Förberedelse inför skolstart
Ni som har börjat skolan eller snart börjar, hur har ni förberett er inför starten? Vad har ni införskaffat som man behöver? Funderar på om jag har glömt något 🤔
Började i måndags, hade knappt förberett mig alls. Pennor, sudd, block och liknande hade jag sen förra året. Lagade ett hål i skolväskan (som har hängt med sen sjuan, jag borde egentligen skaffa en ny) sen var jag i princip klar.
Är väl egentligen inte så mycket man behöver.
//Jessie
#1 Haha oj! Jag har köpt almanacka, ryggsäck (så jobbigt med bara handväska) och ska skaffa pennskrin hade jag tänkt… Möjligtvis köpa fler pennor + sudd. 😛
Jag började den 13:e. Det man behöver är väl egentligen pennor, sudd, anteckningsblock. Markeringspennor, pärm och gem är också rätt smart att ha så man kan sortera upp lite enklare.
#2 Almanacka har jag i mobilen, jag lyckas bara tappa bort den om jag ska ha en i papper (: Köpa ryggsäck har jag också funderat på, eftersom det förmodligen är lite bättre för axlar/rygg än min axelväska (blir nog några kilo med datorn + böcker), men jag tycker inte jag passar i det så det har inte blivit av.
Jag köpte faktiskt också fler pennor, inte för att jag egentligen behöver. Men det blir alltid så att jag lånar ut pennor åt klasskompisar, så det är bäst att jag har några extra.
//Jessie
#3 Pärm kanske är bra, men det har vi inte använt speciellt mycket på högskolan… Får se hur det blir med denna utbildning :) Gem har vi redan hemma 👍
#4 Hatar dem i mobilen, föredrar själv en "riktig" en. 😛 Brukar inte heller ha ryggsäck, men hittade en jättesnygg billig en på ebay! ^^