Första träffen
Hej! Känner att jag behöver skriva av mig lite och få lite tips och råd. Det är nämligen så att de senaste två veckorna har jag pratat med en kille, det började med att han la till mig på Facebook och så började vi chatta. Sedan fortsatte vi på kik. Han är lika gammal som jag, bor också på Gotland och är dessutom otroligt schysst och charmig. Vi har pratat konstant varje dag, pratat på Skype tre gånger i flera timmar och nu på onsdag så hade vi tänkt ses på stan och antagligen ta en fika. Problemet är att jag är skitnervös, jag har aldrig haft kille eller så. Är rätt blyg i verkligheten. Jag är otroligt rädd för att jag kommer göra bort mig helt och att det ska bli en väldigt pinsam stämning. Dessutom är jag rädd för att jag ska säga/göra något fel eller att han inte kommer gilla mig. Men jag vill verkligen försöka göra ett så bra intryck som möjligt och kunna hålla igång en diskussion för att undvika pinsam tystnad. Har ni möjligtvis några tips på samtalsämnen? Skulle även uppskatta lite lugnande ord för att dämpa min nervositet.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Ta det bara lugnt, jag kan lova att han är lika nervös som du :)
Putt :)
Hälsningar Amanda och kaninerna
Det kommer gå super ska du se! Jag har känt likadant när jag har träffat killar så, men nervositeten och allt försvinner efter en kort stund! Lär du dig att du känner dig trygg och inte behöver oroa dig, så kommer det gå bra :)
Har själv haft kontakt med en kille ifrån Blekinge (Karlskrona) ett bra tag, han är 2 år äldre än mig (95a och jag 97a). Han ska till Göteborg nu till helgen, för att träffa sin kusin.. sen kommer han till mig på måndagen (bor ca 1h utanför Göteborg) och stannar till tisdagen eller onsdagen. Är redan nervös, även om det är en vecka kvar..
Men som sagt, var bara lugn så ska du se! :) man är alltid nervös inför träffar, det är inget fel med det.