May the Gerbils be with you :3
Vilket företag är bäst att dela ut för? Sdr? Delareklam.nu ?
#13 de är samma företag ;)
// MT ♥
Jag får runt 1500-2000 kr i månaden, beroende på hur mycket reklam det är. Då har jag två bildistrikt. Bilersättningen är typ hälften av pengarna, så jag får runt 400-500 kr/område i lön. Har både lägenheter och villaområden.
//Jessie