Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: jösses-vad-bra-jag-är
Läst 1504 ggr
GiraffTunga
6

snygg kroppsform, kör hårt nu.

Ska satsa på att få en bra kropp. Tänkte skriva kanske ni vill också ha bra koll på hälsan och kroppen. Varjedag ska jag äta en nyttig sak innan skolan. Imon är det skoljogg så ska äta banan och vatten. Sen ska jag ta bussen och gå resten det tar väl 30 minuter där jag ska av. Ska inte springa utan promenera. Innan jag springer ska jag uppvärma mig lite. Sen så har jag min vattenflaska. Ska inte springa as snabbt så man får håll utan lagomt. Ska hålla ryggen rak. Sen i lunchen ska jag ta så mke jag vill men tuggar små tuggor och inte för snabbt och mjölk till maten. Sen ska jag åka bussen 2 busshållsplatser och gå resten, 30 minuter. Så ska jag göra Imon men i vanliga dagar så ska jag göra. - äta frukost - gå till skolan (Gå) - dricka mycket vatten - äta som vanligt men tugga mycket - dricka mjölk - äta frukt, grönsaker -skippa skräpmat - äta kyckling mycket - träna hemma, lite situps osv. ( ska träna rumpan lite haha ) - hålla koll på vikten och äta bara skräpmat 2 gånger i månaden och bränna det efter men man ska vänta efter man har ätit så maten kan smälta sedan kan man exempel gå ute en halvtimme.

You can not judge me unless you know me.

Flöffo
1

Låter bra. Du kan ju följa tallriksmodellen och matcirkeln men minska på kolhydrater och ersätta den delen du minskat med grönsaker. :)))

//Flöffo

[Nelley]
0

Situps tränar inte rumpan och skadar ofta ryggen för "okunniga", alltså går upp för långt/snett, ja. Satsa på squats istället. :)

Miniland
0

Ett tips är att kolla på Youtube för bra övningar att göra hem. Själv så tycker jag fitnessblender har många bra träningspass och övningar. Lycka till :) försöker själv äta o träna rätt, så intressant o se hur andra gör med.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

GiraffTunga
0

#2 det vet jag haha men tränar situps för magen menade jag ;)

[Nelley]
0

#4 Vet du hur man gör det ordentligt så du inte skadar ryggen?

GiraffTunga
0

#5 Jag tror det :s

[Nelley]
0

#6 Och vill tillägga, att du vet väl att situps inte gör magen smalare/midjan mindre utan bygger bara muskler. Visst du kanske går ner i vikt och därmed får mindre mage (om det är ditt mål, vilket det är för de flesta) men du kommer bara få muskler där genom endast situps vilket kanske gör den fastare och "muskligare"… xD definierad och sånt. Men situps ger ofta ryggvärk så jag råder dej ändå att gör annan "magträning". :)

GiraffTunga
0

#7 Någon idé 🙂

Frosstis
0

Situps är en bra träning tycker jag. Finns hur många magövningar som helst men situps funkar jättebra tycker jag så kör på TS ;)

Gladasvampen
0

Tänk bara på att verkligen vara säker på att du äter och inte hoppar över måltider! Många som börjar med en nyttigare livsstil när de är unga tror att det ibland är bra med att skippa måltider för att nå till den "snyggare" kroppsformen snabbare. Snåla inte med mat och väl den rätta sorten! :)

Kadoor
0

Plankan är bra!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

IceTee
0

Något för att hålla sig mätt och kunna bygga muskler är kvarg! Se till att köpa någon "lätt-kvarg", som innehåller 0,3g fett eller mindre. Finns massor av goda smaker! Och ett tips är att gå ut och gå INNAN du äter, man förbränner nämligen bäst direkt efter träning!

Medarbetare på Skor iFokus

[Nelley]
0

#12 Ts är 12-13, målet är nog inte att förbränna så mycket som möjligt. ;)

hahael
0

Ett tips kan vara att ha en stegräknare. Om du går runt 10.000 steg per dag kommer du förmodligen se resultat efter en månad

Klart att laxen ska ha en jolle