Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 8161 ggr
Onslow
5

Hur träffar man killar, egentligen?

Jag absolut hatar att behöva fråga, men jag börjar tyvärr känna mig väldigt, väldigt ensam och en gnutta desperat.

Jag är en tjej, 16 år, helt vanlig, egentligen. Ser väl relativt bra ut, som vem som helst, antar jag. Lång, relativt smal, ja, liksom helt vanlig.

Jag har aldrig haft ett förhållande i mitt liv, trots att jag var väldigt tidig med att mogna och bli intresserad av killar. Vi är ett kompisgäng på 15 personer och nästan alla har blivit tillsammans med någon under sommaren utom jag och ett par stycken till. Alla har alltid sagt hur förvånande det är att jag just är den som inte har någon, och det börjar bli riktigt frustrerande när ingen av mina vänner har tid att ses längre eftersom de ska träffa sina pojk- och flickvänner! 

Jag och en kille i gänget hade ihop det ett par månader i våras. Vi var aldrig ihop, riktigt, men vi var typ bästa vänner som hånglade en del. Han var min första kyss, liksom, jag var 15. Han dumpade mig dock utan förklaring i början av sommaren, och jag kom aldrig riktigt över honom. Vi pratade lite för första gången sen dess förra veckan, och det känns bättre såklart, men han säger att han inte har och aldrig hade känslor för mig. 

Mitt främsta problem tror jag är att jag aldrig faktiskt träffar killar. Jag hade problem i skolan i högstadiet pga. min mentala hälsa och var nästan aldrig där, så jag fick inte de vänner man behöver för att gå på fester t.ex. Nu på gymnasiet går jag på en av Stockholms större skolor, och där finns det självklart massvis av otroligt snygga killar, men jag är inte direkt "cool" så jag kan inte bara typ gå fram till dem och typ hey booooy. Jag är inte utanför på något vis, jag är bara något av en nobody. Vem som helst, helt enkelt. 

Jag vet att det låter hemskt, men jag mår så himla dåligt över att vara ensam just nu. Jag känner mig totalt värdelös när det känns som att alla i min ålder åtminstone har någon. Hur fasen träffar man killar egentligen, när man inte blir bjuden på fester eller har någon "fritidsaktivitet"? Jag tycker att jag är en relativt söt tjej, jag vet att jag kan få folk att skratta, jag är alltid glad och social, det borde inte vara så svårt så fort jag får möjligheten.

Så hur träffar man killar? Var fasen finns de någonstans? Hur får man dem att ge en en chans? Jag är värdelös på sånt här eftersom jag aldrig haft något seriöst innan.

Desperat? Ja, litegrann, haha. Tragiskt, jag vet, men bokstavligen enda killen jag känner som jag gillar har en flickvän som dessutom är världens absolut gulligaste tjej så jag kan inte ens vara sur över att de är tillsammans.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

yeahsica
1

När jag var lika gammal som dig brukade jag adda killar jag var intresserad av på MSN och börja chatta med dom där. Ingen tyckte att det var konstigt att adda vem som helst där, så det var ett bra sätt för mig att våga ta kontakt på ett oskyldigt sätt. Var nämligen lite blyg :) Så mitt tips är att adda/följa killar du är intresserad av på facebook/instagram/snapchat eller vad du nu använder där det inte ses som konstigt att adda "vem som helst" och sen börja chatta/skriva till dom där. Om killen är/blir intresserad tillbaks brukar det naturligt leda till att man pratar mer och mer och sen träffas ;)

felle-j
1

Som #1 säger kan du ju chatta med killar på internet. Jag antar att det finns många killar i din skola också. Får du chansen att prata med någon som verkar trevlig så gör det. 🙂

[Rödbull]1
1

Det är väl egentligen inte svårare att träffa folk än vad man själv gör det till.

Sen att hitta "rätt" person eller så, det är en annan sak :>

Det går att se på flera sätt, någon kommer säkert säga att mitt svar är meningslöst, medan andra kanske håller med.

Sugar Mist
1

Det är då man lär känna äldre elever på skolan som drar med dig på roliga aktiviteter ;)

-

Emshify
1

Hur du träffar killar? Du hittar en kille och sen snackar du med honom! ^^ Behöver inte vara svårare än vad man gör det till. Och killar kan man träffa vartsomhelst, inte bara i skolan eller på fester. Senaste killen jag dejtade kom fram till mig helt random på stan och killen innan honom träffade jag på ett café på andra sidan jordklotet (men han var också svensk!) Så ut och hitta på saker bara! Sen gäller det ju att ta kontakt, och det behöver inte alls vara så märkvärdigt som många tror. Är du exempelvis på café, fråga killen bakom dig i kön om han har nåt fika att rekommendera eller nåt, bara du börjar snacka liksom. :) Han blir garanterat glad över att en snygg, trevlig tjej vill prata med honom! Och försök ta kontakt med många killar, för ju fler killar du träffar desto större är chansen att du träffar någon du faktiskt känner något mer för.