Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1466 ggr
Blu
2014-09-21 21:19
0

Litet problem...

Hej, jag har inga bröst, och då menar jag verkligen inga… Är nästan femton. Mår jättedåligt pga detta, för jag hörde killarna i min klass prata om de snygga tjejerna i klassen och de räknade upp alla förutom mig. Alla. Och alla tjejerna har bröst. Förutom jag. Dessutom så tror endel att jag är en kille. För jag har kort hår och inga bröst. Finns det inget sätt att få dem att växa? (Jag vet att det finns ett liknande inlägg… Men tänkte göra ett eget.)

[EllenAlicia]
2014-09-21 21:57
0

jag vet att de kan vara svårt men tror inte de finns nåt sätt att få dem att växa. kanske äta mer men ja vet inte. Att folk tror du är kille är inte alltid dåligt, ja har trott folk varit de andra könet och tycker faktiskt inte de är något negativt.

Kadoor
2014-09-21 22:08
3

Man kan tyvärr inte göra något för att få större bröst. Det handlar mycket om generna, sedan lite om hur mycket fett man har på kroppen. Och du, skit i killarna i din klass. Låter som en hög idioter som inte har annat än utseenden på tjejer i sina huvuden. Varför lägga ner onödig energi på det? Var glad att du slipper brösten, jag har inte jättestora men de är fortfarande rätt jobbiga. Hade varit sååå skönt att slippa gå med en skavande bh som glider upp så fort jag ligger ner i sängen etc.
Tänk då hur det är för de som har ännu större! Nää, bröst är bara i vägen, heheh..
Och om nu någon inte tycker om dig för att du råkar ha mindre utvecklade bröst, skit i idioterna. De får väl tycka som de vill, men det är inte hela världen. Du kommer hitta någon som tycker om dig, precis för den du är!
Dessutom växer brösten tills man är 20, så jag tror inte du kommer vara utan hela livet. ;)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

IceTee
2014-09-21 23:43
0

Mår du riktigt dåligt av det tycker jag du ska prata med någon, det kan hjälpa jätte mycket! Och jag har stora bröst- jag får ständigt ont i ryggen, mina bh-ar kostar 500kr och helt ärligt är de rätt fula som bara hänger! Om det dock är som du säger att du verkligen inte har några bröst alls kanske du ska kolla med en läkare? Hur är det med mens? Har du fått den? Får du väldigt lite? Var den sen? Det skulle i värsta fall kunna vara något hormonrelaterat. Det hade förmodligen inte gjort stor bröstskillnad, men däremot kanske man kan förhindra framtida sjukdomar (ifall det nu skulle vara så illa)

Medarbetare på Skor iFokus

[Nelley]
2014-09-22 00:49
1

Jag har gigantiska bröst!! Eller ja, ganska stora, E. Och hatar det! Bh'n är guds skapelse, (inte djävulens för djävulen straffar bara dem skyldiga, gud är mycket mer orättvis) och det är inte pga övervikt eller fetma eller sådant. Ibland på kvällen när jag måste på toa och inte har bh på mej så håller jag i brösten när jag går dit, för det är så obehagligt när de studsar runt. Alltså då menar jag liksom hoppar upp ur sängen, ner på golvet. Jag har en yogaboll i mitt rum studsar lite, gör allt till en lek hihi. 😃Förstår hur du menar iallafall, kan ju inte vara kul att ha inga bröst heller, har du växt klart på andra sätt? Har du fått mens? Har du pytte fötter? Längd? (även fast de två sistnämnda kan variera) Har du "vuxna" ansiktsdrag? Är du underviktig/väldigt smal?(det kan hämma och försena växten) Vissa växer mer senare och det är normalt och okej. 🙂(Sen så finns det ju såklart möjligheten att du växt klart och det får du ju vara medveten om också)

Blu
2014-09-22 07:23
0

Tack för svaren! Jag har fått mens för ett och ett halvt år sedan… Inte lite… ganska mycket tror jag. Nej, har näst störst fötter i familjen ;) näst längst också… Är ca 160 cm och skolsköterskan sa att jag inte skulle växa så mycket mer… Fast då var jag fem cm kortare. Det vet jag inte om jag har…? Nepp, är mullig.

IceTee
2014-09-22 09:13
0

Men är det att du har små bröst, eller saknar du bröst helt? Det är stor skillnad, och är dem bara små är det ingen fara!

IceTee
0

Men är det att du har små bröst, eller saknar du bröst helt? Det är stor skillnad, och är dem bara små är det ingen fara!

IceTee
0

Blu
2014-09-22 11:27
0

Jag har inga alls… Behöver inte ens en topp. Min mamma hade bröst i min ålder och min syster har redan det och hon är tretton…

IceTee
2014-09-22 12:16
0

Vet du hur det ser ut på din pappas sida (Faster, farmor)? Om alla i din släkt fått bröst tidigt och du inte har några alls, utan det är HELT platt (som på en kille) tycker jag i alla fall du ska prata med skolsköterskan om det, om inte annat för att kanske få lite stöd och hjälp att bättra på din självkänsla! Dessutom växer faktiskt brösten till man är 20, så du har 5 år kvar! :)

IceTee
0

Vet du hur det ser ut på din pappas sida (Faster, farmor)? Om alla i din släkt fått bröst tidigt och du inte har några alls, utan det är HELT platt (som på en kille) tycker jag i alla fall du ska prata med skolsköterskan om det, om inte annat för att kanske få lite stöd och hjälp att bättra på din självkänsla! Dessutom växer faktiskt brösten till man är 20, så du har 5 år kvar! :)

IceTee
0

Blu
2014-09-22 12:44
0

Nej, det vet jag inte… Ja, tyvärr är det som platt som på en kille… Ja, det hade varit bra men tyvärr är hon bara där på fredagar ojämna veckor innan lunch. Och jag vågar inte prata med henne… :/ Men tack för svaren :)

[Nelley]
2014-09-22 13:24
1

#10 De kan växa längre än till 20, och är du medveten om att du gjorde tre likadana inlägg? 😉Flera gånger. 😛

Karmatarerskanise
2014-09-22 13:27
0

Mina växte mest mellan 20-24.

IceTee
2014-09-22 15:58
0

Jag vet, jag sitter vid mobilen och då brukar iFokus göra så… Om du tittar kan du se att alla postades samtidigt också! Har bara hört till 20, men eftersom frontaloben utvecklas till 25 kan de mycket väl växa fram tills dess! Då har ju TS 10 år kvar! Mina växte rätt rejält mellan 16-18, behövde köpa nya behåar rätt ofta!

[Yllhilda]
2014-09-22 20:43
0

#13 Jag är lite nyfiken på att veta vad exakt som du inte gillar med dina bröst. Är det att du inte blir omtalad som dina väninnor? Att du känner dig onormal?

Jag kände en som inte hade några bröst alls, och hon har haft fler pojkvänner än mig. Vacker är hon också med bra självförtoende och graciös hållning, så att hon har aa-kupa är inget som spelat någon egentlig roll. Hon bestämde sig ungefär i din ålder att fokusera på de fördelar hon faktiskt hade, och det verkar ha gjort susen. 🙂

Blu
2014-09-22 21:03
0

Ja… Jag kan inte ha de kläder jag vill… Har fått en klänning som jag inte alls kan bära. Och det är nog fel med mig. Jag kan liksom inte fokusera på mina fördelar, om jag ens har några. När jag ser ett fel med mig så kan jag bara se felet. Plus så vill jag att någon skulle se mig som vacker eller söt. Men det lär dock aldrig hända.

Kadoor
2014-09-22 21:16
2

Det är ju klart att någon kommer se dig som vacker. Personer kommer se ditt riktiga jag. Tro mig. Om killarna i din klass inte ser att du är fin utan bröst, är det ju dem det är fel på. Inte dig!
Ta hand om dig. Tycker att du har fått bra tips, att prata med sjuksköterskan. Jag har också väldigt dålig självkänsla, så jag vet hur det är att hata delar av sin kropp. Men jag har börjat inse att utseendet inte spelar någon roll, när man har en fin personlighet så blir man automatiskt fin på utsidan också! Så skit i vad andra tycker, fokusera på ditt välmående för din egen skull och inte för andras.
Varför haka upp dig på en klänning? Bär kläder som du trivs i! :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[Yllhilda]
2014-09-22 21:36
2

#18 Om du ser det såhär istället; den där klänningen var snygg för en viss typ av kvinna, men framhäver inte dina specifika fördelar. Du kanske har gudomliga ben, vackra höfter, en graciös nacke… Sånt som hormonstinna unga herrar inte förstår sig på förrän dem är äldre. 

Vi har alla något vi inte gillar, men det kompenserar vi med vad vi faktiskt har. Om vi har en fin rumpa men ingen midja så klär vi oss så att rumpan syns i finaste jeansen och midjan av en fladdrig snygg tröja. Har vi vackert hår men utstående framtänder har vi kanske håret utsläppt med ett fint diadem så att man inte kan motstå att se det svalla och glänsa.

Du har fördelar, hitta dem och fokusera på dem!

IceTee
2014-09-22 22:38
0

Vill bara tillägga att antingen får jag ha kläder som är för stora på överkroppen, eller så får jag riskera att tuttarna ploppa ur! Förstår känslans, även om den är omvänd! Men jag tror fortfarande att du ska prata med någon, så du kan få hjälp att se dina positiva delar! Jag kan LOVA att du har massor! 🙂

[SisselaJ]
2014-09-22 23:48
1

Det finns flera killar som gillar små bröst. :) jag brukar tänka såhär: Istället för att dölja det jag är missnöjd med, ska jag framhäva det jag är nöjd med. T.ex sminka så jag framhäver mina ögon eller ha byxor som är smickrande för benen. Fokusera hellre på det du har och kan göra bättre än det du tycker att du saknar!