Gjorde jag rätt?
Igår (torsdag) hade vi skolval, och jag valde F! för att jag tycker att dem är bra och tycker feminist är jätte viktigt. Men alla mina kompisar säger att jag '' valde fel '' och '' gjorde ett dåligt val '' Och jag börjar själv ångra att jag valde dem.. Men gjorde jag det?
Man ska inte lyssna på andra utan välja helt själv vad man själv tycker.
Så känns det rätt för dig är det rätt för dig men kanske fel för en annan.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ångrar du det för att du känner att de är fel parti - eller för att andra sagt att det är fel parti?
Du ska gå på vad du känner och anser är rätt, inte vad andra anser och säger är rätt =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Nej, du ska rösta på vad DU tycker är rätt, inte vad de tycker. Och dessutom är det ju "bara" ett skolval, det är inte en katastrof om du ändrat dig i efterhand :)
#2 Jag säger att jag valde det jag tycker mest om men dom ifråga sätter bara mig
#4 Tyvärr är det vanligt bland oss som får rösta också, detta valet har varit värre än förra valet tycker jag, är sjukt hur folk håller på, men slå av det och kör på ditt, 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 så är vissa, folk tyckte jag var konstig som ville ha bättre försvar och sådant.
Jag kan väl tycka att man ska läsa vad partierna vill ha igenom. Jag tycker att feminist ska man va men F! tycker jag använder ordet på fel sätt. Bara min åsikt!
Men som sagt ett skolval är inte hela världen. :)
#4 då är det deras huvudvärk - om dom väljer att tänka på och tala om vad som är fel för dig trots att du valt det du känner var rätt så är det deras problem, det behöver du inte bry dig om eller ta till dig. Du har rätt till din egna åsikt =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Som sagt, det är DITT val, inte dina kompisars. Jag vet att det kan kännas lite jobbigt efteråt när de tjatat på dig att du röstade fel, men skulle du byta tröja bara för att någon annan stör sig på den? Nä, jag tror inte det!
Du väljer själv vad du ska rösta på. Sen är det viktigt att man läser igenom partiprogrammet och förstår den politiska agendan men om du gjort detta och känner att du håller med så röstade du helt rätt!
Du röstar på det parti som du tycker är bra, även om alla andra inte tycker det.
Man ska rösta på det man själv vill och det som passar en själv bäst. Det finns inget rätt eller fel.