Snälla hjälp(X)Problem,problem och problem
Hej.. Jag har lite problem just nu. Jag och mina kompisar har umgåtts idag. Men jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig. Man kan säga att de misshandlar mig. De slåss. Sparkas och slänger ofta ur sig saker som "orre" "slampa" mm. Blir oxå kallad svag och mes. Men det är just "S" som triggar igång det beteendet hos "m". Sen så hade min lillebror fotboll och min pappa var där. Just då kallade "S" mig för orre många gånger. Nu är allt så himla jobbigt och jag bara hoppas att han inte hört. Vi sprang också över vägen och var allmänt busiga. Vad fan ska jag göra nu!?!?!?!
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Med sådana vänner behöver man inga ovänner…
Håll dig borta från sådana "kompisar", tro mig, det kommer sluta illa annars.
De har inte förtjänat din vänskap, de vet inte vad vänskap är.
Orre är en fågel, men det kanske de inte vet…
Hur gamla är ni?
#1 orre är också slang för hora. Vi är 13
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Ignorera, om dom slåss så hitta på ursäkter för att inte vara med dom, om dom blir aggressiva om du ärligt säger att du inte vill. Hellre ljuga och slippa bli skadad just på den biten, eller?
Bright light creates black shadows.
Never say never and Never say Forever
#1 Ok, ett påhittat uttryck, vad får folk allt ifrån egentligen? 🤔 För de allra flesta svenskar är orre en fågel, men varje dag lär man sig nåt nytt.
Känner ju inte dig, men tycker att du uttrycker dig väldigt moget och vettigt för din ålder, medan dina sk kompisar verkar vara barnsliga och elaka. Varför umgås du med dem, finns det inga andra normala personer du kan vara med?
#4 det är en rätt lång historia faktiskt. Jag och "S" var bästisar förut. Hela 5-6. Vi hängde jämt ihop. Sen så började jag på samma spanska som "m". Och vi blev snabbt vänner. "S" har alltid varit lite mer våldsam. Men aldrig såhär. Han har betett sig lite aggressivt men det var jag säker på att han skulle växa ifrån. Sen började vi en ny klass och "S" har sitt gäng i den klassen. Han skäms över att umgås med mig eftersom att han tydligen var kär i mig förut och de visste om det. Då ville han inte att någon skulle se oss tillsammans. Idag skulle jag och "m" umgås efter skolan, precis som varje dag. Då frågade "S" helt plötsligt om han fick hänga med och vi sa okej. Men under hela tiden har han bettet sig illa och förolämpat både mig och "m". Men främst mig. Jag trodde eller snarare ville att han skulle vara samma person som han var förut. Men det är han inte. Han har blivit mer sexistisk och våldsam. Både "S" och "m" är kraftiga och kan lätt slå ner mig. Det utnyttjar dem. Nu vill jag bara gråta "m" kallade mig mes typ hela tiden. Jag tror inte att det var menat på riktigt utan mer som skoj, men det gjorde ändå ont. Jag vill inte träffa de i skolan. Jag vill bara försvinna och slippa de. Men "m" räknar med att jag kommer vara med henne eftersom att vi nu går i samma klass. De andra tjejerna är så fnittriga och barnsliga så jag vet inte om jag skulle passa in bland dem.
#5 Prata med någon vuxen som du litar på! Berätta om din situation och om dina känslor.
#6 har inte direkt någon jag litar på överhuvudtaget:(
Men om dina vänner är så elaka, säj det bara. Skicka inte bara ett sms och dumpa dem, det har jag varit med om flera gånger, riktigt sårande. Ge dem ultimatum att antingen behandla dej bättre eller bara lämna dej ifred, det kan du ju smsa om du inte vågar säja det f2f. ;)
#7 Din mamma, pappa, syster, bror, lärare, kurator, granne, vilken vuxen som helst som du känner att du kan lita på. Någon har du väl som stöttar dig? Farmor, farfar, mormor, morfar etc?
Ojoj du… Det är inte så enkelt att bara "dumpa" dem… Hade dem ens rört mig om jag var i din situation, hade jag fått ett uttbrott och skrikit åt dem att detta var inte rätt behandlat och jag inte pallar vara någon slagpåse och om dem vill vara vän med mig så ska de bli på andra villkor, men jag är rätt aggressiv själv ibland, när någon är elak sats säga. Men prata med någon. Ignorera dem. Försök hitta en annan vän. Visa att du klarar dig utan dem. För det gör du :) vi tror på div
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Fyfan, så ska du inte behöva bli behandlad. Och av dina "vänner"? Herregud, haed jag varit du hade jag sagt emot rejält. Jag är ingen person som skriker eller så, men jag blir skit förbannad när folk behandlar andra illa. Sådant är inte okej!
Säg till dem att du blir sårad. Visst, det är inte lätt men om du bestämmer dig för att sluta umgås så kommer det kännas jätteskönt efteråt.
Du kanske kan försöka hitta kompisar från andra klasser istället? Man måste inte umgås med de från sin klass, strunta i vad dina "vänner" säger. Gör de så, så är de inte dina vänner på riktigt. För äkta vänner gör inte sådant…
Hoppas verkligen att allt löser sig för dig. Kram!
Skriv gärna hur det går, vi tror på dig och att du klarar det. :)
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Min bästis går i parallellklassen och jag går i samma klass som både "S" och "m". Jag har svårt att prata seriöst med "m" eftersom att våran relation är ganska flamsig. Vi skojar och tramsar dagarna i ända. Men när det är fler än vi två blir hon våldsam. Svårt att bara säga åt henne att dra då vi går i samma klass och samma språk och i samma grupp i många ämnen.
Putt..
DRA!! Till andra sidan klassrummet! :p
I min klass kom en tjej från parallelklassen för att hon inte hade några cänner i sin förra klass. Prata med rektorn och säg du vill byta för att du inte känner dig trygg i din nuvarande klass, säger han att ni ska prata med S och M så tycker jag du ändo ska byta till din bösta väns klass
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain