Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 2784 ggr
Fru Riker
0

Käkledsinflammation

Hej! Jag har haft ett nedsatt immunförsvar i cirka 1 månad nu. Jag fick gå på massa undersökningar och T.o.m ekokardiografi för att se om det var något fel med mig. Nu har jag sedan lördagen haft otroligt ONT på hela vänstra sidan av fejset , dvs från örat till underkäken. Jag hade så pass ont att jag gick från skolan igår och jag stannade idag. Jag misstänker att jag kan ha käkledsinflammation och i värsta fall ha skadat trillingnerven. Jag mejlade både min privata tandläkare(har tandställning) och min lokala tandvårdsmottagning som ligger i promenadavstånd hemifrån mig. Ingen har hittills svarat. Jag käkade en alvedon igår och då jag vaknade hade jag ondare än igår. Jag vet inte vad jag ska göra! Jag känner att smärtan kommer att få mig att gråta strax! Har någon erfarenhet av det jag beskriver? Blir jag tvungen att inte vara med på idrottslektioner eller språklektioner?

IceTee
0

Jag tycker du ska ringa 1177, ingen här kan veta vad det är!

Medarbetare på Skor iFokus

[rumelle]
0

Min erfarenhet är att tandläkare sällan har kontakt med patienter via mail och ofta är de för upptagna för att hinna läsa mail regelbundet under dagen. Om du vill ha en tid snart så ring istället.