Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 566 ggr
Kadoor
0

Hur gör man egentligen?

Nu låter säkert den här frågan jättekonstig eller uppenbar, men på grund av min bakgrund i skolan och i familjen osv så är jag sjuukt osäker på både mig själv och andra människor… Har jättesvårt att skaffa vänner, är tillbakadragen och väldigt blyg.

Mycket beror nog även på att jag håller på med en utredning för aspbergers, och det bidrar ju med en del sociala svårigheter(vet ni inte vad aspbergers innebär så kan ni läsa på olika sidor om ni söker). 

Jag har även varit ensam, utfryst & retad i många år under min skoltid så jag har inte direkt några bra erfarenheter eller minnen från skolorna jag har gått på. Dessutom vet jag inte hur man gör för att ta kontakt med andra, jag vill men det känns bara pinsamt att gå fram. Tänk om jag säger fel saker liksom?

Började första året på gymnasiet idag. Det gick väl sådär när det gäller vännerna osv, dock vågade jag fråga lärarna om saker som jag i vanliga fall aldrig vågar, typ. Men jag undrar liksom hur man bäst tar kontakt med andra? Liksom, vad ska man ens säga? Och har ni tips på hur man övervinner en del av eller "hela" blygheten? :( Jag vill liksom ha vänner och kunna prata med folk, det är bara det att jag inte vågar ta steget och inte vet hur jag ska göra haha…

Tacksam för svar. Ni får la tycka att det är en skum fråga men jag har varit kortfattad och om man vet hur min uppväxt har varit så förstår man varför. Uppskattar alla (snälla) svar. :)

Hoppas ni får en bra start eller har fått en bra start på nya läsåret. ^^

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

marta01
0

#0 precis lika dant för mig (men jag har fått min degnos och började 7:an istället) men undrar samma sak

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Pinglan00
0

Det är bara att gå rakt fram och säga hej. Det funkar alltid om det inte är en skit som man säger det till.😉

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4