Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 688 ggr
dinamnam
0

Blyg kille

Hej hej! Jag ska hjälpa min kompis med en sak och eftersom jag inte har så mycket koll på just blyga killar så frågar jag här! Det är såhär att min kompis gillar en väldigt blyg kille, han vågar knappt prata med sina kompisar om man är i närheten av honom. Men det är något med honom som gör att min kompis gillar honom, så.. Till frågan. Hur ska hon få igång en konversation, och därifrån kanske lyckas få någon slags connection med honom! Vad ska hon säga, hur ska hon göra? Tacksam för svar!

Med vänliga hälsningar 

[Yllhilda]
0

Vågar han skriva? För då kanske hon kanske kan adda honom på Facebook, skype eller vad hon nu använder.

dinamnam
0

#1 tyvärr inte, han har inte ens Facebook. Pga just att han är så blyg..

Med vänliga hälsningar 

[Yllhilda]
0

Be om hjälp av hans polare. Be dem fråga vad han tycker om henne, om han gillar henne så kan dem hjälpa att fixa något där dem kan träffas, eller kanske byta telefonnummer.

[SisselaJ]
0

Skulle råda att gå långsamt fram, han skulle nog bli väldigt stum om hon kom fram och började prata jättemycket med honom helt plötsligt. Kanske börja med några allmänna kommentarer som "vad rolig lektionen var idag!" eller ett vanligt "hej, läget?". Sen därefter mer och mer. Man för nog bygga upp förtroende :)

dinamnam
0

#3 Tack för hjälpen, ska definitivt säga detta till henne! :)

#4 Tack så mycket, det är verkligen sant det du säger man får nog bygga upp förtroende som sagt han är blyg, och det tar sin tid :)

Med vänliga hälsningar