Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 827 ggr
[AnimalLover1]
0

Sluta äta godis xD

Måste verkligen sluta äta godis, blir sugen hela tiden och tar en bit då och då, efteråt ångrar jag att jag åt den, sen tar jag en till, asså kan inte rå för det.. Vad gör ni nör ni blir riktigt godissugna men ändå inte vill äta? Absolut inte nyttigt dethär :S

Mysan_
1

Struntar bara i att äta godis när jag inte ska, hur sugen jag än är.

JoannaLi
1

Jag sa mig själv att för varje godisbit/ litet glas läsk, så var jag tvungen att dricka ett stort glas vatten. Det tar inte många glas vatten innan man är less och inte vill dricka mer, så då sa jag det till mig själv. Det krävde lite självdisciplin, dock, att verkligen hålla mig till det där glaset vatten :D

Sen så såg jag till att det inte fanns något godis hemma. Blev jag desperat och jättesugen när jag var på macken/affären, så avledde jag mig själv och köpte en god Loka i stället. Och hjälpte inte Lokan, då tog jag på mig ordentligt med tid med att skära upp t.ex. ett äpple, och åt det med kanel och lite kardemumma. Lycka till!

RobinEH
1

Hur skall du äta något som inte finns?

Ha inte godis hemma om du inte kan avstå att äta det.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[rumelle]
1

Jag låter bli att köpa hem sånt jag inte ska äta

Officielle
1

När jag känner för något sött brukar jag ta på mig träningskläderna och jogga en sväng, gå till gymmet eller göra några övningar hemma. När jag är klar är jag inte sötsugen längre eftersom jag känner att det skulle "förstöra" träningen ifall jag skulle äta en massa onyttigt! 

Brukar även tänka på hur "hårt" jag måste jobba för att "träna bort" allt socker jag äter. Låter knäppt men det funkar. :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Fia9000
0

Hade ganska mycket sötsug i slutet av sommarlovet, förmodligen för att jag hade ätit ganska mycket godis under sommarlovet. :p Löste det genom att äta något annat så fort jag blev sugen, vad som helst utom godis, chips, läsk osv. T.ex ett äpple, ett glas mjölk/vatten eller så frågade jag mamma eller pappa om vi kan börja med maten. :) (Nu har jag väldigt svårt att gå upp i vikt men jag anser att det finns hälsosammare sätt än att proppa i sig en massa godis och onyttigheter ;) )

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Dvärgis1234
0

Förstår dig precis frågats amma saker men jag kan verkligen inte hålla i mig själv läste på internet att fett frukost som ägg och bacon och havregrynsgröt kan hjälpa dig att inte vara sötsugen och äventyr räkning. Kanske värt att ta i lite extra på idrotten? Tänkte börja i morgon får se det är endå helg.

Dvärgis1234
0

Förlåt min iPad försöker rätta mig haha jag menar fet frukost och att du inte kanske skulle vara så sötsugen under dagarna.

[EllenAlicia]
0

Har inget ;-; och glömmer alltid pengar så kan aldrig köpa

Fridaaaa
0

Jag har det inte hemma när jag inte ska äta det. 
Tar t.ex hallon eller frukt istället 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

SmillaM
0

Provat sockerfritt tuggummi? Det brukar motverka sötsug ;) själv har jag typ ställt in mig på att godis är äckligt och det fungerar haha. Så jag äter väldigt sällan det. Men Extra tuggummi äter jag någon gång i veckan. Lycka till iaf 😉

Aktiv på kanin.ifokus.se