Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthobby-och-fritid
Läst 627 ggr
MissanTissan
0

Jobb

Hej på er,

Då jag har många husdjur så skulle jag behöva lite extra pengar till allt som behövs för att ge dom ett bra liv. Och kanske börja spara till framtiden. Så jag undrar om någon vet om hur man som 14 åring kan hitta "jobb"
Eller har några förslag om hur man kan tjäna pengar. Skulle bli jätte glad för ett svar!

//Mvh Miranda

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

[Yllhilda]
1

Du kan göra småjobb åt folk du känner. Du får utföra andra småjobb för företag också, men inget tungt arbete.

Kommunen, privata företag med det som du är intresserad av att göra, mm. OBS! Innan du börjar jobba för någon, skriv kontrakt så att du inte kan bli lurad.

[Yllhilda]
1
MissanTissan
0

Tack!

Hur mycket tror du man kan få som "lön" som 14 åring?

Gladasvampen
0

#3 beror på vad du jobbar med och hur mycket. När jag var 16 jobbade jag fyra gånger i månaden och fick 2000 kr betalt :)

MissanTissan
0

Det var inte lite! o: Vad jobbade du som? Om man får fråga alltså.

Gladasvampen
0

#5 Fick jobb på ett kontor och arkiverade papper åt dem. Satt fem timmar varje måndag efter skolan. Men jag fick jobbet endast för att jag går ekonomi linjen på gymnasiet och kunde bevisa att jag hade bra betyg :)

MissanTissan
0

Okej!

[Yllhilda]
0

En kille jag känner var visserligen 18 men fick rätt bra med pengar när han jobbade på järnhandel. 🤫 Men de flesta har mest gjort småjobb för dem de känner förutom sommarjobben.

MissanTissan
1

Jag ska kolla runt lite och se vad som finns här runt omkring. Kanske kan hjälpa till på någon restaurang eller något. :)