Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 1187 ggr
juliaalkman
0

Svarta jeans?

Nu har jag köpt minst 5 par svarta jeans och alla har dom blivit gråa(!) efter bara ett par tvättar. Har vänta dom ut och in, tvättat mildare osv men inget hjälp. Så nu vill jag ha tips på vart man kan hitta svarta jeans av bra kvalité som håller sig svarta ett bra tag gärna :)

mikkan01
0

Du kan ju färga jeansen svarta igen. Svarta jeans brukar ju lätt släppa färg tyvärr….

~mikkan

ChristineL
0

Det finns både tvätt- och sköljmedel speciellt för svarta kläder. Sen så ska man ju egentligen inte tvätta jeans alls.

AAmandaVLarsson
0

Köpte ett par högmidjade svarta på cubus som är jättebra, de har kvar sin svarta färg! Så kolla där. Tvättmaskinen är inte min grej än så där kan jag inte hjälpa.. Men som #1 sa färga dem!

juliaalkman
0

Färga? Klart jag ska tvätta dom? Sjukt skabbigt..

ChristineL
1

#4 - Är det äkta denim så bör man inte tvätta nej, räcker med att vädra eller ev skölja upp en gång i veckan.

[MikaelaR]
0

Jeans håller bättre kvalité ju mindre man tvättar dem!

Fridaaaa
0

Hur ska man få jeans rena tänker ni om man inte "ska" tvätta dem?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MikaelaR]
0

Jag har aldrig skrivit att man INTE ska tvätta dem! jag tvättar mina jeans men försöker göra det så sällan och skonsamt som möjligt eftersom dem håller bättre kvalité då. En bekant till mig har ett par jeans hon bara tvättat 1 gång och hon har haft dem länge dem är väldigt fräscha ändå men hon är väldigt noggrann med att inte smutsa ner dem heller.

Fridaaaa
0

#8 Har inte skrivit till dig heller.
Skulle aldrig kunna ha ett par jeans två dagar och sedan inte använda på några veckor och använda igen utan tvätt emellan. De kan se rena ut men skenet kan bedra…

[MikaelaR]
1

Du skrev ni :)

Fridaaaa
0

#10 Fortfarande inte till enskild person. Skrev dessutom ska inom "".

[MikaelaR]
0

Jaja men jag uppfattade det så

Fridaaaa
1

#12 Hade jag menat just dig hade jag skrivit att det var till just dig och har som sagt inte skrivit ska heller som du verkade bli lite "upprörd" över 😉
men strunt samma. Söker svar på min fråga i alla fall

[MikaelaR]
1

#13 haha du skrev ju inte ens vem det var till du skrev inte heller att det specifikt var till någon annan än mig, så hur ska man då veta?

Det är ditt val om du vill tvätta ofta det sliter på jeansen.

Fridaaaa
1

#14 Men läs vad jag skrivit, har skrivit att det inte var till en specifik person så varför fortsätta tjata om det istället för att svara på frågan om du vet svaret?
Skriver man ingen siffra syftas det på TS eller rent allmänt, sedan den som kan svara eller liknande gör det helt enkelt.

Val & val, jag vill inte gå med skitiga jeans, that´s it. Flertalet av mina jeans har hållt i flera år utan att direkt blivit slitna annat än naturligt slitage. Men alla gör som de vill, Men var inte svarat på min fråga, så inväntar svaret på min fråga och avslutar denna onödiga diskussion för TS skull.

[MikaelaR]
2

#15 Så den där texten var till TS eller… och ja jag har kanske läst igenom dina svar lite slarvigt eftersom jag tycker denna diskussion är ganska onödig.

Jeansen måste inte vara skitiga 🙂 Och ja denna diskussion börjar bli väldigt off topic så jag kommer inte svara mer på dina frågor.

mikkan01
0

#4 Ska finnas något som heter "back to black" som man bara öppnar och ställer in i tvättmaskinen med kläderna man vill färga. Superenkelt!

~mikkan