Träffa kille från nätet?
Ja,som rubriken leder.Jag har träffat en kille på nätet och vi snackar hela dan,varje dag och han är 1 år äldre än mig(16 år).Vi har en del gemensamt och vi är intresserade av varandra,därför vill vi träffas.Han bor ca 1 timma härifrån och jag skulle lätt och enkelt kunna ta tåget dit men problemet är att för att åka dit måste jag självklart ta upp det med min mamma och få tillåtelse av henne.Grejen är den att jag känner mig inte alls bekväm med att prata med henne om det,lixom aa jag har träffat en kille på nätet och vi vill träffas.För det första så är vi inte speciellt nära och kan inte prata om nästan vad som helst med henne,och för det andra så VET jag att hon kommer lixom bara no way in hell att jag ska få åka ner till hans stad och träffa han…Först tänkte jag att jag skulle kunna säga till henne att jag och min kompis ska dit för att handla(vilket vi brukar göra ibland) och så åker jag och min kompis dit så får hon typ gå runt lite på stan medans jag träffar han en snabbis men det känns fel på nått sätt och är kanske inte en jätte bra ide med tanke på att jag aldrig har träffat han tidigare även om han verkar som världens snällaste! Vad ska jag göra??
Du ska säga till din mamma som det är. Annars får väl han komma till din stad och din mamma har uppsyn över er. Tycker du är lite väl ung dock för att träffa någon från nätet. Så jag skulle rekommendera att du antingen skiter i det eller att du finner en lösning med din mamma

Memento mori

Medarbetare för Julen
Du ska definitivt prata med din mamma först. Sedan är en idé att han kommer till din stad istället, och att ni ses publikt med en vän närvarande till en början. Om du lägger upp det så för din mamma är chansen större att hon tycker det kan vara okej än att du helt plötsligt ska åka till hans hemstad.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Prata med din mamma att du ska träffa en kille. Mitt tips är att ta med en kompis, aldrig träffa en kille själv. Eller varför kan inte han komma till din stad?

Träffa honom på en neutral plats första gångerna, gärna om du tar med en kompis. om det känns bra och du vill träffas mer privat så bör du ta upp det med din mamma
men problemet är inte om jag ska dit eller om han ska hit,det är bara att jag är verkligen inte överhuvudtaget ALLS bekväm med att prata med mamma,känns bara skit konstigt!
Med tanke på din ålder bör du naturligtvis berätta för din mamma. Att träffa någon över nätet kan gå ordentligt fel, så din mamma bör veta exakt vart du är och varför! Annars kan du gå och kolla på filmen Trust och sedan tänka över ditt beslut några gånger till…
Asså dem där är ofta skitstövlar… men gör som du vill, och träffa honom på en plats med många människor.
#7 Du behöver ju kanske inte dra alla över en kam. Jag har i mitt liv träffat massor med människor över internet och sedan IRL och bara ett fåtal har varit idioter. En del har jag varit vänner med i 10 år nu…
#8 Då har väl du haft tur, eller jag otur….
Jag har gift mig med en kille jag träffade över nätet, så visst kan sånt gå bra.
Du kan ju åka till stan med en kompis och träffa honom i ett köpcentrum eller något för en stund. Tycker inte att du ska stämma träff med honom på egen hand. Tyvärr finns det många män som söker unga tjejer på nätet och utger sig för att vara någon de inte alls är, och de kan varariktigt duktiga på att låtsas vara någon.
Det är bra om du berättar det för dina föräldrar tycker jag. Säg som det är bara och att du ska vara försiktig. Om de verkar oroliga kan de ju alltid följa med på stan och gå på något fik eller liknande i närheten av där ni ska ses.
#9 Förmodligen har du haft otur. Klart det finns rötägg på internet och folk som påstår sig vara någon annan än de verkligen är, men i modern tid är det vanligare än någonsin att man lär känna folk på internet först och sedan IRL.
kommer inte åka och träffa han utan att mamma vet,och jag vet hur illa det kan gå och så om man träffar han själv så ska kräva att vi träffas bland massa folk typ på ett köpcentrum som någon av er sa.
Min kompis mamma skulle med min kompis dit och så skulle de handla så om jag åker med dom ska de ju gå bra men mamma behöver väl ändå veta