Vad ska jag göra???? :(
Hej, idag på skolan halkade jag och tappade då min telefon (iPhone 4s) och såg då att hela sidan av skärmen var spräckt! Och nu har min mamma precis kommit hem från jobbet. Tänk om hon blir jätte arg! Vad ska jag göra?! Har såna skuldkänslor! 😕
Säg som det är. Hon förstår säkert att en olycka är en olycka, och att du aldrig skulle göra sönder din telefon med flit :)
Väljer du att inte säga något lär hon dessutom få reda på det förr eller senare ändå. Vilket är bäst? Att säga som det är, eller dölja det och ta "smällen" när hon väl upptäcker det? :P
Ja, jag går nog ner och säger det nu då. Bara hon inte blir arg, har jättemycket ångest för det 😕
Alltså. Ljuga kan man ju inte. Säg att du glömde läxan, och… Svårt de här. Om någon slog dig, eller inte. Jag har väldigt lätt för att inte sudda ut mina tankar. Matte. 3+1? 5634-93 det är ju ett svårt matte tal. Du tänkte på det, och sedan kom en björn som hette Björn och ville leka kurragömma. Näääää……. Jag känner mig oseriös. Säg som det är kanske. Eller att du läste i tidningen…..jag vet inte riktigt. Jag kanske ska börja med att sluta slösa tid på att lura dig. Men jag tror jag fattar att det är jobbigt. Hm…
YEY, INSIDER!
Ljuga känns ju fel…
YEY, INSIDER!
#5 har haft min 4s i två år nu och tappat massa gånger och den har inte pajjat än. Har en kompis med samsung nyare än min gamla 4s, tappade den för 3e gången någonsin och hela skärmen va som ett spindelnät i utseende. Olika hur de landar och hur försiktig man är med mobilen. Man ska inte skylla på Iphone tycker jag inte. 🙂
Vad gäller TS så tycker jag inte du ska känna ångest över detta! Det är sånt som händer inget du kan rå för! Det va en olycka lixom! Berätta bara för din mamma hur det ligger till. Tror knappast hon blir arg! 🙂
Jag berättade sanningen för henne. Arg det blev hon. Hon säger att ja, om du tappar den där telefonen en gång till kommer hela den att gå sönder, för att om man har fått sprickor kommer det fler mycket lättare, och det är ju sant. Jag bara ställer till med problem! Jag gör ALDRIG någonting bra!!! 😢
#8 Du gör vist saker bra. Din mamma kanske är som min fostermamma. Hon gör så med men hon menar inte att vara taskig på det viset. Bry dig inte om det. Hon kommer ju inte skälla ut dig vid matbordet sen 🤗
#7 fast det är känt att iPhone har haft problem med detta. Men självklart så beror det på hur telefonen landar också. #8 jag antar att det inte är du som betalat för telefonen utan din mamma. Hon är väl snarare besviken att du inte är mer rädd om grejerna. Men reagerar med att bli sur.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Läste nu att det kostar 599 kr för glasbyte på något ställe. Antar väl att jag är skyldig att spara ihop dom pengarna själv då. Om jag bara kunde sluta ställa till med problem för allt och alla. Nu kommer jag inte kunna köpa det jag sparar till heller.
#8 Joho det är klart du gör bra saker. En av dem är att du sa som det är till din mamma :) Hon kanske brusade upp nu, men det lägger sig snart. Det var ju knappast med flit du tappade telefonen, du ska inte behöva gå runt med ångest för en sån skitsak! Och JA det är en skitsak att skärmen gick sönder, det kunde varit din arm som bröts eller en hjärnskakning eller något ännu värre!
Och jag tycker inte heller man ska beskylla Apple för att ha dåliga skärmar, min har hållt i 2 år utan att gå sönder trots att jag tappat den flera ggr. Det beror precis som emmie säger på hur man tappar den, på vilket underlag och så vidare :)
Säg åt henne att det ju var bättre att den spräcktes än att du föll så att du spräckte skallen. En telefon går alltid att ersätta även om det svider i plånboken. Erbjud dig att ta hand om lite extra sysslor hemma resten av året.
Mamma är inte arg längre. Vi har lämnat in telefonen på lagning - och jag behövde inte ens betala själv! Det känns bra nu 🙂
Du ser, det ordnade sig till slut! Det var bra att du var ärlig redan från början! Det brukar man spara mycket på!
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
En mamma blir aldrig arg på sina barn, lite upprörda kan de bli men aldrig arga! Kram på dig det löser sig ju alltid 😃
Där ser du. Mammor förstår bättre än vad man kanske tror. Dom är inga monster vet du. Dom bryr sig bara. 😉
//Flöffo
Men på vilket sätt förstör det andras liv när det är DIN mobil som gick sönder? Oroa dig inte så mycket! :)
Men alltså om du halkade och tappade den på grund av det kan hon väl ändå inte bli arg? Då var det ju inte du som var slarvig, alla människor halkar ju för guds skull.
#16 Det klart att mammor blir arga! Min mamma blir arg på mej ibland, hur menar du?
Men det var ju hon som betalade telefonen, då har hon ju rätt att bli arg. Och om ni inte läste det så är allt bra nu, telefonen är lagad och mamma och pappa betalade.
Jag trilla i skolan när jag gick med mobilen då iPhone 5s :) Fick en spricka ända ner och lite bit upp min funkar fint än :) Sa sanningen till mamma ingen ide att ljuga bättre att säga sanningen :)
#20 Nej mammor blir aldrig så arga att barnen ska få ont i magen av det, Visst det finns undantag med mammor och pappor som blir jätteilskna, och det är inte en bra mamma enligt mig (och min mamma) . Men detta har ju redan rätt ut sig. Så det är inget att dra ut på :) Är du jättenyfiken på min syn på föräldraskap så skicka PM istället :)
Jag tycker inte föräldrar är bra om de blir arga stup i kvarten, men ibland måste de ju säga ifrån 😑
YEY, INSIDER!
Hade telefonen pajat helt så kanske det hade lönat sig att använda sig av en drulleförsäkring om ni har en i er hemförsäkring…
Hehe, jag hade lagt min telefon i en trasig ficka när jag skulle cykla till skolan förut. Telefonen halkade ur fickan i farten, rakt ner i asfalten med en jäkla fart, och jag cyklade dessutom över den i samma veva… Slå den du! 😉 Skärmen höll inte om man säger så…

Mvh Stephanie 

#23 det finns olika föreldrar, och olika barn, vissa barn är lugna, då blir också föreldrarna lugna, men barnen kanske är aggressiva och skriker hit och dit, då får föreldrar sätta ner foten och bli lite arga för att markera. Sedan finns det en lång sträcka med olika personligheter mellan där. Man är inte en dålig förelder om man är arg på sitt barn, ilska är en känsla som inte går att stoppa. Samma med kärlek, det går inte att stoppa kärlek hit och dit. Det är för vi är människor. Sorry för att jag gick lite OT nu hehe
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
#27 Läs igen! ''Nej mammor blir aldrig så arga att barnen ska få ont i magen av det'' om det är så det ligger till så tycker jag (<-- bäst att förtydliga) att den föräldern inte är en bra sådan. MEEEN som jag sa ovan OM någon vill diskutera detta så finns PM för att det ska bli mindre OT.
Ja självklart så är alla olika och det behövs olika mycket men då och andra sidan ett aggressivt barn med en förälder som agerar därefter känner häller säkert inte magont över att föräldern säger ifrån mer skarpt än andra! Men det är väl självklart? 🤓 Är jag tillräckligt tydlig nu så ALLA förstår? Har jag glömt något för jag orkar inte skriva en hel novell!
Förtydligar IGEN! Alla är olika,vissa mer hårdhudade andra mer känsliga och får ont i magen av att en fluga dör och vi alla känner olika, jag va väl inte tillräckligt tydlig innan, men är jag det nu?
Jag tycker (min åsikt) att barn i vilket fall inte ska behöva få ont i magen och oroa sig för att göra fel för att man känner att föräldern kommer bli arg. Jag tycker det är skillnad på arg och irriterad. Arg är för mig röd i ansiktet slår sönder saker, det är arg för mig. Irriterad där i mot kan för mig vara som det som hände TS. Mobilen gick sönder och pengar skulle läggas på ny skärm, men inte va det så farligt egentligen för nu va det ju som tur bara mobilen.
Åh det blev en hel novell ändå! *suck* Ajja fattar alla vad jag menar nu? 🙂
Ledsen för OT men vill bara klargöra för alla…☝️