Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettböcker-film-och-musik
Läst 1366 ggr
CupcakeGod
0

Bok tips önskas

Så? Jag söker något nytt och fräscht att läsa, dock är jag en väldigt kräsen 18 åring. 

Jag gillar inte böcker där det inte händer nånting. Det ska vara intressant och spännande. 

Böckerna som ligger högst upp på min favoritlista just nu är:

The Perks of Being a Wallflower, av Stephen Chbosky

The Fault in Our Stars, av John Green

Thriteen Reasons Why, av Jay Asher

och How I live Now, av Meg Rosoff

Jag tycker alltså om engelska böcker.

panini
0

Bara Engelska? :)

CupcakeGod
0

#1 Nja, allt funkar för mig.

panini
0

Okej då kan jag tipsa om mer än ögat ser och under din hud (finns en 3 och 4 också men har glömt vad de heter ;P) av Melissa Marr. Detta är böcker om övernaturlighet. Riktigt bra enligt mig! :)

panini
0

Fler bra serier är; Fallen Ängel av Becca Fitzpatrick, Beautiful Dead av Eden Maguire och Beautiful Creatures av Kami Garcia och Margaret Stohl. Alla om övernaturlighet och på svenska :)

[Nelley]
0

#4 Fallen ängel är en svensk översättning på hush hush, alltså boken är på engelska.

panini
0

#5 Ja alltså alla böckerna jag tipsade om är översatta från Engelska till Svenska :)

00eme05
1

Divergent pch Hunger Games ^^

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Afturelding
0

Gillar du TFIOS så kan du ju prova att läsa hans andra böcker, om du ännu inte gjort det. Min favorit är An abundance of Katherines 🙂

DFTBA.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

emiliaolsson
0

Håller med #7 ! Många som gillar TFIOS gillar också Hunger spelen och Divergent. The mortal instruments är också bra! Kollar du på instagram är det mycket vanligt med multifandoms, med TFIOS, Divergent, Hungerspelen och TMI. 🙂

Caf_Roy
0

Jag läser mest fantasy, men jag kan tipsa om min favoritbok. Avfärda den inte bara för att den är fantasy, det finns lika mycket skräp bland fantasy som överallt annars, men den här är en av de bästa enligt mig. The lies of Locke Lamora av Scott Lynch Mycket handling, intressanta karaktärer, väl genomtänkt och inte uppenbar storyline. Brukar beskrivas som en blandning mellan Oceans Eleven, Oliver Twist och The Godfather. Den innehåller inga romantiska scener eftersom personen huvudkaraktären är kär i inte är i stan. Hon dyker inte upp förrän två böcker senare. Jag brukar dock försöka glömma bort att det finns uppföljare, de är inte alls lika bra. tLoLL klarar sig utmärkt på egen hand, ingen cliffhanger, så man kan utan problem låtsas att uppföljarna inte existerar.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Nelly12
0

Hungerspelen är jättebra. :) Och jag vill jättegärna läsa divergent och TFIOS. Annars en trilogi som jag läste ut sista delen i sommar, cirkeln, eld och nyckeln. Det är en ny bokserie som man nu håller på att spela in en film av. Den passar utmärkt äldre personer! Jag älskar den också. Cirkeltrilogin heter den. Den är fantasy och handlar om några tjejer som blir utsedda till häxor med speciella krafter och de ska rädda världen. Rekommenderar! :)))

⠀instagram @drawing_ella

Fia9000
0

Min favoritbok är Imorgon när kriget kom (Tomorrow when the war began på engelska), den handlar om några tonåringar som åker ut och campar i vildmarken och när dom kommer tillbaka upptäcker dom att det är krig och så ska dom överleva, osv. Jag vet inte om du gillar denna typen av böcker men jag tycker att dom är jättebra och det finns ca 7 delar till om man vill fortsätta läsa. :)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

[Nelley]
0

A Song of Fire and Ice!!! Visst serien är jättebra, den bästa jag sett men jag tycker inte riktigt man kan jämföra dessa. Serien är jättespännande och boken också men det ger en helt annan känsla. Läs den helst på engelska, mycket bättre.

[134643]
0

Uglies serien, även Fallen ängel om du gillar lite mer fantasy/ungdom/kärlek typ. Finns på engelska båda två. It's kind of a funny story, alla John Green's böcker. Midnighters läser jag själv just nu, den är väl lite mer ungdomsstil också, men väldigt bra :)

[Nelley]
0

#13 Tv serien** menade jag där, och det var bokserien och tv-serien jag jämförde. (;

[Tuulikki]
0

Uglies-serien!! Första boken heter FUL på svenska :)
Hungergames-trilogin, Harry Potter, Divergent, Cirkel-trilogin! :D

Jossangizmo
0

City of Bones läser jag just nu (serie på 5 böcker), vet inte vad den svenska översättningen heter. Detta är den första boken som jag har läst som är spännande och intressant redan på dem första sidorna! Tror den har kategorin Urban Fantasy.