var det rätt av mig?
min första medryttar häst avlivades i torsdags och vi hade so läxa från torsdag till fredag så då årkade jag inte göra den för att jag var så ledsen. och jag sa til min lärare som det var att min medryttarhäst hade avlivats och att jag inte hade gjortläxan för det och han ba okej. sen när vi kom in i klassrummet så sa han "om ni inte har gjort läxan behöver ni inte hitta på massa andledningar som att hunden har ätit upp den eller att hästen dog" och då sprang jag ut ur klassrummet för jag va ju ledsen för att han hade dött och så tror inte min lärare på mig och dessutom använder det som ett exempel. sen blir jag uppskickat till räktorn för det även om jag inte hade gjort något fel.
tycker ni att det var fel av honom att använda det som ett exempel?
och tycker ni att det var fel av mig att springa ut ur klassrummet?
Wille, Puffe, Doris
Jag tycker du ska be dina föräldrar att prata med rektorn för att reda ut det här. Låter som en väldigt skum lärare.
Vad pratade du och rektorn om sedan?
/Surpan
hon sa att jag inte ska ljuga om skaer som kan vara kännsliga för andra och jag försökte förklara att det var sant men hon trodde inte på mig
ja min mamma ska ringa henne
Wille, Puffe, Doris
Men usch vilken hemsk lärare och rektor! Jag hoppas de tror dig när din mamma har pratat med henne! Jag blir faktiskt rätt irriterad när jag läser detta..
ja jag blev jätteledsen rektorn har aldrig riktigt gillat mig för jag är lite stökig och så men det här tycker jag verkligen inte är okej vuxna ska ju föregå med gott exempel
Wille, Puffe, Doris
Verkar som en asdålig lärare för att vara helt lärare. Han borde växa up och om han har problem med att du inte han gjort läxan och anledningen till att du ej gjort den sån borde han pratat med dig och inte skämt ut dig inför hela klassen (även om ingen visste att det var dig han syftade på) Ja, jag tyckte att du hade all rätt att springa ut ur klassrummet, jag hade nog inte gjort det (inte vågat) men om han visste att du redan var upprörd över hästen så behövde han ju inte göra dig ÄNNU MER ledsen. Verkar som en skitlärare med personliga problem, kan också vara så att jag överreagerar eftersom jag själv har erfarenhet med såna här douchebags Iaf, som #1 sade, prata med dina föräldrar och be dem förklara situationen för rektorn
Men fy!! Så sa en av mina gamla lärare om min kompis hamster och hon blev så förbannad att hon rev halva klassrummet och sedan sprang hem..
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Fy f*n vad arg jag hade blivit! Det är inte okej någonstans att läraren gör så och både läraren och rektorn verkar helt dumma i huvudet?! Det är samma sak som att vi skulle säga så inför hela klassen om läraren inte rättat våra prov i tid för att någon av dennes nära hade dött. Lärare blir sena med prov hela tiden och kommer med en massa anledningar så då kan ju vi göra likadant då och skämma ut dem! Det är hemskt! Hoppas du mår bättre snart och jag vet hur ont det gör att förlora en häst, när detta hände mig så hade jag som tur var en förstående lärare. Styrkekramar till dig!
Usch… Gud vad arg jag blir… Där har vi en lärare utan ett hjärta! Samma med rektorn. Varför ska rektorer och lärare glömma bort att elever har andra liv än skolan?! Dem hade säkert inte änns tänkt på att du rider!! Hoppas att både rektorn och läraren kommer ge dig en stor fet ursäkt
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Det var en liten läxa… En läxa!! Och du hamnar hos rektorn? Helt sjukt. Jag tycker verkligen att läraren gjorde fel. Att han tog upp det som exempel oxå… usch! Han borde i så fall pratat med dig efter lektionen i stället och fråga varför du ljög och då hade du kunnat förklara i lugn och ro… Tur att jag slipper sånnadär lärare :P