Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 4212 ggr
monstermash
1

Vilket parti får er röst?

Vad röstar ni på i riksdagsvalet? :)

Ni som inte får rösta, vad hade ni röstat på om ni var myndiga?

Fridaaaa
12

Inte en aning, återstå att se. Samma skit alltsammans känns det som. Lovar & lovar men inget händer. Bara inte Reinfelt (stavning?) sitter kvar får då kommer allt gå åt pipsvängen…

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ison
7

Står i valet och kvalet, läser lite för att verkligen vara säker. Kommer rösta på blått i år igen, gillar den politiken då den gynnar mig. Men vet ej vilket parti.

[Tilde]
4

Har inte heller bestämt mig, men röstar i alla fall blått. 😛 Enligt olika undersökningar passar jag bäst med SD och sedan M eller FP… Eftersom jag vägrar rösta på SD blir det blått, som förra gången :)

[rumelle]
2

Moderat.

[oroligkaninägare]
8

Miljöpartiet :) Första året jag röstar

Flöffo
7

Miljöpartiet verkar den bästa vad jag kollad. Har dock inte läst så mycket, ska inte rösta.

//Flöffo

Inaarah
9

Röstar för första gången i höst, och jag vill se en rödgrön regering. Har dock inte bestämt vilket parti jag ska lägga min röst på, men har ju några veckor kvar att fundera. :)

monstermash
0

#6 - Varför ska du inte rösta?

#7 👍

Flöffo
1

#8 För är inte myndig. 😉

//Flöffo

[Lilyz]
10

Djurens parti ska jag rösta på, för vet inte vilka jag skulle rösta på annars. Det är ett litet parti men lägger hellre rösten där än att inte rösta alls.

Flöffo
2

#10 Visste inte att sånt parti fanns. Men skulle antagligen röstat på det jag också. :)

//Flöffo

Mysan_
2

#10 Finns det ens? :0 Då skulle jag röstat på det:)

[Lilyz]
3

#11 😃

#12 Klart det gör. 😉http://www.djurensparti.se/

Mysan_
3

#12 Jaha! 😃 Ja då får djurpartiet min röst:)

monstermash
2

#10 Bättre att rösta på något litet parti än inte alls! 👍

Fridaaaa
4

Läs först noga vad partierna står för också 😉

Scorpio97
5

Får inte rösta och är väldigt glad för det. Har ingen aning om vad jag skulle rösta på, känns som att alla partier är lika dåliga typ.

Ska dock se till att läsa på ordentligt inför nästa val och se om det finns något parti som kan få min röst eller om jag röstar blankt istället.

//Jessie

[Tuulikki]
11

Ska rösta för första gången i år. Gjorde valkompassen för att få ett hum om vilka jag håller med. Har inte jättebra koll, men inte blir det blått iaf :P

Flöffo
1

Vad menas med blått?

//Flöffo

Miniland
11

Miljö-, Social- eller Vänsterpartiet. Funderar lite på feministiskt initiativ med.  Blir i alla fall inte alliansen eller sd.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

nottheonly
1

Jag gjorde också valkompassen för att se vilka jag håller med.. är inte så superinsatt, men det lutar lite åt ett parti men vi får se 🙂

Jojaton
1

#19 blått = alliansen = m, fp, kd och c. röd/gröna = s, v och mp :) röstar för första gången iår, men har verkligen ingen aning alls om vad jag ska rösta på. tycker det är skitsvårt…

Johanna - Instagram

Tessan01
1

Om jag skulle få rösta så skulle det vara Miljöpartiet eller Djurpartiet.

Zamizen
6

sd :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Gaiezza
5

SD.

Bacon, svaret är bacon. 

molam
5

SD om jag röstar, men kommer nog inte rösta alls.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

The Fame
6

Sossarna eller miljöpartiet.

[Raubtier]
3

Piratpartiet 🙂

Michiis
7

SD helt klart!

// Michis

WarMinerTool
1

Om jag kunde hade jag röstat på Miljöpartiet eller Piratpartiet.

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Kadoor
6

Jag är inte myndig än, har inte heller läst på så jättemycket om partierna. Har dock en liten hum om de flesta så. Måste läsa på mer och sedan får jag se vad jag skulle rösta på. Just nu lutar det åt Miljöpartiet ^^ är som sagt inte hundra på vad alla står för men vet en del om några partier.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

00eme05
2

Om man är 18+ Måste man rösta då eller är de frivilligt? Har alltid undrat det… Hade jag varit myndig hade jag kanske röstat på socialdemokraterna men är inte säker…

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Jojaton
15

#32 Det är frivilligt. 

För mig är det dock otänkbart att inte rösta - folk dör världen över för att få fri rösträtt och demokrati, så det är något vi skall vara rädda om och verkligen ta vara på!

Johanna - Instagram

Fridaaaa
4

#32 Frivilligt. 
Men tycker man ska passa på att rösta när man kan, som #33 säger så är det långt ifrån alla länder som har det så pass "bra" som vi i Sverige har det med rösträtt.

tasartir
21

F! - självklart! 😃❤️(eller inte helt självklart tycker om vänstern och miljöpartiet också, och sossarna är ok ;))

Aldrig alliansen

Och verkligen INTE SD

[Tuulikki]
8

Tycker att alla som får ska ta tillvara på sin rösträtt och rösta. Det är bättre att rösta blankt än att inte rösta alls, om man nu inte trivs med något av partierna.

deleteduser
6

#35 amen sistah

Wellcraft
5

#35 +1!

Kan ej rösta ännu, då jag fyller år lite sent. Men hade självklart blivit F! precis som pojkvännen ska rösta på. :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[EmmiieErixon]
2

Får rösta på nästa omgång men har verkligen ingen aning om vad man ska satsa på…Skulle vilja ta lite bra saker ur de olika partierna och mixa det och göra ett ''Brapartiet'' typ 😛

Larissa
11

Får inte rösta för jag är 16 år.

Hade jag kunnat rösta så vet jag faktiskt inte vad jag skulle röstat på, trots att jag är ganska insatt i politik och tycker det är väldigt intressant!

Jag hade verkligen INTE röstat på SD, och jag blir så otroligt provocerad av människor som röstar på SD då jag förstår inte hur man på något sätt kan relatera till ett parti med sån usel människosyn, men jag lämnar det nu.

Jag ser mig självklart som  feminist men vet inte om jag skulle rösta på F! ändå..

Inte alliansen utan jag hade väl iaf röstat vänster, typ Vp, Mp eller ev. F!

[Nothronychus]
7

Skulle rösta på F! helt klart!

[SophD]
9

Får inte heller rösta då jag bara är 16 år. Är inte så jätte påläst men skulle aldrig någonsin lägga mig min röst på SD, det är jag helt säker på

[Twiggys]
4

Jag ska proteströsta så det blir SD.

Larissa
6

#43 proteströsta?

CupcakeGod
1

Vart röstar man om man vill ha en ny regering?

VT4ever
5

Fyller 18 i december så kan inte rösta… Men hade jag varit myndig då hade jag röstat på Miljöpartiet :) Jag tycker att miljön är viktigast och människan håller bara på att förstöra miljön och snart är det försent. Det är bara att titta på hur det är i världen… torka, issmältning, förorenade sjöar/hav, 1/3 av regnskogen kvar, många djurarter är utrotningshotade, luftföroreningar m.m jaa listan kan göras lång tyvärr :( Bara i Sverige så ser man att moder natur svarar tillbaka. Översvämning både i södra och norra Sverige, extremt varmt väder i sommar och vintrarna blir kortare! Folk måste öppna ögonen, vi kan inte fortsätta såhär och var och en måste ta sitt eget ansvar och försöka göra sitt bästa till att vara mer miljövänligare. Den 19 Augusti i år, var det "Overshoot Day" alltså att vi har konsumerat upp jordens resurser för i år. Det är ju sjukt, vi måste sätta stopp för dethär! Det viktigaste är att inte ge upp och att vara positiv, även fast det kanske inte ser bra ut i dagsläge. Man kan inte tänka " Äsch det spelar ingen roll vad jag gör, det kommer ändå inte bli bättre" Jo det spelar visst roll, man bidrar till en bättre jord. Tänk om alla tänkte att det spelar ingen roll, ja då hade det nog varit kört för länge sedan. Tack för mig 🙂

monstermash
5

#45 Något av de rödgröna partierna, såsom Miljöpartiet, Feministiskt initiativ och Vänsterpartiet.

#43 - Då kan du lika väl protestera och låta bli att beblanda dig i valet överhuvudtaget. Vad tror du att du får ut av en proteströst egentligen?

luckiestboy
7

Oj en väldigt svår fråga, jag vet faktiskt inte riktigt… De frågor som jag tycker är viktiga är: Minska invandringen/ha mer koll Fler jobb/lättare jobb Bas/grundinkomst Äldre vården ska vara bättre Man ska inte behöva jobba ihjäl sig Pensionen ska vara bättre. Gå med i NATO Det är väl de jag ställer mest, men har inget direkt parti som jag vill rösta på, men däremot vill jag att reinfeldt ska avgå. Vill att åkesson ska komma högre upp, men absolut INTE statsminister, man vet aldrig vad han hittar på då.

Hellu

[Twiggys]
4

#47 jag vill protestera mot ny invandring och det gör man på bästa sätt genom att rösta på SD :) #48 Jag tycker som du, bra formulerat :)

[SophD]
23

Jag blir rädd när jag ser hur många som skulle vilja/röstar på SD :(

Wellcraft
15

#50 Du är inte ensam, men oftast handlar det om okunskap.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

NordicSunset
6

Jag skulle nog rösta på djurens parti eller miljöpartiet! Men fyller bara 14 iår så har ju ett tag på mig att bestämma. Vad jag sett och läst så vet jag iallafall att jag aldrig kommer rösta på Sverigedemokraterna.

Be the best version of you.

• Zoella
Duvethon
2

Jag kommer förmodligen att rösta på moderaterna, får dock vänta två år till .. två partier som INTE kommer få min röst är SD och Fi. Jag är feminist, men tycker bland annat inte att man ska införa sexualkunskap redan på dagis..

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Inaarah
7

#50: Samma här.. :(

Ison
9

#51 oj de är väl lite hårt att uttrycka sig så? Det är inte många som är insatta i aölt vad partierna står för och vill, utan man snöar in på en specifik fråga. Enligt vem är det okunskap att rösta på SD? Jag kommer rösta blått som jag tidigare skrivit, pga att deras ekonomiska syn gynnar mig och mitt leverne. Inte kommer jag kalla någon annan för okunnig när de ev röstar på vänstern, eller något annat parti ur de röd/gröna? Alla röstar ju utefter vad de själva upplever som rätt, det är de som är charmen med rösträtt.

Afturelding
2

Jag tycker att MP har den bästa skolpolitiken, och i övrigt stämmer det bra med min ideologi. Så där hamnar nog min röst. Jag kommer förhoppningsvis jobba som lärare innan nästa val, så skolpolitiken väger tungt. Speciellt efter Björklunds experiment.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Carry-Rocksalt
3

Jag får vänta tills nästa val då jag bara är 15. Är inte superinsatt, men tillräckligt för att veta att jag inte skulle lägga min röst på SD, KD eller M. Är ganska säker på att jag skulle ha röstat på Miljöpartiet om jag hade fått rösta i år.

Wellcraft
14

#51 Nja. Enligt min erfarenhet är SD-röstare dem som antingen är rädda, inte är särskilt insatta i politik eller tror på allt det fina dem hör.
Tycker inte det är hårt alls sagt.
Däremot är det skrämmande med så unga människor som fattar tyckte för ett rasistisk, kvinnofientligt & främlingsfientligt parti. SD i princip bjuder upp till folkmord, i alla fall på kvinnor i och med att de sätter en celldelning framför en kvinnas liv, bland annat. 
Hatet mot SD är inte en slump.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Ison
3

Just precis din erfarenhet. Andra tycker annat. Tycker inte man ska döma folk oavsett, alla har olika anledningar att tycka som de gör.

ennycc
4

I år får jag inte rösta eftersom jag inte är myndig. Om jag fick skulle jag rösta på socialdemokraterna, hoppas det blir maktskifte i höst!!

Persifone
9

Enligt scb (år 2010) så är det endast cirka 14% av SDs väljare som har eftergymnasial utbildning, alltså ligger de i botten mot till exempel MP som ligger i topp med cirka 75%. 

De ligger också längst ner på listan över kvinnliga väljare; cirka 34%

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Michiis
8

#61 Vad spelar det för roll vilken utbildning man har? Alla människor är väl lika värda och har lika rätt att rösta på vad dom vill som någon annan, Det här var rena rama kränkningen i mina ögon. Fyfan!

// Michis

Ison
7

#61 jag förstår inte varför det ens är relevant? Du vet att genom att ha gått ut gymnasiet och valt linje efter vad du vill jobba med så kan du vara undersköterska, elektriker, snickare, rörmokare jobb som är högt prioriterade och välbetalda. Och vem säger att du blir något för att du studerar på högskolan, vissa hamnar ändå i kassan på ica(vilket även de är ett jobb och hur bra som helst!!). Tycker du ska spola ner din hemska människosyn. Vem är du att bestämma vem som är bättre än någon annan? Alla partier har för och nackdelar, istället för att klaga på varandra så får man väl inse att svenska folket är otroligt missnöjt med situationen vi lever i just nu? Istället för att hitta en syndabock till allt hela tiden.

trollslända
5

SD. Trots att jag är kvinna och gått 4 år på högskola 😂

Wellcraft
4

#59 Det kallas SD:s politik.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Ison
5

#65 vadå SD:s politik? Vad menar du med det? Måste säga att det känns fruktansvärt skönt att du inte är 18 än, så du förhoppningsvis lär dig känna empati för med människor trots allas olika åsikter. Och faktiskt hinner lösa på ordentligt istället för att häva ut dig första bästa du kommer på. Lägger ner det hör nu:) känns inte som det går att diskutera här.

Persifone
7

#62 Hur kan du ta det som en kränkning? Jag skrev inte om någon speciell person utan över hur statistiken ser ut. Jag tycker inte att SD-väljare är korkade men däremot att de ofta inte är så insatta i politik.

Jamie+Engla
4

Jag får inte välja än… Men hade jag fått hade det nog blivit SD eller blankt. Jag tycker de är bra att SD tagit upp frågan och vill minska antalet nya invandrare. Men även dem har andra punkter som ska fixas. Dock tror jag att detta valet eller nästa kommer röra om i grytan. Vilket jag tror behövs…

Men jag är inte 18 och inte insatt, men detta är min åsikt just nu.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Michiis
3

#67 Nä du skrev ingen speciell person men du påstår att alla dom som inte pluggar vidare efter gymnasiet skulle vara sämre? Så uppfattade jag hela grejen i alla fall.

// Michis

Persifone
10

#69 Jag la in en länk till statiska centralbyrån, som visar statistik på att det är färre som läser eftergymnasial utbildning bland SDs väljare än bland resterande partier.

Jag la inte in någon som helst egen värdering i min kommentar. Om du tolkar in att människor utan eftergymnasial utbldning skulle vara mindre värde så får det stå för dig och är inget du kan beskylla mig för.

Michiis
1

#70 Men vad har den där statistiken då överhuvudtaget nån mening? Det måste ju vara nån pik på att dom som röstar på SD skulle vara mindre "smarta" för att dom inte pluggar vidare efter gymnasie. Och ursäkta att jag misstog att du tyckte så, men antog det bara eftersom du la in det och skrev att SD låg i botten för dom hade bara 14% väljare som läst vidare efter gymnasiet.

// Michis

Persifone
7

#71 Jag la in det  bland annat pga diskussionen ovanför det inlägget.

LajvKrattan
1

Jag har väldigt svårt att bestämma mig (jag har i och för sig inte särskilt bråttom) men jag har allt mer börjat känna mig som en folkpartist. Integration är svaret, inte stängda gränser!

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

RobinEH
5

Jag röstar på F!. 😂

Skämt åsido. Att rösta blankt eller inte rösta alls är en rättighet i en demokrati och skall värderas lika högt som rätten att rösta på frivilligt parti. Att hävda att man skall rösta för att andra kämpar för möjligheten att rösta är felande logik.

Jag klurar fortfarande på vilket parti jag skall lägga min röst på. Men jag är en av det som definitivt kommer att rösta, för risken är rätt stor att F! når behövliga procent. Och risken att F! kommer in i riksdagen behöver bekämpas så mycket det går, hela deras politik är ju ett stort skämt lett av Schyman.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

LajvKrattan
3

#74 Ett skämt som kostar 488 miljarder!😃

Nej då, jag tycker att F! har många bra poänger och gör nytta i EU-parlamentet som motvikt till SD men tanken på att de skulle få ett starkt inflytande skrämmer mig eftersom en hel del av deras politik är ganska… "fantasifull".

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

nlinds
1

Djurens Parti får min röst.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Larissa
5

Till er som tänker rösta på SD:

Varför vill ni minska invandringen? Kommer samhället bli helt förstört och kommer ni inte stå ut med tanken av att det i vårt underbara, svenska sverige finns människor som är födda i ett annat land än sverige? Människor med en annan hudfärg eller en annan brytning? Människor som pratar ett annat språk? 

Ni vill inte ha de människorna här, och enligt min åsikt så är det rasism.

Vad ger dig rätten att ta del av detta land bara för att du är född här? Gör det dig till någon sorts VIP-människa som får ta del av hela detta landet och allt det har att erbjuda, men de som är födda i ett annat land får inte ens bo här?

Sluta täck över det med "jag är inte rasist men…." FÖR JO, i mina och många andras ögon är det just rasism!

Att ni inte vill ha människor som fötts i ett annat land här ÄR RASISM enligt mig.

Dehär var mitt sista inlägg i denna tråden, jag tänker inte svara på nåt.

molam
0

#77 MEn det kommer ju vara nyanlända kvar, det är bara dom som inget gör för samhället som åker ut Dom som sitter på pengarna men ej betalar skatt eller räkningar eller s¨å

RobinEH
4

Även om invandringen minskar så kommer människor med annan etnicitet att finnas i Sverige. Så där faller ju i princip hela ditt inlägg.

Din "åsikt" om vad rasism är är dessutom felaktig. En elefant är en elefant även om du vill kalla det för en zebra. Rasism handlar om rasideologi inte huruvida specifika individer skall få vistas i specifikt land.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[VampireGirlElvira]1
1

Inte SD i alla fall. =\ Med tanke på hur många som reagerar på det. (Vill inte få skit just nu….)

molam
0

#80 förstod inte riktigt vill du rösta på SD men "Vågar" inte eller eller är du rädd att få skit för att du inte röstar på det?

[VampireGirlElvira]1
0

Med tanke på hur det ser ut just på den sida där en person har skrivit på "Varför röstar många på SD?", så ja. Jag röstar absolut inte på SD.

Michaela-N
1

Får inte rösta förrän nästa val då jag är ett år för ung, men då blir det Moderaterna :-)

nadilda
2

Hade jag fått rösta hade det nog blivit miljöpartiet 🙂

Rebornbabyn
0

Hade jag fått rösta skulle jag nog röstat på Djurens Parti.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

monstermash
3

#82 - Nu låter det ju dock som att du faktiskt röstar på SD men låtsas som att du inte gör det.

[VampireGirlElvira]1
1

Okej. Nu är det så att jag ALDRIG skulle rösta på SD för att Jimmy Åkerson är inte klok i huvudet. Lilla monstermash, hur vet vi att DU inte röstar på SD? Du ska inte tro att du är störst, bäst och vackrast bara för att du slänger ut en massa skit för att du inte känner mig. Troll.

Fridaaaa
7

Hoppas moderaterna  & reinfelt ryker. De har totalt misslyckats och deras tänk är bara idioti och så ologiskt som det bara går…. Det kommer gå skit för Sverige om han fortsätter att sitta kvar….

#82 Man ska inte rösta efter andras tycke utan efter sitt egna tycke.

Nej jag vet inte riktigt vad jag ska rösta på, allting är bara skit ändå.  Blir förmodligen djurens parti i alla fall.

LajvKrattan
3

#88 Du har många starka åsikter. Kan du utveckla och underbygga dem?🙂

[VampireGirlElvira]1
0

Jag tänker bara på att rösta på Sjukvårdspartiet, och inget annat.

Fridaaaa
6

#89 Skulle ta evigheter att skriva om allting och det orkar jag inte.
Men för mig är det så himla uppenbart och så himla tydligt. Bara att se hur dåligt samhället har blivit, klykan har blivit större mellan "fattig & rik", och ja massa annat.
Inte bara åsikter utan har faktiskt verkligheten ser ut idag.

Och de lovar fler jobb, det går inte när de tillåter att ta in mer invandrare än vad Sverige klarar av. Nej de tänker inte logiskt överhuvudtaget.

Jag har INGET emot invandrare, det är staten & politikerna som är beskymret.

LajvKrattan
2

"Inte bara åsikter utan har [sic!] faktiskt verkligheten ser ut idag."

Hur du upplever att världen ser ut i dag.

"Och de lovar fler jobb, det går inte när de tillåter att ta in mer invandrare än vad Sverige klarar av."

Det påståendet bygger på att det finns en begränsad mängd arbeten och att vem som helst kan ta vilket arbete som helst. Bägge påståendena är falska. Här finns en bra artikel.

"[…] mer invandrare än vad Sverige klarar av." 

Att det skulle finns en gräns för hur mycket invandring ett land tål är en fråga som behöver diskuteras. Jag tror starkt på att vi kan hantera i princip hur mycket invandring som helst förutsatt att den sker i en sådan takt att integrationen hänger med, vilket den inte gör i dag. Dock tror jag att lösningen ligger i bättre integration snarare än minskad invandring. 

"Nej de tänker inte logiskt överhuvudtaget."

Jaså? Jag tycker att väldigt mycket av deras politik följer logiska resonemang. Till exempel:
Om skatten på personal är lägre så kommer fler företag att anställa och då ökar sysselsättningen.
     Om det är lönsamt att vidareutbilda sig och prestera väl på sin arbetsplats så kommer fler människor att sträva efter att göra det.
     Om Sverige bibehåller ett företagsvänligt klimat kommer vi ha en fortsatt stark tillväxt och då kommer vi kunna göra samhället bättre för alla.

Men du så klart rätt till din egen åsikt.

Fridaaaa
1

#92 nej påståendet kring jobb är inte falskt. (ja jag har varit källkritisk när jag läst kring det, inget hittepå). Det ÄR inte så simpelt att få jobb idag, det vet jag själv som varit arbetslös men dock studerar nu.  Och ALLA kan inte ta vilket jobb som helst av olika anledningar och även OM man kan jobba med vad som helst så är det nej inte så simpelt att få jobb idag.

Jag tror det hade varit bättre att begränsa så som vissa länder har, fungerar för dem skulle fungera för Sverige också, är jag övertygad om.

Inte mycket i politiken som är logiskt idag.
Den politiken har inte moderaterna i alla fall som du skrev det sista där, De kanske påstår sig ha det men långtifrån något som ens visar sig överhuvudtaget. Nej skulle aldrig rösta på dem, vill inte ha kvar Reinfelt överhuvudtaget efter flertalet av hans uttalande och sedan då tycker jah helt enkelt han inte gör ett bra jobb, borde sitta någon där som är betydligt bättre.

LLLINN
8

Är tyvärr 17 men fick jag rösta skulle det utan tvekan bli F!. De har en del problematik i sin politik men jag ser det som att vi måste få in de i riksdagen om vi vill se en förbättring av jämlikhetspolitiken hos de andra partierna. Om F! Var garanterade en plats i riksdagen skulle jag rösta MP. Är med i båda de partiernas ungdomspartier så no big surprise there ;D

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

LajvKrattan
2

#93 Jag sa aldrig att det är lätt att få jobb, bara att det är en myt att invandrare stjäl våra jobb.
     Du har rätt att tro vad du vill, men jag håller inte med dig.
     De saker jag listade i föregående inlägg följer logiska resonemang och Alliansen har tillsammans genomfört alla saker jag listade. De har sänkt skatten för att anställa ungdomar, sänkt krogmomsen, gett högre lön till extra skickliga lärare, sänkt skatten så att det är mer lönsamt att arbeta och sänkt bolagsskatten.

Michiis
3

Jag hoppas verkligen SD kommer högt upp så det blir nån förändring på Sverige.

// Michis

Weasley
1

Jag får inte rösta men jag skulle ha lagt min röst på S.

Trololololololololololo

Mika-S
4

Är omyndig men skulle absolut lägga min röst på Vänsterpartiet.

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Persifone
10

#96 De har ju haft en vågmästarroll i fyra år nu, tycker du det har blivit bättre i Sverige för det?

[TooLoover]
4

Jag skulle röstat på SD, är inte myndig så kan inte rösta än, dock, men vi håller på med demokrati i skolan (So) det är rätt intressant.. Och roligt att jobba med :)

Clementinbarn
1

Tror jag lägger min röst på miljöpartiet faktiskt :) !

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Lia
0

Osäker, men inte Fi, SD eller alliansen i alla fall. Antagligen S.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.