Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1008 ggr
Tessan01
0

Min "skriva av mig tråd"

Här kommer jag Skriva av mig flera gånger, i en tråd istället för en massa olika. Börjar nu. Vad är det för fel på mig? Kan inte någon bara säga det rakt ut? Har aldrig haft någon som jag kan lita på när som helst. Någon bästis. Jag hade en nära vän tills årskurs 5, då vi flyttade till Sverige. Just nu håller vi på att glida isär mera och mera, det gör ont. Just nu har jag kompisar, men dom stöttar inte alltid. Alltså inte alldeles äkta. Kommer nästan varje dag hem, utan kompis. När jag kom in i klassen jag går i nu, så var alla redan i vän "grupper". Jag tillhör ingen av dom grupperna. Så i skolan hänger jag med lite alla, men vet ej om dom vill det eller ej. Vill ju inte tränga mig in i deras grupper, så väntar tills dom / om dom frågar vill jag hänga med. Annars går jag ensam på rasterna. Det gör ont i mig att se när folk är glada med sina bästisar, berättar hur kul dom har tillsammans. Jag är gjord för att vara ensam. Tårarna rinner, rinner, rinner. Som flodar. Jag tål inte hur mycket som helst. Jag går också sönder. Jag vill bara försvinna, ingen skulle endån märka det!

[134643]
2

Det finns en "Skriva av mig" tråd , så du kan ju skriva där :)

Jag förstår att det är jobbigt att inte ha "sina" kompisar som man alltid kan vara med, men du kan heller inte räkna med att alla andra ska ta ansvar för att du kommer in i deras grupp. Du får helt enkelt tränga dig in och ha kul tillsammans med dem. Ibland ser jag människor som är ensamma, men brukar inte alltid fråga om de vill hänga på då jag antar att de skulle fråga själva om de ville ha sällskap. Fråga någon kompis innan skolan är slut om hen vill hitta på något, vänta inte på att andra ska bjuda med dig. Då slipper du vara ensam på eftermiddagarna. 

Det är säkert jättejobbigt att glida ifrån sin bästa kompis, men det kommer att hända hela ditt liv. Vänner jag trodde att jag skulle vara med för evigt pratar jag inte längre med. Det är naturligt, man växer ifrån varandra. Som sagt, försök att, som du säger, tränga dig in. Oftast har man inga problem med att någon frågar om de får hänga på. Skulle de säga nej så tja, då vet du att det inte är människor som vill hänga med dig och då vill inte du vara med dem. Hoppas allt löser sig! :)