Ang p-piller.
Jag började för ca ett år sedan med p-piller. Det funkade jätte bra, men sista månaden av sommarlovet tyckte jag inte att jag behövde använda mig utav dom så tänkte helt enkelt ta en liten paus så jag skulle slippa att komma ihåg att ta ett varje dag. Jag vet inte exakt datum när jag gjorde detta men nu har det i alla fall gått minst en månad, och jag har inte fått någon mens än. Tänkte som så att jag skulle börja med dom så fort mensen kom, men har mensen kommer än? Nej..
Väntar och väntar men ingen mens ännu.
Jag funderar på om jag ska fortsätta att vänta eller om jag ska börja med p-piller även om mensen inte kommit. Kanske kommer den igång då? Jag hade ju kunnat fråga hon som fixar mina p-piller, men har inte nämnt att jag fuskade en månad..
Egentligen ska man ju börja med dom under första mensdagen, men har någon börjat med dom utan mens?
Använder mig utan Prionelle, eller ja, använde haha……
''Första tabletten ska du ta på mensens första dag. Om du följer detta råd har du skydd mot graviditet redan från första dagen eftersom du startar med tabletter som innehåller hormoner.''
Så står det på deras hemsida, kanske kan jag börja bara det att jag inte är skyddad förs nästa månad. Jag ser hellre att mensen kommer och att min kille använder kondom, än att mensen fuckar upp sig totalt..
Samma här, mår himla mycket bättre utan 👍
Mensen kan dröja. Allt från nån månad till ett halvår, så det är bara att vänta! Om det dröjer längre än så bör man kanske kolla upp det :)
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
#2 - Det bästa är ju att man slipper ta ett varje dag, så lätt att glömma!
Men saken är den att jag vill ha mens inom en månad i alla fall! Tänkte därför om man kan ta piller och framtvinga den typ haha, blir ju så om man börjar på ny karta. Då om tre veckor så tar jag röda piller och vips, så har mensen kommit haha! Vore drömmen.. Men vet inte riktigt om det funkar så haha