Vad ska jag välja?
Tänkte, frågar här inne också 🙂
Ska ev ha annan telefon nu i höst när jag kan förlänga abonnemanget men vet itne vilken jag ska ha. Har iphone 4 nu men det krånglar till & från efter att hamnat i vattnet i sommar (olyckshändelse), den kastar ut mig från appar, hänger sig och så.
Ska ha telenor för det har jag nu (passar bäst). Ej kontantkort
Helst iphone eller samsung
Ej över 350 kr/månad.
Någon som har förslag? Eller vart man kan titta på mer än telenors sida? Någon mobil ni rekommenderar?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
samsung s4 eller s5.
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
#1 S5 kostar mer än 350 kr/månad tyvärr.
Hittar inte S4 på telenors sida, enbart mini 😕
Jag slår ett slag för Sonys telefoner. Inte så mycket medskickad programvara som i Samsung och väljer du Z1 eller Z2 är de vattentåliga och klarar och bada en liten stund!
Sen köpte min mamma och hennes sambo varsin Samsung s4, samtidigt som jag köpte en z1. De har varit inne 2 gånger på service för småfel, kanske måndagsex?
#3 Sony går bort, gillar inte dem 🙂
Min sambo har samsung galaxy S4, han är supernöjd. Inga problem med den.
Va inne på samsung s4 när ja leta ny mobil o blev avrådd från många i min närhet som tycker mobilen är skräp rent ut sagt. Sambons mamma köpte en o har fått ny s4 3ggr då de andra inte gick o laga. O hon hade då knappt använt mobilerna, utan den bara la av en dag o inte gick o starta, inte ens med nytt batteri. Sambons jobb fick alla en s4 som jobbmobil, tror de va en av 15 personer som fortfarande har kvar sin… Alla andras krångla bara, vissa la av så de bytte till iphone istället. Jag köpte istället iphone 5s. Kostar dock inte 350/mån. Finns ju annars billiga iphone 4s :)
Hemsida: Nivinas kaniner
#5 Märkligt, hört många som är nöjda och min sambo är supernöjd🙂 Så hört & upplevt tvärtom 😛 Men är som t.ex iphone5 när den kom, vet många som var missnöjda med den men även folk som aldrig hade problem med den.
Ingen större skillnad mellan iphone 4s och iphone 4 som jag har nu 🙂
Skulle tagit någon av iPhone 5-modellerna :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
#7 Vilken modell rekommenderar du? För vet en som hade första modellen av iphone 5 (eller ja flera) och de har inte varit nöjda. Fått lämna in flera gånger osv.
Jag har iPhone 5 och är nöjd. Jag skulle rekommendera någon av 5orna! Min syster har 5C och egentligen så är det bara "onödiga" pengar, för enda skillnaden mellan 5 och 5C är färgerna och att 5C är lite "rundare" i formen. Sedan finns ju 5S också! Vad jag vet så är den också väldigt bra :) Du kan ju iallafall kolla på Sony-mobilerna också, för du sa att du inte gillade iPhone heller innan du skaffade den! ;)
Be the best version of you.
- Zoella
Samsung S4 och iPhone 5c (8gb) vet jag kostar 349kr men annars vet jag inte. Vad är det för telefon du söker efter? Vad vill du att mobilen ska klara av? Vad använder du mobilen till?
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
#9 Nej men ändrade mig 😉 Men Sony har jag haft och vet att jag inte gillar Sony av flera olika anledningar 😛Och telenor har bara Xperia vilket jag inte gillar (erfarenhet av dem).
5S kostar tyvärr mer än vad jag nämnde i #0 och vanliga 5 vågar jag inte satsa på just pga att jag vet många som varit riktigt missnöjda med den när den kom ut :/
Ringa
Smsa
Ta bilder (inte så kass kamera som iphone 4)
Kunna använda olika appar utan problem (runkeepet, lifesum, fb, insta mfl)
Surfa
Inte för kasst minne så det får plats det man behöver
Ja Samsung galaxy S4 har min sambo 🙂
Varför väljer du inte en S4 då? Det är ju en av de populäraste mobilerna och går under din priskategori (mobilen alltså, sen vad du ska ha för abonnemang vet jag inte) + dina krav på vad den ska klara av.
Medarbetare på Djurfoto
#13 Står i #12 vad jag har för krav samt i #0 😉
350 kr som står i #0 är för abonnemang plus mobil.
349 kr som står på telenors sida är just för mobil plus abonnemang 🙂 Men för lite surf tyvärr som ingår, är bara 0,5 gb som ingår i det 😕
Då kan du väl se själv att det aldrig kommer fungera med de mobiler som telenor erbjuder? Antingen får du ta en Samsung S4 mini eller en Trend Plus som inte verkar vara mycket att hänga i granen.
Förstår inte problemet? Du vill ha antingen en Samsung eller iPhone men du kan inte tänka dig en Samsung S4 mini eller en iPhone 4s. Hur hade du tänkt annars?
Hur mycket surf använder du i snitt varje månad?
Medarbetare på Djurfoto
#15 Jag har en iphone 4 redan därför vill jag inte ha iphone 4s eftersom det inte är någon större skillnad.
Inte sagt att jag inte kan tänka mig S4 mini heller. Vet inte vart du fått det ifrån faktiskt… Vad är skillnaden mellan S4 mini och vanliga S4?
Telenor har jag bunden till 8 april 2015. Så har inte mycket till val samt att det är det bolag som fungerar bäst här ute.
Du behöver inte vara otrevlig överhuvudtaget. Det har inte jag varit mot dig.
Nu har jag bara 1 gb surf, vissa månader kommer jag upp i det och överskrider det andra inte så minst 1 gb behöver jag och telenor har 0,5, 2 och ja uppåt så 2 gb är ju det minsta då.
Samsung s4
Det enda med Samsung är ju att man måste komma ihåg att man bara kan använda Samsungladdare då annars sväller batteriet :P Jag gillar min Samsung något iaf :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
#18 Ja det ska man väl med alla mobiler? Eller du tänker orginalladdare? 🙂
Vad har du för samsung?
#19 Japp Orignalladdare :) Har ingen aning, sådant har jag inte koll på haha x)
- Nederlandse Kooikerhondje -
#20 Hehe okej 🙂
Tog "Hittar inte S4 på telenors sida, enbart mini
" som att du inte kan tänka dig en mini. Jag ser S4 mini som en S4 fast i ett mindre format.
8 gb minne istället för 16 gb.
8mp kamera istället för 13mp
4,3 tums S AMOLED-skärm, 540 x 960 pixlar istället för 5 tums S AMOLED-skärm 1080 x 1920 pixlar
och lite så. Googla och sök själv, då får man oftast bäst uppfattning.
Har du testat andra operatörer hos dig på det senaste eller "var det så för några år sedan"? För det finns i princip mottagning överallt med alla operatörer nu för tiden, även i de djupaste skogarna (förutom 3 som ligger lite efter).
Tänker i och med att Telenor är ett av de dyraste. Kan du ha ett billigare abonnemang så kan du också välja en dyrare telefon.
Men om du står fast vid Telenor så vet jag faktiskt inte. Om du inte kan köpa en telefon utöver abonnemang?
Medarbetare på Djurfoto
#22 Om du läser inlägget som jag skrev till så tipsade den personen om just bara S4, så var det jag syftade till. Så var lite besviken att den inte fanns där.
Ok bara frågade eftersom du skrev "inte mycket att hänga i julgranen" och S4 är min sambo nöjd med bland annat så var därför jag undrade 😉Eller du syftade bara på trenden? (ber om ursäkt om jag missuppfattade det i så fall).
Som sagt, är låst till telenor till 8 april 2015. Är bunden till dess.
Telenor lönar sig för mig då både min sambo, föräldrar och ja flera andra jag känner har telenor och ingår i bland annat ett "familjepaket" om pappa har och då måste man ha telenor. (ringa gratis till dem som är med där, samma med SMS) Så ja telenor är det jag tjänar mest på att ha.
Inte sagt att det inte är någon mottagning här…. I vårat hus är det svårt att få bra mottagning på flertalet ställen och just telenor är ett av dem som är lättast att få det.
Inte råd med det då det kostar ett x antal tusenlappar…. (student, mycket räknar och andra tråkigheter som måste betalas) Och de riktigt budget för kanske 1000kr är inte mycket att hänga i julgranen tyvärr 😕
Byte blir runt oktober så hinner fundera till dess.
*edit* hittade S4 nu
Nu har jag inte läst hela tråden, men såg att du var lite skeptisk till iPhone 5. Vill bara flika in att jag inte alls haft något problem med min! Min 5:a är nu drygt ett år gammal och har inte krånglat det minsta. Batteritiden är i princip som den var när jag köpte den, den är fortfarande snabb, slänger inte ut mig ur appar och "hänger" sig inte. Tilläggas kan att jag använder den MYCKET varje dag, samt har ca 1500 bilder (plus offlinelistor på Spotify, nedladdade podcasts, appar etc) på den. Har ungefär 2GB minne kvar (kapacitet för 16GB), men den blir ändå inte seg eller knasig. Verkligen en toppentelefon! Hade också hört en del missnöjda kunder innan jag köpte den, men den har verkligen fungerat perfekt.
#24 Ja nej jag vågar inte köpa den dessvärre just pga att många i min närhet har varit missnöjda med att få lämna in på lagning många gånger mm :/
Men ska höra med dem på telenor också vad de säger, kan ju hända att det förbättrats sedan den kom ut också 🙂
Känner jättemånga som har iPhone 5 och ingem har haft problem, så är nog bara otur de i din närhet har!
Be the best version of you.
- Zoella
#26 Läst om den på nätet och fler som haft problem 😉Inte bara i min närhet, och tror inte att det är en slump heller 😛 Men är som en som skrev på annan sida som var missnöjd med samsung s4, jag tycker tvärtom så 🙂 Nästan bara hört gott om den. Så kan skilja sig, så svårt detta :/
Skulle jag köpa iphone 5 skulle det inte vara enbart 5an utan någon av de andra, för hört bättre om dem. Men får se vad som finns för erbjudanden när det är dags. Har lite tid att kolla recensioner och kolla runt på nätet 🙂
Vill bara flika in och påminna om att Apple uppdaterar mjukvaran med jämna mellanrum och då förbättras telefonen såklart. Så att dina bekanta hade problem i början betyder inte att de problemen inte är lösta nu :)
Jag hade satsat på en ny modell iPhone.
#28 Nej det vet jag, just därför jag skrev i #27 att jag ska läsa mer kring det nu fram till jag ska välja och se vad som sägs 😉🙂
Ska jag vara ärlig kan jag knappt någonting om mobiler, haha. Men jag hade nog valt en nyare modell av iPhone, just för att jag tycker om designen bättre. Plus att de är väldigt enkla att förstå, tycker jag.
Samsung är väl enkelt att förstå om man lär sig, men jag är rätt van vid iPhone så det hade nog tagit ett tag för mig att lära mig allt. :P
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Jag hade valt en Iphone 5s, eller väntat tills den nyare modellen släpps. 🙂
#18 Vet inte vart du har fått det ifrån, går lika bra ned en Sony laddade som en samsung. Apple reparerar de iphone 4&5 som har tillverkningsfel på hemknappen och även de 5or med dåligt tillverkade batterier gratis. Bara att gå in på deras hemsida och kolla under support>iphone och sen står det längst ned i mitten tror jag.. Där kan man se om ens iphone har ett serienummer som kan ha något av de här problemen. Sen är det som alltid väldigt mycket snack i pressen när nya iPhones släpps..
Är det inte svårt att få tag på en iPhone 5 nu för tiden? Jag kollade i och för sig inte så noga men hittade å andra sidan ingen heller. Jag har en iPhone 5s och är jättenöjd. Betalar 169kr i månaden för 1000sms, 100samtal och 1gb surf. (Då har jag visserligen betalt av hela mobilen direkt, därav den låga månadskostnaden. Och fick mobilen billigare) Detta är dock halebop och inte telenor men ett byte skadar väl ingen?
#31 Den nya lär kosta betydligt mer per månad än vad jag kan ge :/
#33 Jo det är det, kollat runt och är i princip inget ställe som kör på det längre, så om jag väljer iphone igen blir det nog S i så fall.
Jag är låst på telenor till april 2015 samt att det lönar sig för mig att ha telenor då jag har fria sms & mms och fria samtal till alla inom telenor och de flesta jag känner har det. Samt att det är ett av de med bäst mottagning här (ibland är det svårt att få bra mottagning i vårt hus). Inte råd att köpa en mobil för många tusen pangboom tyvärr😕
#32 Detta hjälpte itne batteriet eller hemknappen dock på de jag vet som fick lämna in flera omgångar. Detta var dock privat & inte via pressen…. Och mer än en person och ja även andra som jag inte känner (inte pressen alltså).
Är du låst till telenor, men har betalt av hela mobilen? Eller varför ska du byta upp dig om du fortfarande är bunden?
#35 Jag är bunden till telenor till april 2015 ja för min abonnemang är till dess.
Man får byta när det är ett halvår kvar på abonnemanget, förlänga och köra på annan mobil om man vill.
Ja denna mobilen är helt klar.
Står i #0 varför jag ska byta mobil.
Okej! Ja det står där, men det står inte om du fortfarande betalar av på mobilen eller ej, det var bara det jag undrade.
#37 Nej det står inte, men skrev jag i #36 nu 🙂
Yesbox :)
#39 Så därför jag spanar på annan telefon 🙂 Men loost exakt vilken jag ska ha 😛
Jaa, jag tycker själv det är en djungel med mobiler! Och sen tycker jag det känns som om man blir blåst vilket avtal man än väljer… Jag valde iPhone delvis för att jag inte ville behöva leta efter något nytt och visste vad jag fick… Och sen att jag fick en bra deal (tycker jag iaf) gör ju bara det hela bättre. Jag tycker du ska försöka komma iväg till telenor och prata med dem som faktiskt har mest koll på villa priser du kan få, och vilken mobil som passar. Går man till butik kan det ju också hända att man får ett bättre pris också :)
#41 Ja visst är det 😛
Jag sitter personligen hellre i lugn & ro hemma & väljer. I butik känns det så "påtvingat" om man säger så 😛Men, ska kolla på nätet i förstahand sedan välja ut kanske lite mobiler jag kan tänka mig och sedan gå till butiken för att se och känna på dem och så, är ju ett alternativ med 🙂
Menade främst Trend men jag har inte kollat något närmre på varken Mini eller Trend så kan inte säga något.
S4 finns och det blir ca 50kr mer än om du skulle ta en S4 mini. Värt? Ja, i och med att du får så mycket mer.
Budgettelefonerna är det säkert inget fel på överhuvudtaget, det handlar bara att använda mobilen efter hur den är byggd och vad den klarar av.
Medarbetare på Djurfoto
#43 Ja jag tar hellre den vanliga S4 än mini helt klart 🙂
Ja jag har med hittat den på telenor, men hittade inte den först 😛
Ja jag köper mobil efter vad den ska klara av och inte att jag anpassar mig vad mobilen klarar när jag skaffar telefon. Då kan jag likaväl ha min nuvarande hehe 😉