Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettundersökningar
Läst 1594 ggr
GiraffTunga
0

osäker. (mobil.

Hej jag hade en iphone 4s men den fick vattenskada och har velat ha en Samsung och har en samsung galaxy s3 nu. Och jag saknar iPhone men mitt abonnemang går ut helt i november och om jag ska köpa ett nytt så kan man ju ha en annan mobil? Sa min morbror till mig. Kan ha iphone 4/4s/5s/5c absolut inte 6 eller 6plus usch på böjningen. Har inte varit så van vid samsung och den är så stor. Vågar inte säga till mamma om att jag kan få iphone. (Morbror betalar abonnemangen så ) vill ha helst iphone 4 för den var perfekt genom alla andra. Laddaren var bra, batteriet, utseendet. Hur ska jag göra?

You can not judge me unless you know me.

Kadoor
2

Bara så du vet så har iPhone 4 & 4s den sämsta batteritiden, minns jag rätt så har 4s sämst av alla. Min batteritid suger iaf, och jag har en 4s. Vet inte hur andra upplever det, har bara hört att det är så! Har ingen aning om det stämmer helt dock, andra kanske tycker att batteriet är helt ok.
Om jag ska byta telefon så kommer jag byta till iPhone 5s, 6 eller en Samsung. Absolut inte iPhone 4/4s eller 6plus. Haha ;)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

GiraffTunga
0

När jag hade 4s så var den bra. Batteritiden gick inte snabbt ut.. haha.

Kadoor
0

Då kanske det är olika. ;) men jag vet många upplever att 4s har dålig batteritid, min har det också, som sagt.

GiraffTunga
0

Haha min var inte det men den fick vattenskada :/

Sugar Mist
0

Min 4s har väldigt bra batteritid, brukar med lätthet klara mig på 100% en hel dag med normalanvändning av telefonen.

-

[Nelley]
0

Min iPhone 4 har skitadålig batteritid. Men den låg medvetslös under ett säte i bilen i tre månader. Om jag använder den gissar jag 30% på en timma. (;

[Raubtier]
2

Fast den här "böjnings"-grejen med iphone 6 / 6 plus är ju en överdriven grej som jag hoppas du förstår. De flesta mobiltelefonerna går att böja alt går sönder och det är bara ca 9 personer av flera miljoner som faktiskt klagat över att den böjts till Apple :)

GiraffTunga
0

Usch asså vem vill ha en mobil som böjs det var det sämsta apple gjorde.

Officielle
0

Precis som #7 säger så är det oerhört få som har problem med just "böjningen". Det är inget som händer bara du har mobilen i byxfickan, det krävs mer tryck för att den ska böjas. Alla mobiler går att böja, även din 4s.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

GiraffTunga
0

Har inte 4s nu har samsung galaxy s3 men det e enklare att böja 6an än dem andra

Officielle
0

#10 Som sagt så går alla mobiler att böja men det är inte gjort på ett kick. Har blivit en onödig hysteri kring det där.

Bodin99
1

#10 Hahah du kan inte tro allt du läser.. Sen så är HTC One M8 (HTCs flaggskepp) faktiskt ännu enklare att böja och på vanliga 6an är det absolut ingen risk för problem..

[Nelley]
0

#12 Fast just det kan man tro på då det är sant. Balsidan är gjord av aluminum som är ett väldigt mjukt material, speciellt på en så tunn mobil som denna. :)

Officielle
0

#13 Det betyder inte att man behöver bli hysterisk och rädd för att köpa den. Antalet mobiler som böjts är väldigt få. Tyvärr nämns sällan de mobiler som inte böjs alls utan fungerar problemfritt.

[Nelley]
0

#14 Nej du har rätt, fast att det är lättare med denna är ju ändå sant. :)

Officielle
0

#15 Möjligen men ändå inte "lätt".

[Nelley]
0

#16 Sök "bend test iPhone 6 plus", lätt att böja. Dock inte av misstag.

Officielle
0

#17 Det ser lättare ut än det är. Testa böja din mobil. ;)

GiraffTunga
0

Varför ska man böja sin mobil -.- iphone 6 är för att böjas inte dem andra. Om displayen går sönder vid böjning så kan man inte använda mobilen igen …. -.-

Bodin99
0

#18 Fast nu syftar iaf jag på real-life och inte folk som försöker böja telefonen med flit..

GiraffTunga
0

Finns möjlighet att böja flesta mobiler men vf ska man ens böja dem som inte är för böjning förutom iphone 6. Kollat att folk böjer sina mobiler i video då e ju det iphone 6 o sen klarade den inte o hela displayen förstördes den gick ur mobilen nästan såååå onödigt

Officielle
0

#19 Det jag menar är att alla mobiler går att böja och du överdriver så angående 6:an. 

Ge dig och köp inte mobilen om du är orolig för att den ska böjas. <:

GiraffTunga
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

GiraffTunga
0

Officielle
0

Du kan testa googla på "non bended iphone 6" också. Herregud. -.-

GiraffTunga
0

Va när skulle jag köpa den mobilen? Om jag ska ha iPhone ska det vara 4/4s/5s

[Nelley]
0

#18 Min är inte av aluminium.

GiraffTunga
0

Tror inte att det finns iPhone 6 som ej böjs dom sa tydligt 6 och 6plus böjs.

Officielle
0

#26 Du nämnde den i det första inlägget. 

#28 Är du seriös? Tror du att precis ALLA iphone 6 och 6 plus böjs? För i så fall kan jag lova att det inte är så, känner flera som har både 6 och 6 plus som är i nyskick, ej böjda.

GiraffTunga
0

Du får ju tro det du vill men jag tror inte det du tror. Nej skrev att jag ville absolut INTE ha 6/plus. Utan helst 4/4s

Officielle
0

Lycka till med valet av en ny mobil!

GiraffTunga
0

Vi får se om jag köper en iphone 4 eller 4s eller håller kvar min mobil.

IceTee
3

Tänk på att iPhone 4s går sönder om du slår på den med en hammare dock…. Nej. iPhone 6 är INTE till för att böjas. Jag fattar inte vad du fått det ifrån?

Medarbetare på Skor iFokus

smellcaramell
0

rekommenderar inte att köpa en 4 då den snart är utdaterad och därmed kommer inte uppdateringar av operativsystemet inte ske lika länge som de kommer ske uppdateringar av operativsystemet för iphone 5/5s och 6/6plus :)

dessutom anpassas numer i princip alla appa för att passa iphone6/6plus vilket kan göra att apparna tar lång tid att ladda och/eller ser konstiga ut på andra modeller av iphone vilket kommer minska prestandan på telefonen avsevärt.

dessutom kommer laddarna till iphone 4/4s inom en framtid bli svår att få tag på så har man otur och laddarsladden går sönder så kan det vara i princip omöjligt att få tag på en ny eftersom att iphone 4/4s nu ska slussas ut helt från marknaden.

som du ser ovan så avråder jag dig från att köpa en 4/4s eftersom att den kommer slussas ut från marknaden och bli "utdaterad" och ersatt.

jag har själv uppdaterat mig från en iphone 4 till en iphone 6 nu när de kom ut och skillnaden är gudomlig! visst första dygnet tyckte jag skärmen var stor men man vänjer sig snabbt. och de videor som du sett där iphone 6 böjs, det går även att göra med andra telefoner men vem tar tag i sin telefon och praktiskt taget bryter av den? har haft min telefon i slimfit jeans som är en storlek för små och min telefon är fortfarande helt rak :)

dessutom har väl de flesta personer skal på sin telefon nu för tiden dels för att sätta sin egen prägel på telefonen och dels för att skydda telefonen från stötar och liknande och skalet skyddar så klart telefonen ännu mer från att böjas!

dessutom får man väga in fördelarna att man får en 64gb iphone 6 billigare än en iphone 5s som har samma minnes kapacitet :) och sen har iphone 6 hårdare skärm vilket gör att det är svårare att repa skärmen också.

självklart är det lättare att böja iphone 6/6plus då de dels har större skärm, är tunnare , inte har samma sorts metall"kant" runt telefonen och dessutom har större metall parti på baksidan, men glöm inte att det går att böja iphone5/5s/4/4s också och det är otroligt svårt att böja en iphone 6 med normalt användande :) O.B.S. jag är så opartisk som möjligt i denna text och tar upp fördelar och nackdelar med alla modeller utom iphone 4/4s då jag bara tar upp nackdelar då iphone 5/5s/6/6plus är långt mer utvecklade och kommer finnas kvar på marknaden längre så enda fördelen man kan se i princip är att den är mindre än övriga modeller om man nu gillar att ha en mindre telefon det vill säga :)

IceTee
0

#13 plast är ju dock ännu mjukare? Och de flesta telefoner är gjorda av det…

Officielle
0

#33 Priceless, underbart. :')

Fia9000
0

Men om du nu tycker att Samsung galaxy s3 är för stor så kan du ju köpa en mini?

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

GiraffTunga
0

Båda böjs jag har tillomed frågat dem som jobbar med iPhone. Punkt slut #37 nja är mer ute efter iphone denna gång. Samsung är ju jätte bekväm men saknar bara iphone.

GiraffTunga
0

Det är onödigt att ni säger att 6an böjs inte för det gör den. Har frågat många personer inklusive en som har 6an o ej 6plus han sa själv att den böjs lite. Så ge er ni kan inte ändra vad jag tror.

Bodin99
1

Men hahah om du ändå inte vill fatta att en iPhone 6/6 Plus inte böjs av normalt användande så köp din jävla iphone 4s då och sluta rådfråga oss.

GiraffTunga
0

#40 6plus böjs och det borde alla veta.

GiraffTunga
0

Det står överallt

GiraffTunga
0

……… som jag sa.. överallt

Bodin99
2

#43 Om du inte visste det så är båda bilderna från en som böjt dom med FLIT och ena artikeln är på Aftonbladet, såååå trovärdigt.

[SisselaJ]
1

Varför ältar du det? Folk tror olika. Singla en slant så får du reda på vad du vill ha.

GiraffTunga
0

Ja folk tror olika men man behöver inte rätta till dem som inte tror samma.

Fiona1234
0

Det där med att den böjs stämmer nog inte riktigt ;) Men satsa på en 5/5s då? Jag har en 5s och är jättenöjd :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

GiraffTunga
0

#47 hmm ska kanske göra det :)

[Tuulikki]
0

Jag hade valt en 5s (har själv en på väg hem hihi). De äldre versionerna (4, 4s) kommer inte kunna uppdateras för att de är för gamla. Så som sagt, satsa på en 5s om du nu vill ha iPhone men inte 6an eller 6+ :)

GiraffTunga
0

Aa :)

00eme05
4

Om det blir för struligt med iphone rekommenderar jag starkt en Nokia 3310

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

cookiedough101
0

Köp inte iPhone 5, den har haft otroligt mycket problem. Har själv en, ish så mycket krångel med batteriet. Satsa på 5s. Vill säga också att böj-grejen är överdriven och bara gäller 6+ :)

GiraffTunga
0

Nja ska hålla kvar min Samsung.

GemTwist
0

Måste faktiskt bara säga en sak:

Iphone 6 och Iphone 6+ är böjbara. Båda två.

Men så är även alla andra mobiler som vi har. Kanske inte dessa tegelstenar men ändå

GiraffTunga
0

Tack äntligen #54

IceTee
0

#55 hon säger ju dock det vi sagt också, att alla mobiler mer eller mindre är böjbara.

GemTwist
0

#56 Det är sant det ;p Det var därför jag kände att jag behövde säga det. För att GiraffTunga missförstått det hela och kanske du med. Så satte ihop det enkelt.

GiraffTunga
0

Några kan ju böjas asså inte 6 / 6PLUS då men 6plus och 6an är enklare att böja än dom andra.

[SisselaJ]
2

Ja jag brukar då inte sitta och böja min mobil! 😃

GiraffTunga
0

Haha 🙂

Bodin99
0

#58 Htc ONE M8 är faktiskt mest lättböjd. Tycker inte att du ska oroa dig ens över böjbarheten, försök inte böja den och den kommer inte att böjas heller. Skulle den ändå mot allt förnuft böjas har du ju alltid saker som garanti, reklamationsrätt osv..

GiraffTunga
0

Hmm vet inte så mycket om Htc.. Är Htc bra?

Bodin99
0

Menade att du skrev ju att iphone 6/6 plus är lättare att böja "än dom andra". Men HTC:s flaggskepsmobil är faktiskt ännu lättare att böja..

Bodin99
0

Fast antar att det är onödigt att diskutera då du redan köpt en 5S, eller?

GiraffTunga
0

Nej jag sa ju att jag ska behålla min Samsung. 😉

Bodin99
0

Ahaa ;)

Kadoor
0

Blir nog att byta telefon snart, så jag snor tråden lite. Hoppas inte du blir sur nu, TS ;) nej men, tänkte bara fråga er som har Samsung: Vilken modell har ni? Vilken är bäst? Vet inte så mycket om just Samsung, för har bara haft iPhone & en Xperia än så länge. Så skulle uppskatta om ni skrev vilken ni tycker är bäst! Den som har minst krångel och som är snyggast i modellen. ;)
Känner mig rätt trött på iPhone. Känns som om det bara är krångel med den, fast jag har ju 4s som sagt så. ;)

GiraffTunga
0

Samsung galaxy s3 är bäst. Tappat den 266363728282 gånger o ingen spricka eller repa. Jätte bra mobil, ljud, batteriet håller skit länge, osv. 10/10

GemTwist
0

Jag har alltid haft Xperia och tappar den alltid xD Jag har tänkt köpa Z3 eller Z3 compact.