Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1580 ggr
GiraffTunga
6

Nervös AAAAAA

AAAAAA aaaaaaaa det är en vecka kvar  tills skolan börjar! Nervös som fn.

Har förberett mig. Nu är det högstadiet så vi får ju skåp och inga lådor i klassrummet och jag behövde nya saker för har typ bara pennfack med nalle puh på. Så jag handlade nya tröjor igår och en höst kofta. För i den skolan jag börjar i nu där är alla jätte kaxiga och där måste man se bra ut. Tycker egentligen att alla är fina men det finns elaka människor i den skolan. Köpte ett mjukt pennfack svart, 4 rosa pennor, en bläck penna som e mjuk och len och den är rosa och dens bläck är rosa med, en blå pennvässare, ett rosa block, stort rosa suddgummi. Mycket rosa det är men jag gillar bara rosa på pennor osv. Hur är det med er? Är ni nervösa? Har ni förberett er?

You can not judge me unless you know me.

hejsvejs123
0

Jag börjar 9an i högstadiet nu och ser faktiskt fram emot det, skönt med sista året innan gymnasiet :) Kan bara säga att du behöver inte vara nervös, efter några dagar känns det precis som vanligt och då har du kommit in i det. Vet inte hur din skola är men de enda jag hade problem med i början var att hitta till alla lektioner haha, och sen komma in i klassen men det gick bra alltihop och det kommer nog bli bra för dig med :)

GiraffTunga
0

Haha jag har ingen anning vilken tid jag börjar..

[MikeW]
0

Ska gå om ettan på en ny skola och klass. Var inte så nervös först fast nu är jag det :P Är tydligen bara 9 elever i klassen med mig.. ._. kommer bli så awkward först, men men.. Det blir nog bättre med tiden xP

GiraffTunga
0

9 personer? wow men det går ju säkert bra.

[EllenAlicia]
8

tips, när ja börja högstadiet hade ja oxå massa pennor och alla frågar om de får låna om de glömt och du kmr inte få tillbax dem. De kanske bara är så på  min skola men bara så du vet haha

GiraffTunga
0

Haha lånar bara till dom som jag litar på och det är ju bara dom 2 fast en av dom hamnade i annan klass och den andra hamnade med mig.

random321
1

ska börja 8an och japp jag är nervös haha för börjar ny skola.

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

00eme05
1

Ska börja i åttan och längtar lite, ska försöka med C i matte och alla mina vänner tror mig inte och kan inte se de framför sig… Men men, jag har valt kläder och en dag i veckan ska jag handla skolsaker :) så har jag min skolbok som jag gjort i ordning också :)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

GiraffTunga
0

#8 Vad kul! :) Jag ska försöka med ett D i matten… :/  Kläder har jag också fixat

Arinya
0

När jag gick på högstadiet för väldigt länge sen så var det "UTE" att ha pennskrin och sånt, jag hade ett redigt fint pennskrin med sköldpaddor på som jag hade sytt haha. 😃 Sen hade jag alltid en penna med mig (bläckpenna) förutom på prov då jag hade två vanliga blyertspennor, folk stal pennor dom lånat hela j*kla tiden. 😕

GiraffTunga
0

Dom här metall pennskrin omg vad längesen jag hade det.

IceTee
0

Saknar att börja skolan! Slutade i 2an pga av ångest… fast hade ändå börjat min första skol-fria höst iår… Högstadiet var ganska mysigt om man botser från all stress! Men se till att du lägger upp allt arbete på ett bra sätt så slipper du sånt! Man får verkligen upptäcka sig själv under de 3 åren! Lycka till, det kommer gå HUR bra som helst! 🙂

Medarbetare på Skor iFokus

Halcyon
0

Jag börjar ettan på gymnasiet och jag är inte jättenervös, mer väldigt förväntansfull och glad faktiskt! Tycker det ska bli så skönt att komma bort från högstadiet nu och börja på nytt. Har hört så mycket bra om skolan också och den är så himla fin så längtar jättemycket.

we're always chasing that paradise

Inaarah
0

Jag ska börja trean på gymnasiet. Har inte förberett något alls än, men ska köpa lite nya block och sådant innan vi börjar. Älskar att göra det, haha! Annars har jag det mesta som behövs, så som markeringspennor, kalender osv. Och det är verkligen ett tips, framförallt till er som börjar ettan - köp kalender!! Sedan jag började gymnasiet har den varit min bästa vän och jag skulle inte klara en skolvecka utan den. :)

Kadoor
0

Börjar ettan på gymnasiet, börjar bli nervös nu haha! Men det ska nog gå bra. Har knappt förberett mig… Ska köpa lite små saker någon dag som jag behöver, bla annat en ny kalender som jag har glömt bort helt hahaha… 😂

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Wellcraft
0

Nervös & nervös.. Jag känner min klass så det är lugnt, har inte förberett mig det minsta. Tar allt som det kommer :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Jesperlinden97
4

Jag började tvåan idag, känner mig så stor 😂

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

[EmmiieErixon]
0

Jag börjar med tvåan på gym…taggad till tusen med västa back to school shoppingen i form av pennor block och allt det, till och med pysslat och gjort allting personligt! 😃 Dock kan jag erkänna att det är första gången med! Men är inte nervös känner ju redan alla i klassen 😛 Men kul kul kul vill börja nu ju!! 🥳

Flöffo
0

Jag ska börja 8:an så har redan haft den där "byta skola" perioden och känner alla i klassen. Ska bara köpa in lite nya kläder och ett paket blyertspennor så är jag nog redo. Längtar dock inte.

//Flöffo

nadilda
0

Jag ska börja ettan på gymnasiet! Längtar väldigt mycket, ska bli lite nervöst men mest roligt. Har handlat lite kläder och massa skrivblock, men inte så mycket mer.

[SisselaJ]
0

Vad kul att så många verkar se fram emot skolstarten. Det gjorde jag också för det mesta, mest för att jag gillar att ha rutiner och en vardag, sommarlovet kan bli lite förvirrande efter ett tag. 

Själv börjar jag andra året på universitetet, och är inte direkt nervös, men mest förväntansfull och nyfiken på hur jag kommer klara denna terminens utmaningar. (framförallt är det skönt att flytta hem till sin egen lägenhet igen hehe)

[Nelley]
0

Åhh, hatar skolan. Jag ska ha ett möte på måndag där vi ska bestämma om jag ska gå i klassen igen med fulla skoldagar osv. Ser inte fram emot det. ):

Jamie+Engla
0

#4 Vi var 14 st i hela 7an och sen 9 pers kvar när vi slutq 8an. Sen blev de annat när 2 skolor slogs ihop. Nu börjar jag gymnasiet på måndag, och jag var inga grejer. Fast, de har jag aldrig haft heller haha.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

GiraffTunga
0

Börjar ni alla 19 Augusti?

Wenniz
0

Jag börjar på Måndag, då tvåan. Har inte köpt något alls eller förberett mig, tar med mig ett lås bara :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
GiraffTunga
0

Ett lås? Får ni inte det av skolan?

Tessan01
0

Vi börjar den 18 augusti. Alltså måndagen. Ser inte emot det så värst mycket. Ska börja i 7:an i en klass med några nya typer. I min förra skola var vi från början 10, 5 tjejer & 5 killar. Sen flyttade ena tjejen. Sedan flyttade ena killen till Canada. Då var vi bara 5. Sen flyttade ja till Sverige, så dom var bara 7 kvar xD Nu så var vi 19, varav 3 valde att gå i en annan skola nu på högstadiet. Så då var det 16 som kom till den ena skolan, som hade bara 9 elever på den klassen. Så vi tar typ över hela klassen =D så nu skall vi vara 25 i den nya klassen ;) Vi får inte heller lås till skåp :(

[Nelley]
0

#26 Det är ovanligt att få det av skolan.

GiraffTunga
0

#28 jag känner en tjej som går i min nya skola och hon sa att dom får lås och nyckel av skolan.

Jesperlinden97
0

Någon som sökt in till Lund dans-och musikalgymnasium i år? :)

- Darren Criss

[Nelley]
0

#29 Fortfarande ovanligt.

GiraffTunga
0

#30 nej #31 ok

Frida B
0

Börjar trean på gymnasiet den 25:e Augusti, går en vecka och sen ut på praktik i tre veckor… Inte så jättekul direkt… Men kan väl inte säga att jag är nervös, känner ju redan alla i klassen ^^

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

nadilda
0

#30 Min kompis Alma har kommit in där! :)

Mangoozie
0

#29 Vi fick också nyckel och lås till skåpen förra året i sexan:)

[MARWAKE]
0

#3 En som jag känner går i en klass med bara 4-5 personer :P Klassen under mig är också bara 9 personer och i min klass är det 12 personer, :P (Liten skola you now :3) Det blir mycket lugnare i klassen med så några personer iallafall dessutom får man mer "tid" från lärarna :3

Wenniz
0

#26 Jag har aldrig fått lås från någon av de skolorna jag har gått i där man behöver lås 😛De som får det, de har tur! Min pappa tycker han är ultrasuperdupersnäll när han köper typ bombsäkra lås, sånda där stora lås som knappt går att knycka upp om man tappar bort nyckeln och man är för lat för att köpa ett själv 😃

• Nederlandse Kooikerhondje -
GiraffTunga
0

Oj vad snäll pappa du har :) då har jag tur att inte behöva köpa lås hehe.

mlina
0

Jag börjar sjuan på måndag. Jag går i en friskola som är från f-9 så jag behöver ju inte byta skola. Men vi kommer ju få nya lärare och kommer få mer läxor och sånt. Vi får ju pennor, sudd, linjaler e.t.c. Men jag har köpt egna pennor, sudd, block. mappar och sånt jag tycker det känns bättre än små pytte sudd och tråkiga pennor. Dessutom ska jag till stan nu och köpa en kaender.😉

Jesperlinden97
0

#34 Jaså? Hon var faktiskt den enda tjejens namn jag lyckades komma ihåg av tjejerna. Haha!

- Darren Criss

jossan...
0

har köpt lite nya pennor sudd och penvässare och så… börjar 8:an och måste höja betyg så är lite nervöst…

Gud vad bra jag stavar…

Tova.O
0

Jag har köpt en kalender och lite pennor. Jag är väldigt nervös, det känns som att alla förändrats så mycket under sommaren. Dessutom så måste jag ju börja fundera på vilken skola och vilken linje jag vill gå. :S #30 Går du på Lel eller vad den nu heter? :)

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

nadilda
0

#42 Nej Lel är ett annat gymnasium. :)

GiraffTunga
0

Kan inte fatta att det är 2 dagar kvar.

panini
0

Vad har ni för konstiga lås? :P Vi har vanliga nyckel lås till skåpen ;)

GiraffTunga
0

#45 Har inte börjat där men min kompis syster går där och hon sa att det är som en dörr och vi får nyckel av skolan och öppnar och låser skåpet som en dörr.

[AnimalLover1]
0

Börjar imon :S Längtar inte, men har samtidigt inget emot det. Bara lite tråkigt att vi måste gå 5 dagar i rad .. :/

GiraffTunga
0

Börjar på tisdag. Men första dagen är nog kort.

Tova.O
0

#43 Jaha ok. ^^

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

[AnimalLover1]
0

#48 Vi har samma tid som i sexan. Måndag-onsdag, 8.20-15.00 Tordag-fredag, 8.20-13.50

GiraffTunga
0

Vi ska träffas tydligen kl 9 och vi brukade börja 8.

Pétit
0

Ska börja i 7:an på onsdag. Min skola är 6-9 så ska inte byta något , utan det är avklarat från förra året. JAg har typ inte förberett mig något , vi har ipads så pennor eller block behövs inte. Skulle ändå fått av skolan (1 penna och ett sudd , och typ block för varje ämne) om vi inte hade ipads.

Vi har två olika slags skåp , de flesta skåpen är i metall och dem har man lås till , det låset får man skaffa själv. Sen så finns det träskåp som öppnas som en "dörr" ju. (;

Det här med dem små klasserna kan jag ju säga att jag är i en liten klass , vi var 16 st under vårterminen (17 men en är aldrig där), alla bytte ifrån våran klass! Nu har dock min bästis flyttat tillbaks så vi är lite fler men det är ändå en liten klass om man tänker på hur stora de andra är. Men jag som har under hela min skolgång gått i otroligt stökiga klasser är det jätteskönt att gå i en liten klass , och man får mycket mer hjälp och lär sig mer!

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

nadilda
0

#40 Roligt! :D Hon är jätte snäll och väldigt duktig på att sjunga.