Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 658 ggr
Retrieversaga
0

Byta linje?

Hejhej! 

Jag valde att på NA programmet, vilket jag gör. Men jag klarar inte av matteproven och fysiken. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Funderar på att byta till samhälle, men vet inte om det är försent nu? Kan inte bestämma mig. Det kommer ju bara bli svårare. Fast jag valde ju NA för en orsak. Är det någon av er som bytt linje?

Scorpio97
0

Prata med SYV:en på din skola, hon kan säkert hjälpa dig om du vill byta.

Jag har inte bytt, men jag vet en del som sökte till en annan linje i tvåan och bytte så.

//Jessie

Retrieversaga
0

#1 Får nog göra det, Tack!

Aristarcos
0

Det är bättre att byta så snart man känner det blir fel, än att låta det gå på. Du får säkert hjälp att hitta rätt ! Lycka till !

Officielle
0

Jag går också NA-programmet och jag medger att det är tufft. Man håller ett högt tempo i alla ämnen och har alltid mycket att göra. 

En kille i min klass bytte till en annan linje förra veckan så tror att man fortfarande får byta.. men det kanske är olika på olika skolor. 

Om man kommer på att man vill byta linje för sent får man söka med niorna under våren och byta när det nya läsåret börjar tror jag. 

Har själv problem med just matten och har funderat på om jag ska byta linje men eftersom jag inte vet vad jag skulle byta till så tror jag inte det går. 

Lycka till! :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Retrieversaga
0

Tack så mycket för era svar! får se hur det blir…