Facebook..
Hejsan..
I tisdags när vi hade mentorstid, så var vår mentor sjuk, så vi hade vår rektor, då skulle vi prata om typ elevråd och matråd, på elev rådet var det 2 som skulle skapa en fb grupp, och hon fråga vilka som hade fb, alla räckte upp handen förutom jag och min kompis, då frågar hon oss VARFÖR vi inte har fb, vi sa ''vet inte'' (vi får inte av våra föräldrar rättare sagt men det sa vi inte) Så hon frågade om vi kunde skapa ett fb konto, vi sa kanske, men har lärare/rektorer egentligen rätt att säga så, det var nästan som om hon tvingade oss, att vi var idioter eller något, Så dom skulle skapa en fb grupp om vad som händer, lite skvaller och så, men är det så viktigt?! Vi har Fronter (om ni vet vad det är)Man kan kolla om man kommit försent, vilka läxor vi har i veckan, så förstår inte meningen med gruppen, och är inte ALLS intresserad av Facebook..så är det rätt eller fel?
I'm out 
Jag tycker det är fel. Det är nog sånt man måste informera föräldrarna om innan tycker jag och be om godkännande. Dessutom är det ju åldersgräns på 13 år, nu vet jag inte om ni är 01:or eller 00:or men vissa kanske inte ens fyllt 13? Så nej, jag tycker det är fel.
//Flöffo
Jag är 13 men min kompis 12 hon fyller 13 i november, Ja det tycker jag också
I'm out 
Jag tycker också det är fel. Kanske era föräldrar borde kontakta skolan angående detta. Jag ogillar dessutom att Facebook verkar ta över hela livet. Strunta i det så länge ni kan!
Tala med era föräldrar. de kanske skulle be lärarna informera om vad som gäller om internet. Då kan Din /era föräldrar säga att de accepterar inte FB ännu. Märkliga lärare tycker jag
Var rädda om varandra
Eran lärare gör helt fel. Tycker också att era föräldrar skall kontakta läraren och förklara för hon/han varför ni inte har fb. Ni är inte ensamma om att inte ha fb, finns många barn/ungdomar som inte får ha det. Bra att ni stod på er, och inte skaffade något konto.
Jag har också Fronter, tycker det räcker gott och väl. Håller med #3 och #4 prata med era föräldrar.
Ja ska göra det, Gillar inte facebook finns så konstigt folk :/
I'm out 
Jag skaffade facebook när jag var 16. Tycker det är bra att du står fast vid hur du känner :)
Och jag tycker inte det är konstigt? Tror bara du tolkade in i det för mycket, rektorn undrarde säkert bara! Vi skulle skaffa ett konto på deviantart i vår digitalkonst-kurs på gymnasiet, inget konstigt med det alls. Hen ska faktiskt inte åt er att skaffa det, utan undrade bara ifall ni hade möjlighet till det 🙂
Nu var jag ju självklart inte där, men det var ingen av oss
Medarbetare på Skor iFokus
Otroligt oprofessionellt av er rektor, jag baxnar! Nej, er rektor/lärare har absolut ingen rätt att be er skaffa ett Facebookkonto för att ta del av skolans information, sådant ska skötas via skolans onlineportal, precis som du säger.
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six