Vilka är era största idoler?
Rubriken säger ganska mycket, vilka är era största idoler och förebilder inom musiken? Varför är det just den personen? :) Har du träffat/sett henne/honom? Hur var det? Berättaaaa! Kan ju börja och mina största idoler är Justin Bieber och Ellie Goulding. Justin gillar jag för hans musik är otrolig, och Ellie har så himla originell röst och gör så "underlig" musik. Älskar verkligen att hon vågar köra sin egen grej. :) Har gillat Ellie sen 2009 och Justin sen 2010-2011 om jag inte minns helt fel. :) Har sett båda live och det var dom bästa dagarna i mitt liv! Var längst fram på Ellie och längst fram på parkettraderna på Justins. (Golden cicle var framför oss) Berättaaaaa!! Och INGET hate på varann nu! Denna tråd skapades inte i det syftet!
we're always chasing that paradise
Mike Ness
Både som ledare för Social Distortion och solo!
Han skapar så fruktansvärt bra musik som letar sig in i alla ens sinne.
Rent instrumentalt ger han allt man kan önska lika så på lyrisk väg.
Jag har aldrig träffat honom tråkigt nog. Men skulle jag så hade det nog varit att kyssa hans hand direkt och lovorda honom till skyarna.
Han bör ju vara allas hus gud ;)
#1 Social Distortion! 😍
Har inte någon "idol" precis, jag gillar olika människors verk (böcker, målningar/teckningar, musik) och jag ser upp till deras sätt att skapa saker jag tycker om och försöker lära mig av deras tekniker för att förbättra min egen, men hur de är som personer vet jag inte och bryr mig inte särskilt mycket om.
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Shawnee Smith, skådespelerska och sångerska. Åkte till London 2011 bara för att träffa henne, pratade med henne massor och hon sa en del riktigt fina saker som verkligen värmde. Har även tatuerat hennes signatur på vänster sida av bröstet under nyckelbenet.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Arjen Lucassen. För att han är ett musikaliskt geni.
Måstr det vara inom musik? ;_;
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
vinnie paz och lana del rey.
vinne för hans texter och lana för att hon är vacker och har en jävligt bra röst :)
aaaaaaaaaaaangelina
Min "idol" är min farmor :) *Vila i frid 🌺*
Idol är väl att ta i här i mitt fall, men med Amy Lee i lurarna så mår jag bra en stund till i alla fall. Tyvärr blir det nog aldrig på tal att se bandet live.
har ingen direkt idol och ingen jag ser som förebild utan mer bara någon jag ser upp till på ett eller ett annat sätt.
Alex Gaskarth och Patrick Stump är två av dem. Kan inte riktigt säga varför, men typ här och här har ni anledningen till varför jag ser upp till Patrick.
Sett All Time Low 1 gång, ska se dem igen på tisdag. Har dock aldrig sett Fall Out Boy, förhoppningsvis gör de en europa turné (som inkluderar norden) inom en snar framtid.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jag har också min farmor som idol, fantastiska människa ❤️
Kurt Cobain, för att han är originell och det finns ingen som är som honom. Hans röst ger mig gåshud varenda gång och jag skulle döda för att få träffa honom. Synd att jag föddes två år efter han dog, må han vila i frid.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Ben Bruce. En av mina mest stöttande och närmaste vänner som betyder allt för mig. Bästaste Ben!
-
Oliver Sykes och Vic Fuentes är ju de som får en att vara stark när man egentligen inte orkar. Sätta på musiken och lyssna till varje litet ord. De har gått igenom en del men ändå vart starka, en sån inspiration. Inte sett nån av de live men skulle göra vad som helst för att göra det.
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Demi Lovato
Har gillat henne sen 2007 och min kärlek växer starkare för varje dag som går. Hon har bokstavligt talat räddat mitt liv ett flertal gånger och hennes musik spelas i lurarna konstant.
Att en så ung människa har gått igenom så mycket samtidigt som hon var i rampljuset i Disney är något jag beundrar. Men det jag beundrar allra mest är att hon tog steget och sökte hjälp. Jag kommer fortfarande ihåg den dagen som det var igår..
Hon skriver musik som har räddat liv, hon har startat upp fonder för mentala sjukdomar och hon har skrivit en betydelsefull bok.
Har fortfarande inte sett henne live då hon aldrig varit i Sverige. Men när hon kommer hit är jag villig att köa i veckor för att få biljetter. Jag gör vad som helst för det!
Sen är Justin Bieber en stor idol också, inte största, men han är en stor del av mitt liv. Började gilla honom 2008 och såg honom live 2013. Stod längst fram efter att ha köat i 5 dagar. Dock blev lyckan ej långvarig då folk tryckte ner mig i golvet så det slutade med att jag låg på golvet och folk trampade på mig vilket gjorde att jag svimmade. Detta var vid 3/4 låten någon gång och när jag var tillräckligt medveten för att gå ut igen så var han på sista låten.. Så aa.. inte så värst roligt med andra ord.
Men han är väl ingen person som har betydelse på samma sätt som Demi. Utan jag har lyssnat på hans musik och tidigare hjälpte han mig mycket. Nu har det svalnat lite och jag är inte lika hardcore belieber som innan.
Lordi
tycker andra band är .. fjantiga och barnsliga. de klär dock ut sig till monster, men tycker det bara är häftigt då de gör maskerna själva.
har gillar dom sedan… ja, några år tillbaka.
tycker de är så coola! och drömmer om att få träffa dom :D i alla fall gå på konsert.
alla skriker efter mig i skolan 'LORDI SUGER!' .. även såna jag inte känner. undrar lite hur de vet att jag är ett Lordi fan :?
kan även typ alla låtarna :D de allra nyaste som kom föra året har jag inte jätte koll på. men några även där kan jag.
Beast Loose in Paradise kan jag utantill. vet dock inte om det låter så bra när jag sjunger högt :P
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
EMINEM
Eminem :3 Han är så grymt bra på alla sätt
Jag öyssnar på olika människor hela tiden, men jågilalr verkligen veronica maggio
Jag själv! Jag är den bästa personen jag vet :) Btw, lyssnar inte på musik.
Chris Colfer.
Han står för sin sak och han har fått mig att få självförtroendet till att satsa på skrivandet. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Min idol är Ted Gärdestad. Vila i frid❤️ Han har väldigt fina låtar, och dem är lätta att lära sig XD Han är bara bäst! Jag har inte träffat honom men kanske ska jag få träffa hans bror;)
Har väl inga direkta idoler, men atm så är favvobandet Sabaton, och har varit det ett tag nu
Funderar på att köpa biljetter till rockstad i sommar, eller boka sabatonkryssningen då jag fyllt 18! ^^
Typ The Beatles, speciellt Paul Mccartney!!!😇❤️
Dogs is my world ♥
Min största idol & förebild är Demi Lovato, för att hon är den hon är. Hon har hjälpt mig att förstå att alla är fina som de är. Att jag duger som den jag är osv.
Har gillat henne i flera år, minns inte riktigt när jag började lyssna på hennes musik men ah.
Sedan är en av mina idoler Eminem, hans musik är grym.
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -