Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 4422 ggr
[Hallons]
2014-07-02 21:21
0

Störande?

Finns det något du stör dig på? Alltså kanske nån sak, hur någon beter sig eller färger kanske? XD Dock inte specifika personer som finns här! :)

[..$Dog$..]
2014-07-02 21:26
2

Mina grannar!

[rumelle]
2014-07-02 21:33
21

Grannar och barn. Speciellt grannarnas barn.

[AnimalLover1]
2014-07-02 21:39
11

Grannbarnen bakom oss, typ tusen stycken, och de skriker och skriker och ibland skriker de så högt att de skrämmer mina kaniner! Också ser jag vad de håller på med hela tiden från mitt rumsfönster vilket är superstörande.

KaiPon
2014-07-02 21:43
9

Jag stör mig rejält på folk som inte har respekt för andra och som verkar tro att världen kretsar kring dom. Själviska idioter göra sig icke besvär, typ.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

GiraffTunga
2014-07-02 21:44
7

Jag stör mig på att det finns folk som torterar djur, det där är det VÄRSTA jag vet.

You can not judge me unless you know me.

[..$Dog$..]
2014-07-02 21:44
2

många som stör sig på grannarna men det kan jag ju förstå! :D

[Nappiz]
2014-07-02 21:52
3

Mina grannar.. OCH grannarnas ungar.. FYFAN!

[..$Dog$..]
2014-07-02 21:55
1

Haha skulle vara gött att flytta till typ en liten stuga mitt ute i ingenstans slippa allt omkring sig, Fast då blir det mycket ljud från fåglar djur mm :D

silverfiisk
2014-07-02 22:02
8

Barn som skriker i affärer måste ju vara bland det värsta som finns. Sen stör jag mig även på folk som är otrevliga utan anledning.

[Hallons]
2014-07-02 22:07
3

Jag stör mig på när folk säger "Nja, jag vet inte.. Tycker du verkligen det?! Jag vet inte om jag är så nöjd..?" Och så pratar personen om sin vackra skapelse..

Sugar Mist
2014-07-02 22:14
2

Ungar/barn i allmänhet, folk som har noll koll på sina hundar. Mina lillebröder. Mitt skavsår på foten. Folk som jobbar nonstop så dom inte har tid att träna hund med mig(*hosthostMelvinMimmilufsenhosthost*) Och en hel del mer.. som jag inte orkar dra upp dock

-

smellcaramell
2014-07-02 23:20
1

en vardagsgrej jag stör mig på är folk som tuggar med öppen mun, inte direkt så att jag vill se vad dom äter och sen de det blandas i munnen på dem.. men egentligen är det väl mest ljudet som stör mig, jag kan ju titta bort men svårt att stänga av öronen när man sitter vid middagsbordet med familjen ;)

teamanberger
2014-07-02 23:27
0

Folk som hoppar studsmatta i radhus område(mina grannar) och folk som kör bilar/hästar som idioter^^

teammanberger.se <3REVINA<3

[Hallons]
2014-07-02 23:29
5

#13 kör hästar som idioter?

teamanberger
2014-07-02 23:33
0

Jag håller på med ponnytrav, och vissa som tävlar har ingen koll på andra ekipage och kör nästan på andra hästar eller in i vagnen( skitfarligt)

teammanberger.se <3REVINA<3

rosvia
2014-07-02 23:40
2

Jag verkligen _avskyr_ när folk tuggar tuggummi framförallt med öppen mun, huvudvärks-framkallande x 1000!! Ursch haha

Pelzi
2014-07-02 23:49
0

- Stör mig otroligt mycket på människor man  påminner  flera gånger och trots det så säger dom "oj jag glömde bort det".

-Barn/tonåringar som får precis allt dom vill ha utan att göra ett skit och sedan skryter om det överdrivet mycket.

-Stör mig också på att jag inte får göra vad jag vill när jag är minderårig.

http://emmaskaninselar.blogg.se/

molam
2014-07-02 23:58
0

Alla säger ungar, men jag stör mig mer på ungdomar som bara super, Det klarar jag inte av! Tar hellre 3 miljoner ungar som springer river och härjar än en Fest med 10 Supande ungdomar.

Djurplågeri är inget jag stör mig på, Djurplågeri är nått jag Avskyr mer än nått annat, Störande saker och Hat är det stor skillnad på ni som sagt att ni stör er på Djurplågeri ^^ (Menade inte att låta som en besserwisser ni, ville bara förklara lite)

Sen en sista sak jag stör mig på är saker som är fel. Tex, Tavla som hänger snett, När man är i affären och en Prisskylt som hänger från taket vinglar, Saker som inte är som det ska vara alltså ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Tilde]
2014-07-03 00:00
0

Även här grannbarnen! Varje morgon, samt eftermiddag är det något litet barn som gråter halsen av sig ute i trädgården. Fattar inte om de slänger ut det gråtande barnet eller om det börjar gråta i trädgården och ingen bryr sig. Det är seriöst varenda jäkla dag! Jag hör det trots att jag sitter inomhus (med fönstret öppet då, eftersom det är varmt). 😕

hahael
2014-07-03 00:06
0

Stör mig på barn som skriker (barn ska vara tysta då kan jag leva med dem), barn som får exakt allt och sedan lever med att få allt av sina föräldrar, när man köpt nya strumpbyxor och använder dem en dag och sedan har dem fått hål, översexuella killar som gör mjau-ljud när man går förbi o man ba "öh wut?", klängiga personer och sist men inte minst när det inte finns något gott hemma

Klart att laxen ska ha en jolle

00eme05
2014-07-03 00:17
2

När folk säger Änkligen och inte Äntligen….

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[oroligkaninägare]
2014-07-03 00:53
0

Min mammas sambo Syrran Mormor Lärare i gymnasiet Travet på tv Och mycket mer ;)

[AnimalLover1]
2014-07-03 09:43
2

Kom just på mer. Stör mig på svarta prickar på anteckningstavlan i skolan, fjortistjejer som ger värsta bitchblickarna utan anledning, när folk rycker gummistövlar är töntigt, jag har det när det regnar och trivs med det och då går alla och tittar på mina fötter, t.o.m min bästis sa att de tittar på mig för att gummistövlar är töntigt, men jag tycker att det är ännu töntigare när man går runt med converse i spöregnet. Och stör mig på veliga människor som aldrig kan bestämma sig och säger "Vet inte" hela tiden, eller säger "Interjuva" till "Intervjua", och stör mig på tjejerna på skolan också, jävligt jobbiga och bitchiga (Trust me!), stör mig på de som alltid pratar rätt ut och aldrig låter någon annan få chansen, stör mig på folk som trängs, luras, skräms, stör mig på att det alltid ska sitta spindlar där jag stoppar in huvudet, alltså i kaninburen , jag jag ska ge de mat och måste stoppa in huvudet och armen för att nå, så sitter det alltid en spindel som gör att jag får värsta hjärtattacken. Finns många mer saker som jag inte orkar rabbla upp.

dinamnam
2014-07-03 10:53
0

- småbarn 

- när det är för många personer på ett och samma ställe (får små panikattacker)

-  skolsystemet 

- dagens ungdomar

- folk som hela tiden ska klaga på mig - på vad jag gör, varför jag färgar håret, varför jag klär mig som jag gör osv osv 😴

Med vänliga hälsningar 

[sessie98]
2014-07-03 10:58
1

När folk tuggar tugummi med öppen mun och ser så där j*kla dryga ut?! Barn som skriker, springer runt eller stirrar.

[WickedAlly]
2014-07-03 11:36
0

Föräldrar som låter sina barn härja fritt i offentliga miljöer. Inte konstigt att ungarna skriker och har sig när föräldrarna så tydligt visar att det är okej. Det är ju sällan barnens fel liksom. Så svårt är det inte att sätta ifrån sig kaffekoppen en minut och ge barnet sin uppmärksamhet. Bränslepriserna. 15.22 sist. Förklaring är överflödig. Fläcken i skåpet under diskbänken, haha. Löjlig sak att störa sig på och i vanliga fall hade jag struntat i den men vi har snart besiktning inför flytt.

:holmgreen:
2014-07-03 11:46
0

Jag stör mig något otroligt på när folk inte kan ta feedback eller kritik.

Jag stör mig också på när grannarna släpper ut deras ungar kl 6 på morgonen.

LuLeLo
2014-07-03 11:53
1

Lösspringande hundar eller hundar i flexit som ägarna inte har en endaste koll på.

Hundägare som blir sura när man säger nej till att hälsa.

Hundägare som inte plockar upp efter sina hundar på tydligt offentliga platser.

Den hårda och snäva synen på hunduppfostran, att ifrågasätta den tigger om dispyter.

Nedlåtande beteende mot mig eller andra ungdomar, oftast från vuxna.

Finns säkert mycket mycket mer, men det här är det värsta.

Tass Josephine

murmilura
2014-07-03 12:05
5

- Folk som smackar. Otroligt irriterande, speciellt när en pratar i telefon med personen.
- Hundbajs som inte plockas upp (som LuLeLo skrev över mig).
- Dålig musik.
- Ungar som skriker på bussen. Tacka gudarna för hörlurar och musik.
- Vänner som inte gör annat på dagarna än snackar skit om varandra.
- Hål i strumpbyxor som inte ska vara där.
- Sena bussar.
- Folk som tror de är bättre än andra.

Är väl mest dagens irritationsmoment, har så mycket mer på lager. 👍

Fridaaaa
2014-07-03 12:16
0

- Oansvariga föräldrar
- Folk som ska bestämma vad ska göra och inte göra
- Oansvariga djurägare (lösspringande hundar, hundar i koppel som får göra om de vill, de som inte sköter sina djur mm)
- Att inte kunna det man vill/behöver när man känner för det (nu menar jag inte svindyra saker men ändå dyra saker eller som blir dyrt om det behövs mycket).
- Folk som tror att de kan bete sig hur som helst.
- Folk som inte lyssnar
-  Folk som snackar skit och sprider felaktigheter, samt lögnare

Plus lite annat.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

linn8
2014-07-03 12:24
0

-folk som tror att de är för bra för sitt eget bästa -andra hundägare som tvingar fram sin hund till min -folk som har solglasögon inne utan någon vettig anledning -folk som slickar överdrivet på glassen -nudelsoppa -när tvkontrollen är borta -när man är för trött för att äta Haha oj vad jag gnällerXD

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

puzzelface
2014-07-03 14:17
0

bl.a min lillebror

Jessicahagstrom94
2014-07-03 18:47
0
  • Folk som snackar bakom ryggen på mig och inte tror att man kommer få veta.
  • Grannarnas ungar som skriker i trapphuset.
  • Idiotfrågor som "vad gör du där?" när man är på en affär eller på ett ställe där det är ganska självklart vad man gör. Eller när man har sagt att till exempel "jag ska ut" och får till svar "ska du ut?" -.- nää jag sa det bara.. suck.
  • Folk som aldrig lär sig att kastrera sina huskatter.
  • Folk som tror att de vet mer om en viss sak än mig när dem inte alls vet mer än mig.
  • Att jag är den jag är. 
  • Att Uppsala ligger 10 mil från Gävle.
  • Kliva upp tidigt
  • Vissa släktingar
  • Folk som verkligen inte fattar när man förklarar något typ 10 gånger. Typ hur någons mobil fungerar och hur man gör för att ändra vissa inställningar etc.
  • Ashög musik
  • Regn
  • Snö
  • Vintern
[Tuulikki]
2014-07-03 19:15
2

Blandrasavel

TheEpic
2014-07-03 19:24
0

Folk som alltid klagar på hur fel det är på alla när det är de själva som är uppkäftiga 

När bussen är så full så att man knappt får plats att stå

När folk försöker få en att göra saker även fast man sagt nej flera gånger

Personer som säger att man inte ska se ut så och så..

Hanna

Kadoor
2014-07-03 21:01
0

Stör mig lite på barn som vill klappa ens hund och inte ens frågar.. Har hänt mig ett x antal ggr, blir galen. x'D
När bussen är full så att man inte kan sitta och måste stå upp HELA jäkla bussresan. D':
Personer som försöker bestämma över allt och alla, som är övertygade om att de har rätt och vägrar ha fel. Och som sedan blir skitsura när de inte får som de vill….

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Jessicahagstrom94
2014-07-03 21:18
6

Mens.

GiraffTunga
2014-07-03 21:25
0

#37 Jag håller med!!

You can not judge me unless you know me.

KaiPon
2014-07-03 21:29
4

#36 Det är därför jag alltid frågar ägaren 'Får jag hälsa?' innan jag klappar hundar, samt aldrig springer fram till hunden utan hukar mig ner och låter hunden komma fram och nosa på mig först innan jag klappar. Det ska jag även lära mina eventuella framtida barn. 😃

Jag stör mig oerhört mycket på folk som tror att bara för att man är ung så är man frisk. 😕 Jag har länge haft problem med mina leder (är överrörlig och kan ha fått en nerv i kläm i ena benet, tror vi. Kan knappt stå vissa dagar), men bara för att jag är under 30 har inte jag rätt att sitta på bussen för jag är ung och frisk. Ett äldre par bokstavligt talat slet mig ur ett bussäte en gång, men sen när bussen tvärnita och jag inte kunde ta mig upp (hade en dålig dag med lederna. Tänk er en rödglödgad kniv sticks in i höften och dras ner längst benet. SÅ kändes det för mig då, jag kunde inte ens lägga minsta vikt på det benet) för att jag hade så jävla ont så ignorerade dom mig. En annan kille fick hjälpa mig upp och låta mig ta hans plats. Han erbjöd sig till och med hjälpa mig hem.

Sen stör jag mig även på folk som dömer ut en för ens utseende. Ser man det minsta annorlunda ut är man knarkare, kriminell och alkoholist. 😕 Har råkat ut för det allt för många gånger. Det görs inte bättre av att de med annorlunda stilar oftast är de första med att hjälpa okända människor (vad jag varit med om). *Suck*

[Linus123]
2014-07-03 21:31
0

Jag stör mig på personer som inte kommer på en angiven tid till en när man har bestämt en tid när man ska träffas. Den personen ville nämligen köpa en pryl från mig, men den personen kom aldrig och hämtade den. :(

Jessicahagstrom94
2014-07-03 21:52
5

Särskrivningar är oerhört störande ibland och jag stör mig även på uppenbara stavfel.

Sona her menningar e inte råliga att lesa. Det e jö jätte svårt at skriva rett på sona her ord.
Lägg märke till "jätte svårt".
Usch.

Visst det är okej om personen har dyslexi men inte annars.

KaiPon
2014-07-03 22:09
3

#41 Knappt ens då är det okej enligt mig. Har en hel del kompisar som har dyslexi, men skriver bättre än de flesta tonåringar som finns, av den simpla anledningen att eftersom dom har dyslexi så kämpar dom extra mycket med stavningen. Många använder 'Jag har faktiskt dyslexi' bara för att dom är lata.

Jessicahagstrom94
2014-07-03 22:21
0

Så sant så.

Wellcraft
2014-07-03 22:28
0

Jag stör mig på allt möjligt, men det som stör mig mest är nog..
1. Folk som har hund som inte borde ha hund.
2. Folk som matar sin djur med skitfoder.
3. Sexister, sexism
4.  Rasister
5.  Folk som random släpper fram sina hundar till min hund, eller bara hälsar utan att fråga.
6. Katthår
Plus en massa mer.

edit: motståndare till abort stör jag mig åth*lvetes mycket på.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Nelley]
2014-07-03 23:04
0

Folk som man smsar med som plötsligt slutar svara…

hahael
2014-07-03 23:41
5

Folk som är extremt religiösa, alltså förlåt men jag klarar inte av erat snack om  att ni typ skulle vara bättre pga att ni tror på något som inte finns :l

Klart att laxen ska ha en jolle

Tokyo
2014-07-03 23:49
0

Att mina glasögon alltid glider ner på näsan och att dom blir helt smutsiga och kladdiga så ***** snabbt efter att jag tvättat dom. Jag ska skaffa linser 😃

#46 Håller faktiskt med, men det är bara för att jag inte förstår eftersom jag själv inte är religiös/troende.

Lique
2014-07-04 00:01
6

När man ligger sådär riktigt skönt i sängen och är nära att somna och precis då blir man kissnödig.

Semper_Solus
2014-07-04 11:20
0

En sak jag tycker är väldigt störande är allt hat som religion för med sig.. hat mot homosexuella, hat mot dom som tror på annat, det skapar krig och det håller tillbaka våran utveckling inom vetenskapen, blir så trött det 😕

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

Niniz
2014-07-04 17:29
1

Jag stör mig inte på barn. Men jag stör mig något otroligt på ouppfostrade barn som inte bryr sig o vad man säger och  allmänhet är respektlösa :P  Jag förstår inte hur de vågar :o När jag var lite var ja rädd för de "stora" om jag inte kände dem väl. Som tur var finns det underbara änglabarn så att dra alla i en kam vill jag inte göra ;)

Finns ju ifs större saker jag stör mg på :P

stinabest
2014-07-04 19:17
0

Lättstötta människor och människor som tar sig själva på för stort allvar. Liksom ta det lugn, det var ett skämt du vet ha ha ha?

Lique
2014-07-04 19:21
6

När man ligger ned och scrollar med mobilen och så tappar man den i ansiktet…

Elsa250
2014-07-04 19:54
2

Barn som frågar hela tiden. Ett exempel som inträffade när jag och mamma skulle hämta syrran på skolan. En tjej i ettan kommer och bah:

-Vem ska ni hämta?

-Min syrra, säger jag.

-Varför då?

-För att vi ska hem nu, säger jag.

-Varför då?

-För att skolan är slut, säger jag.

-Varför då?

-Vet inte, säger jag (orkar inte mer)

-Varför då?

-För att jag inte vet, säger jag.

-Varför då?

-Hinner inte svara, ska hämta henne nu, säger jag.

-Varför då?

-Därför!! Säger jag och går in.

Så otroligt störande.

~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~

Elsa250
2014-07-04 20:02
0

Lägg märke till att det är 6 "Varför då?"!!

~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~

LeeKnow
2014-07-05 00:05
0

När folk "mobbar" och är elaka mot kändisar..

När folk ska vara elaka och kränka nån för att personen kanske gillar t.ex Justin Bieber…

När folk inte fattar att man inte måste gilla samma saker som denne gör…

Personer som tror att dom är,kan och vet bäst…

Dryga och kaxiga personer…

När folk på t.ex youtube skriver #nohate efter en HAT-kommentar…

Sugar Mist
2014-07-05 01:35
0

Homofober och sexister.

-

Wenniz
2014-08-03 23:04
0

Har svårt för mönster som inte hör samman enligt mig haha.

• Nederlandse Kooikerhondje -
[ZorroKanin]
2014-08-04 01:53
0

#52 haha hände mig när jag läste det xD

Carry-Rocksalt
2014-08-04 14:19
0

Överdrivet religiösa personer, mormors tidigare tjat om att jag borde börja i kören (kan inte sjunga), min lillebror och de flesta barn.

Fridaaaa
2014-08-04 14:22
0

#59  I kör måste man inte kunna sjunga bra 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

00eme05
2014-08-04 14:55
0

Folk som kommer till mig och säger "Vill du vara min Bästis?" Personligen tycker jag att bästa vänner blir man automatiskt, man kan inte känna en person i en vecka sedan så bara bli bästa vänner -.- Folk som frågar en fråga (ja och nej) och får de inte svaret de vill ha så blir de rakt ut sagt arga och tycker man är världens sämsta kompis, man är en rent ut sagt falsk vän. Får höra en massa fula ord. Det värsta är att när personen är trött på att vara arg ska man plötsligt glömma allt annars är man överkänslig.

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Tessan01
2014-08-04 16:35
2

Folk som säger / skriver han istället för honom. Tex. "Jag vill köpa han" istället för " Jag Vill köpa honom"

[Sockertoppens_kaniner]
2014-08-04 16:39
2

Folk som skriver "igentligen", det heter egentligen!!

Fia9000
2014-08-04 18:24
2

När bussen är "full" och det är minst sju personer som sitter på sätet längst ut med sin väska (eller inget alls) på sätet längst in och inte visar några somhelst tecken på att flytta sig när man går förbi. -_-

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Tommyishome
2014-08-25 03:25
0

tjejer som snackar en massa och inte har mycket verksta -.-

00eme05
2014-08-25 06:37
0

När man följer ett account på instagram som lägger ut bilder på något (tillexempel en fansida/ modesida vad som helst) sedan lägger de ut en bild där de står "jag tycker inte ni ger mitt account tillräckligt med respekt…."