Operation-alla åldrar
Vad anser ni om att operera sig? Och i vilken ålder tycker ni det är okej och inte okej. Bara nyfiken!
Beror på vad för sorts operation du pratar om. :)
“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth
Vilken typ av operation menar du? :)
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Förstår inte hur du menar. Behövs en operation så behövs den oavsett hur gammal man är?
Hen kanske menade kosmetisk…
Beror ju på vilken typ av operation du pratar om. Om man av livshotande skäl behöver operera sig så spelar ju åldern ingen roll. Om det är av kosmetiska skäl så bör man oftast vänta tills kroppen har vuxit färdigt.
Misstänker att det är skönhetsoperationer som syftas på. Jag tycker att alla får göra vad de vill med sin kropp. Gillat man tex inte sin näsa eller öron eller vad det nu är så tycker jag inte att andra ska lägga sig i. För man ska ju kunna trivas med sig själv. Dock tycker jag man bör vänta med skönhetsoperationer tills att man har vuxit färdigt så att resultatet inte riskerar att bli påverkat
Jag menade skönhetsoperationer!
Tycker man bör vara minst 18 år innan man gör en skönhetsoperation om man nu "måste" göra en (lite anti skönhetsoperationer).
Skillnad är om det är någon missbildning eller så ja då är det OK tycker jag tidigare, men inte "bara för att", dömer absolut ingen var & en väljer vad de vill göra med sina kroppar, men är min åsikt kring det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ser inget fel med skönhetsoperationer, det är ett val alla får göra själv. Däremot anser jag att man ska vänta tills kroppen har växt klart.
//Jessie
När kroppen har vuxit klart + helst 18år och uppåt.
Till exempel så räknades min käkoperation som en skönhetsoperation men då jag inte kunde äta normalt så var tvungen att göra det. Men jag var tvungen att vänta tills käken och allt hade vuxit klart.
Jag tycker att om man nu måste så ska det vara något man gör för att underlätta vardagen eller om man mår väldigt dåligt av något. Men då tycker jag ändå att man måste vänta tills kroppen måste ha vuxit klart för om den inte har gjort det så kan det gå helt fel efteråt. Men helst att man ska var 18+ också.