Lukter ingen annan känner
Hej, jag har ofta kännt lukter som ingen annan känner men som jag sedan hittar vart de kommer ifrån. N började med att jag låg i soffan med en filt och började plötsligt känna en frän lukt från något. Det luktade så mycket så jag kastade bort filten och bytta soffa och tog en annan filt. Då jag plötsligt började känna den igen. Under skolan kände jag även en lkt av aceton som ingen annan kände. Men när jag satt och åt på kvällen kom lkten igen. Inte lika skarp. Men den komm i doser. Lite i taget. Men ingen annan kunde känna detta. Igår gick jag in i hset och möttes av denna lukt. Och den var extremt skarp. Men fortfarande fanns det ingen som kände den. De trodde det var kattlådan. Även om det inte luktade från lådan eller något sådant städade jag den helt och bytte sand och sådant och trodde det skulle försvinna. Men idag när jag kliver in igenom dörren är lkten där igen. Och inget luktar på övervåningen där kattlådan är så jag är 100% på att det inte är den. Och kattpiss lktar inte så. Men det är fortfarande ingen som känner den. Den försvinner ibland men kommer tillbaka. Nästan som den "vandrar" på nedervåningen. Men den är riktigt frän, det nästan sticks i näsan. Jag känner även lukten genom att andas. (fast känner de flesta lukter genom munnen) Någon som vet vad det är?
din anderdräkt?
Gud vad bra jag stavar…
Andedräkten kan lukta aceton om man inte äter tillräckligt mycket kolhydrater för att kroppen ska använda det som bränsle. Dvs. att kroppen använder fett istället.
Sök på ketos :)
#1 Min andedräkt börjar inte bara lukta för jag går in i huset.
#2 Jag hade förvisso ätit extremt dåligt den dagen.. Men kollade min andedräkt och den luktade inte så.
#3 Aceton lukten kom inte från mig utan från min högra sida. Trodde det alltid var jag som luktade men det var det inte.
#4 Men om det alltid kommer från din högra sida så kan vi ju utesluta att det är något i huset.
Kan kanske vara någon som är i ert hus och som brukade lukta så när personen levde?
Vet inte om du tror på andar eller liknande, så ska väl inte skriva för mycket om du ändå inte tror det. Men det var det första jag tänkte på. :)
Har någon i din släkt dött, eller är det ett gammalt hus/lägenhet ni bor i?
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
#6 Huset byggdes på 1900 talet och de jag bor hos köpte det från första äarna tror jag. Så inte vad jag vet. Ingen i min släkt som jag känner till har gått bort.
#5 Det är ingen i huset som luktar. Har redan kollat.
Nu luktar det aceton igen… Och det är bara jag här. Det är inte min andedräkt eller jag… Och har kollat igenom allt som kan lukta aceton men hittar ingen källa.
tror också som #6 sa
Strong people don't put others down, they lift them up.