fettigt hår..
Ja har börjat få fettigt håt efter en dag typ och jag dör! Har aldrig haft så innan och får lite rage för vill inte se ut som ja inte ahr tvättat håret på typ en vecka! har ni någr tips?
Håll ut! 😛 Jag brukar använda torrschampo när håret är fett utan att det är dags för tvätt.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Kanske inte rätt schampoo/balsam för ditt hår?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja tror inte de är schampoo för har provat 3 olika
#4 Ibland måste man ge det någon månad eller två innan det märks skillnad.
Balsammetoden tar minst 1 månad innan man vet vad jag lärt mig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag rekommenderar inget annat än balsammetoden eller någon annan "no poo" metod. Det är jobbigt i början och kräver en del tålamod men det är värt det när man väl hittar rätt produkter för håret.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Hur ofta tvättar du håret?
Medarbetare på Skor iFokus
Det är inte ovanligt att plötsligt få fett hår i tonåren. Håll ut så brukar det gå över med tiden. Även om det är fett så är det inte bra att tvätta håret för ofta då det faktiskt kan förvärra problemen.
Jag fick själv plötsligt väldigt fett hår i början av tonåren. Valde att klippa håret kort för då blev det mindre märkbart.
# brukade typ 3 gånger i veckan men nu kanske 4?
hur ofta ska ja tvätta så de inte blir mer fettigt?
Det låter dock lagom, kanske skulle satsa på 2-3 gåner dock… Jag hade uteslutit alla mineraloljor och silikoner och sen köra på SLS-fritt schampoo! Har funkat för mig, och torrschampoo de dagar det blir fett!
Du kan bli medlem här så finner du mer information:
http://www.lockig.se/index.php/bm/balsammetoden
Medarbetare på Skor iFokus
tack :)
Torrschampoo
-
Tvättar man håret för ofta hamnar du i en ond cirkel och ditt hår kommer att kräva att tvättas varje dag (t.ex. bara, vet att många tjejer tyvärr gör det), jag tvättar mitt hår 2 gånger i veckan. Tog en liten stund innan håret vande sig men nu ser det nytvättat ut hela tiden. Näst intill ;)