Kille på optikerbutiken...
Hellu! ^^
Nu råkar det vara så att det jobbar en jättesöt kille på optikerbutiken där jag brukar köpa mina linser, linsvätska o.s.v. Han är alltid väldigt trevlig, lättsam och ler typ hela tiden. ^^ Inbillar mig att han är lite extra trevlig mot mig men jag vet inte… Skulle hur som helst vilja lära känna honom bättre och ta reda på om han tycker att jag är intressant också. Men det är ju så svårt eftersom man oftast bara går in, köper sina grejer och går ut. Det är inte jätteenkelt att få till en konversation utöver vilken linsvätska man använder typ (xD) just eftersom det ju ofta är andra kunder där och så. Känns också som om det är mer mitt ansvar att ta initiativ till nåt eftersom jag antar att anställda inte kan ragga på kunderna? x)
Har ni några tips på hur man ska gå tillväga?
Hur föredrar ni killar att man gör? Vanligt snack men "hints" om att man är intresserad, typ lite extra långa blickar och leenden? Eller att man är rakt på sak och frågar om/ger sitt nummer?
(Kan tillägga att jag är lite blyg ^^)
Har du jobbat här länge? Trivs du med det?… Lite mer jobbfrågor sen ' jobbar du på helgerna? Svar 1: Nä Ditt svar: det var ju bra, då blir väl inte din tjej sur . Svar 2 Ja Ditt svar oj är det inte jobbigt för din tjej om du jobbar på helgen? Svarar han om att han har en tjej så kan du nog lägga ner ditt intresse direkt annars kan du kanske ana om han är intresserad tillbaka vid det här laget.
#1 Kanske bättre, mer tillmötesgående och trevligare att säga partner istället för tjej. Det finns faktiskt fler läggningar är hetero och heteronormen är ingen hit alls.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Tycker det låter lite stelt att säga partner men det är ju upp till var och en, jag hade iallafall sagt tjej och ifall han har det så säger han ju det. Trotsallt är ju majoriteten heteroförhållanden, iallafall där jag kommer ifrån.
Med vänlig hälsning,
Jenny
#3 Stelt? Snarare respektfullt, men folk har ju rätt att bete sig ungefär hur dem vill.
Själv skulle jag känna mig kränkt om någon bara antog att att jag var hetero, då jag inte är det så spelas bara samhällets regler upp, dvs du ska vara hetero för det är normalt.
Att du tror att majoriteten där du kommer ifrån är hetero är orelevant. Du kan knappast känna alla och de flesta går inte och berättar för alla vilken läggning de tillhör, precis som heterofolk inte berättar för alla att de är hetero.
Att du anser hetero vara det vanliga betyder inte att det är det.
Även om många fler är hetero så är även många andra av någon annan läggning.
Jag trodde precis som du att alla där jag kommer ifrån var hetero & att det var det som var vanligast, normalast, men blev lite äldre och inte lika inskränkt.
"Den populäraste/vanligaste hundrasen i Sverige är Labrador, betyder det då att min Chihuahua är en Labrador?"
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Tack så mycket för tipsen hörni! ^^ Får försöka ta mig samman och snacka lite mer nästa gång!