Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettfamiljen
Läst 655 ggr
juliafrojd
0

Hjälp - bråk

Bråkat med min mamma och hon säger att när hon kommer hem så ska jag bestämt mig en kanin som hon ska ge bort. Det är väl ändå inte okej? Blir vi osams så kan hon väl inte ge bort det bästa jag har? Det är inte så att jag inte tar han om dom eller något sånt för det gör jag på bästa sätt. Min syster har inga kaniner och när dom bråkar så blir inte hon av med något. Vi är tvillingar. Det är det absolut bästa jag har så jag undrar, vad hade ni gjort för att få ha dom kvar? Att prata lugnt med henne funkar inte. Tänkte skriva ett sms som verkligen får henne att fundera och tänka till. Vad hade ni skrivit?

BlackandBlue
1

jag tycker att du ska vänta tills hon kommer hem o prata lugnt med henne om hur du känner o tycker!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

thea_thea
0

Ge bort en av hennes hundar! Nejmen smsa att du inte tycker det är rättvist och att du inte vill göra dig av med en av dina "bebisar" bara för ett bråk. Om ni brukar bråka om kaninerna så kanske ni ska prata igenom det.

I want to belive
1

Det är aldrig ok att bestraffa sina barn på de sättet, nu vet jag ju inte Vad ni bråkat om och hur relationen är i övrigt , men de kanske är något din mamma grubblar över ekonomiskt som hon inte vill tala om ? Eller något annat , dock så ska ju inte det gå ut över djuren på de sättet.. Är det inte bättre att säga det till henne face to face bara du och hon ?

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

linneaau99
0

asso mammor säger saker hela tiden som dom egentligen inte menar när dom är arga. men om hon menar det så borde du säga att kaninen är det bästa du har och att du verkligen älskar den osv sen att det är extremt orättvist av henne att ta det som du älskar som mest när hon aldrig skulle göra så mot din syster

NordicSunset
0

Tror inte din mamma kommer göra sig av med en av kaninerna om jag ska vara ärlig. Hon var säkert bara irriterad och "hotade" med det, vilket inte är okej, men hon borde ha lugnat ner sig lite. Försök att prata med henne när hon kommer hem, för då har hon säkert lugnat ner sig lite, :)

Be the best version of you.

• Zoella
Stortroll
0

Hon kommer säkert ångra sig under dagen och vara snäll och säga förlåt. Var därimot inte säker på det om din mamma brukar vara sådan.

Titta gärna in här ---> Min blogg

Mannez
0

Låter bara som tomma hot!

Då ska du höra min mormor när hon är förbannad på mig, då hotar hon med att gå ut och på egen hand nacka hälften av mina kaniner. Men jag vet att det bara är tomma hot.

Låt din mamma lugna ner sig innan du försöker prata med henne.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Halvdansken
1

Varför sa hon så och vad hade du gjort för att hon skulle bli så arg? Takes two to tango….

Hatar cancer och älskar vårlökar.