Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 1996 ggr
Arviden
2014-06-22 22:28
0

orgasm?

ibland när jag sover så brukar jag få någon jätteskön känska där nere, Det liksomvibrerar till och det fortsätter om jag drar in mitt underliv och utt om ni fattar. Typ som att ha sex. Är det orgasm eller ? Men jag brukar intr drömma om sex när det händer! och en ska till, ibland så typ dunkar det i mitt underliv. Ni vet som hjärtslag, vad beror det på? Måste alla orgasmer göra så man sprutar ut något? vill så gärna få en orgasm men vill inte att det ska bli så eftersom jag har mina föräldrar och så hrä., är 14 år

Ove-D
2014-06-22 22:35
0

Det är inte alla som får "fontänorgasmer" som sprutar. Du kan alltid skydda platsen med en handduk eller något under dig om du är rädd för fläckar.

Att ha sex kan i sig kännas som en vibrerande skön känsla och det ökar blodcirkulationen i underlivet. Däremot tycker jag inte du ska ha bråttom med att få orgasm. Om jag fattat det rätt så är det inte ens alla vuxna kvinnor som kan få orgasm.

Karmatarerskanise
2014-06-22 22:38
0

Det är få som sprutar något vid orgasm av kvinnor. Däremot ökar produktionen av sludsekret.

[cookies]
2014-06-22 22:38
1

Är inte tjej så kan inte svara på frågan om hur det känns, men att du får en sprutorgasm är nog inte så troligt, de flesta får det inte. Antagligen så blir du lite våtare och det kanske rinner lite, det är min gissning.

[cookies]
2014-06-22 22:39
1

trippelinlägg

[cookies]
2014-06-22 22:40
0

trippelinlägg

Celestex
2014-08-23 15:32
3

Det kan dunka i underlivet för att du är kåt! Och tro mig - om du fick en orgasm skulle du veta!

[SisselaJ]
2014-08-23 15:52
1

Tjejer, precis som killar, blir ofta upphetsade i omgångar när de sover. Det är bara lite mer uppenbart på killar.

tasartir
2014-08-23 22:40
1

Du kände antagligen bara en kåt fysisk känsla från fittan, vilket är jättevanligt :D

När du känner så kan du prova ta lite på dig själv därnere, och på så sätt öva på att lära känna din kropp. Sen efter lite "övning" så kommer orgasmen som ett brev på posten!

Sprutorgasmer behöver du inte oroa dig för att få, det kräver ännu mera övning och inget man får första gångerna. Det kommer från G-punkten som sitter inne i slidans framvägg. Men det är lättast att få orgasm genom att massera klittan. Och som många säger så, får du en orgasm så märker du det utan tvekan :) Men rent fysiskt så händer det inte mer än att du blir våtare.

Och till 1#

Jo alla vuxna kvinnor kan få orgasm :) Den okunskapen (som många har) kommer från tiden då det var kvinnorna som skulle tillfredsställa männen, på alla sätt, även i sängen, så man visste helt enkelt inte att kvinnor också kunde njuta :)

Karmatarerskanise
2014-08-23 23:12
0

#8 Det är inte alla som får det. Känner en som aldrig varit med om det och hon är 50.

tasartir
2014-08-24 00:15
3

#9 Jag skrev inte att alla får det, utan att alla kan få det.

Om man då inte skulle ha ett fysiskt hinder som gör att det inte går, men det är lika ovanligt för kvinnor som för män att ha ett fysiskt hinder som omöjliggör utlösning.

Sen vet jag mycket väl att det är många kvinnor som aldrig får uppleva en orgasm, vilket är mycket sorgligt och en produkt av det ojämställda samhälle vi levt och lever i.

Wellcraft
2014-08-24 17:12
1

Det är skillnad mellan vaginalorgasm & klitorisorgasm.
Vid klitorisorgasm stimuleras klitoris & områden runt om, vid klitorisorgasm är det inte särskilt troligt att man får fontänorgasm.

Vid vaginalorgasm stimuleras en punkt ca. 5 cm in i slidan, det är den orgasmen som gör att man kan få fontänorgasm.

F.Ö har #8 mycket vettigt att säga. Även om nybörjare mycket väl kan få fontänorgasm.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund