Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1279 ggr
[MiniPim]
2012-11-16 20:36
0

Lock för örat - prooblem

Kanskel låter otroligt onödigt men jag behöver seriöst hjälp.

När vi var i turkiet så var jag dum och hoppade i poolen på ett konstigt sätt, och då kom det vatten i mitt öra!! Alltså fick jag lock för örat. Vi testade med tops, jag hoppade runt och massa.. MEN vattnet kom inte ut!! Vi åkte till doktorn, i turkiet. Dem sa att det var en öroninfektion -.- jag fick ett par droppar jag skulle ta i örat och det kostade dem 1200 kr. Och NEJ det hjälpte inte, jag fick stå ut med skiten.

När vi kom tillbaka till sverige så åkte vi till doktorn igen, vi fick ännu ett par droppar men jag bad pappa att inte köpa dem. För det hjälper inte!!

Efter några dagar så försvann h****** och nu är det tillbaka igen! Jag har inte badat eller något och idag när jag vakna så hörde jag inte ett skit. Jag testade med allt igen men inget funkade.

Har någon varit med om samma? För detta går INTE över känns det som. Jag vet inte hur jag ska göra.. Jag vet ju ens inte om det är vatten i?!?

Tips tas emot!!

dermot
2012-11-16 20:39
1

Har du testat tugga tuggummi?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[MiniPim]
2012-11-16 20:42
0

#1 jag har inget :( :(

dextrosol
2012-11-16 21:30
0

"hoppade i poolen på ett konstigt sätt" hur hoppade du i?

[MiniPim]
2012-11-16 21:53
0

#3 hoppade och vände mig om ch sen hamna jag konstigt i vattnet ..

[MiniPim]
2012-11-17 09:54
0

Ingen som kan hjälpa mig? Det är jätteirriterande :(

[Mi-rand-a]
2012-11-17 10:17
0

Min bror fick så i grekland, han kunde inte bada eller nånting efter han fått den för de gjorde så ont sen när vi kom till sverige åkte dom till akuten och då tog dom med nån rund liten sak som man trycker på så åker de in luft typ, in i örat och så kom väärldens vaxpropp och de gjorde dom typ två eller tre gånger :)

[MiniPim]
2012-11-17 10:26
0

#6 fy.. så himla jobbigt :( 
ja men jag har faktiskt inte ont alls, jag blir bara så himla irriterad när det inte fixar sig.. ojdå :o men vad bra att det fixadde sig!

EvelinaS-L
2012-11-17 12:44
0

När jag åkte flygplan till Teneriffa i början av det här året, så fick jag lock för öronen när vi flöd hem. Jag har fortfarande lock för båda öronen, nu nästan 1 år senare.. 
Jag har försökt att tryckutjämna, (nivet när man håller för näsan och sen blåser utåt), men då släpper det i typ 3 sek, sen så kommer det tillbaka..

När jag var hos doktorn för att ta lite prover, så bad jad de kolla mina öron, och då gjorde de det, sen fick jag ett nässprey som dom sa att jag skulle ta varje dag, 1 gång om dagen, samt att jag skulle tryckutjämna så ofta jag bara kunde, sen skulle det släppa sa dom. Jag har dock slarvat med det där oh har fortfarande lock..

men det kan vara bra att du går tilll doktorn så kanske du med får nässprey eller så :)

_Kram Evelina
_

NordicSunset
2014-08-29 16:33
0

Jag har detta problemet igen. Jag vet inte om det är vatten i denna gången men det bände efter att jag duschade! Ingnting hjälper… Gud vad frustrerande det är! vad kan jag göraa

Be the best version of you.

• Zoella