Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kropp-och-själ
Läst 522 ggr
Nava
2

Kanske inge vill va social

Innan du läser vill jag bara säga att du gärna får läsa hela texten och vad jag känner innan du kommenterar om du tänkte kommentera något taskigt, sen är det fritt fram ;) Jag vill inte va så social, vissa blir mobbade och vill ha kompisar som bryr sig och så, jag är tvärt om. Jag trivs inte med många människor även om jag gillar mina kompisar så kan jag få små panikattacker(kan dölja dom effektivt nu) när jag är omringad av människor, spela ringen roll om jag känner dom eller inte. Jag säger inte att jag innevärlden tacksam för att dom finns, men känner inte att jag vill ha uppmärksamhet jag inte är värld, det gör bara allt värre. Vill egentligen vara typ stum, fast att man väljer o va det. Men skulle aldrig kunna bara sluta prata eller förklara sådant för någon alls. Känns bara dåligt att prata och jag hatar min röst, utseende och kropp,

Bright light creates black shadows.

Never say never and Never say Forever

vallhund
2

qftokkkkkkkkkkk

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Nava
1

#1 ?

Bright light creates black shadows.

Never say never and Never say Forever

Kadoor
3

Jag kan känna igen mig i att jag inte alltid vill vara social själv. Dock hatar jag att vara ensam i skolan, men jag har varit det sedan tvåan och har alltid känt mig ensam. Jag har dock inte kunnat vara social, det är så himla svårt för mig liksom.

Men vill man inte umgås med en massa folk hela tiden så är det okej. Dock tror jag att det är bra att träffa andra då och då, för det är inte bra att isolera sig för ofta heller. :)

Det gällande din kropp, utseende och röst så handlar det om självkänslan, att lära sig tycka om sig själv. Sådant är viktigt! DU är viktig, även om du inte tror på det så är du det. Kom ihåg det. Du är fin som du är, och jag tror knappast någon tänker på hur din röst är eller hur du ser ut. Och om det gör det, så tänker de säkert "Åh vad fin hon är!" eller tex "Vilka fina ögon hon har" etc. Folk ser en för det som är fint, och allt på en människas kropp är fint. Det gäller bara att se det själv.

Allt handlar om huvudet. Att faktiskt tänka att man är fin, även om man först inte tror på det så kommer tankarna vända. Bara en enkel övning är att stå framför spegeln och säga till sig själv "Jag är bra, jag är fin som jag är och ingen ska få ändra på det!"

Hoppas du fick lite hjälp av min kommentar. Kom ihåg att du aldrig ska ändra på dig för någon annan, bara dig själv. Och då ska det vara på ett bra och ett hälsosamt sätt, som du blir nöjd över och som gör dig glad. Inte för att andra kommer vara glada för att du gör si eller så. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

AvyogAlge
2

Hvis du kan læse dansk, så tror jeg du vil kunne lide denne artikel. 🙂

http://førogefter.dk/kendetegn-for-saerligt-sensitive-born/

[SisselaJ]
2

Alla människor behöver inte vara sociala, utan alla är olika och att vara tyst är precis lika bra för omgivningen som det är att prata. Men kanske hade det känts bättre och lättare ändå om du lyckades höja din självkänsla? Du behöver inte prata mer för det, men då känner man sig oftast lite friare och gladare (även runt folk).

GiraffTunga
7

Har du inte många vänner men vill det? Kanske dem vill ha sociala vänner, har en som inte är så social utanför skolan men jätte social inom skolan. Många vänner vill ha sociala vänner och flesta är för blyga.  Varför ska man hata sin röst och allt? Jag är inte riktigt nöjd med min kropp men jag är jätte social. Man tänker inte på sin röst eller kropp när man är social för då har man kul med sina vänner.  Om dina vänner inte är nöjda att du inte är så social så ska du skaffa andra vänner som är som dig. Men man ska absolut inte vara osocial för att man inte gillar sin röst & kropp. Alla är lika fina ingen är mer snyggare än dig och ingen är mer fulare än dig. Alla har inte samma röst nivå flesta är mörka flesta mellan och ljusa. Man bryr sig inte om sin röst. Eftersom vänner accepterar hur sina vänner ser ut.

You can not judge me unless you know me.