Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 683 ggr
fenaahs
0

Börja träna

Hej! Jag är sugen på att börja träna,just för att må bättre med mig själv och även för att det är bra för en överhuvudtaget.Jag och min kompis tänkte träna tillsammans på nått gym just för att det är roligare när man är två.Men grejen är,vi har ingen jävla aning hur man använder grejerna,och hur man ska använda dom.Gymmet vi ska gå till är alltid obemannat med personal så vi kan inte fråga dom.Det jag är ute efter är att gå ner lite i vikt,alltså inte mängder,utan bara bli lite slimmare.Vilka maskiner ska jag använda och hur ska jag äta,just för att uppnå de resultat jag vill ha (gå ner i vikt och bli fit). Några tips? Btw,jag är 15 år,väger 50 kilo och är ca 165 cm lång.

Fridaaaa
0

Vilka maskiner du ska använda och vad du ska äta är svårt.  Bästa är att lägga upp individuell plan och lära sig maskinerna av någon som kan annars kan det bli fel.
Och 50 kg till 165 cm längd bör du långt ifrån gå ner, du kan långt ifrån ha några x-kilon.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fenaahs
0

#1 jag pratar inte om någon extrem viktnedgång,bara få magen lite plattare och benen lite smalare.I slutändan handlar de ju egentligen om vad jag tycker om mig själv,och jag känner mig inte nöjd som jag är just nu.

Fridaaaa
0

#2 Lite put på magen är naturligt, kolla inte på modeller, "fitnesstidningar" mm brukar vara väldigt redigerade osv.
 Stirra inte på vikten (när du tränar sen kan du öka lite i vikt pga att muskelmassan ökar. Man kan dessutom inte punktförbränna. 
Tycker det låter som att de redan ligger på låg vikt. Sedan utvecklas din kropp fortfarande.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fenaahs
0
NordicSunset
0

Fast om man tränar och äter rätt går man ju inte ner några kilo, kanske ifall man äter väldigt lite. Muskler väger mer än fett dessutom. Du kanske kan jogga och styrketräna smått? :)

Be the best version of you.

• Zoella
Retrieversaga
1

Alla maskiner är nästan till olika delar av kroppen, skulle dela upp det : ), 

Finns massor av maskiner för både ben och mage. Att jogga på löpband är ett bra ställe att börja på!

Jossangizmo
1

Boka en gyminstruktör, finns säkert på alla gym. Dem visar hur alla maskiner funkar och vilka vikter du ska använda.